Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1439
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1436

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp til opgave omkring "CSR"

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Jeg har i en opgave i virksomheds økonomi fået disse spørgsmål

Redegør med udgangspunkt i videoerne og artikler for virksomhedens målsætninger og visioner for virksomhedens samfundsansvar.

Diskuter med udgangspunkt i Ashbridges model for CSR-aktiviteter, hvilke yderligere aktiviteter virksomheden med fordel kan igangsætte inden for CSR.

Vurder hvilke resultater der er opnået som følge af virksomhedens arbejde med samfundsansvar – eller vil kunne opnå ved de i sp. 2 angivne yderligere CSR aktiviteter.

Det som er markeret med rød er det spørgsmål jeg skal besvare.
Jeg har "Hummel" som virksomhed og skal se på hvad de har gjort af sager vedrørende CSR. Efter som jeg har forstået det er CSR tjenester til verdens samfundet såsom at donere penge til kræftens bekæmpelse. Jeg har været inde og tjekke Hummels hjemmeside og der var en knap med "CSR" den trykkede jeg på, men det vedrøre kun arbejdsmiljø. Jeg har ikke fået andre informationer omkring opgaven. Mit spørgsmål er så om jeg skal bruge disse oplysninger, og om jeg kan? Man ville jo tro at hvis et firma donerede 100.000 dollars til kræftens bekæmpelse at befolkningen ville synes mere om det omtalte firma. Desuden mangler jeg regnskaber fra Hummel før jeg ville kunne vurdere om der er sket ændringer ved deres omsætning, når de udfører tjenester vedrørende CSR. Jeg er ret blank på min opgave, og håber i kan hjælpe :)

Reputation point: 5

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Du vil klart kunne kæde deres arbejdsmiljø til CSR, da CSR ikke kun ses på som hvad man gør eksternt
men lige så meget hvad man gør internt i virksomheden for medarbejderne osv.

Umiddelbart kan jeg ikke lige google mig frem til, hvorvidt Hummel støtter kræftens bekæmpelse.
Om du har regnskabet eller ej, så vil du højst sandsynligt ikke kunne se hvorvidt deres CSR har hjulpet
på omsætningen eller ej medmindre de har en specielt note.

Men de har selvfølgelig nogle forventninger til, hvordan deres image vil blive forbedret og helt klart også omsætningen.
De gør det jo nok ikke for sjov :-p

Reputation point: 0

260693 skrev:Du vil klart kunne kæde deres arbejdsmiljø til CSR, da CSR ikke kun ses på som hvad man gør eksternt
men lige så meget hvad man gør internt i virksomheden for medarbejderne osv.

Umiddelbart kan jeg ikke lige google mig frem til, hvorvidt Hummel støtter kræftens bekæmpelse.
Om du har regnskabet eller ej, så vil du højst sandsynligt ikke kunne se hvorvidt deres CSR har hjulpet
på omsætningen eller ej medmindre de har en specielt note.

Men de har selvfølgelig nogle forventninger til, hvordan deres image vil blive forbedret og helt klart også omsætningen.
De gør det jo nok ikke for sjov :-p

Nej det er jo det :P Jeg brugte bare kræftens bekæmpelse som eksempel :)

Her er nogle citater fra hummels hjemmeside (der er flere):

"The legislation in the respective country on occupation, production, wages and working hours must be kept.
The employees must be treated equal with respect and dignity.
There must be no discrimination of religion, race or sex.
hummel will not accept use of corporal punishment, threats of violence or other forms of mental or physical coercion or abuse, or sexual harassment of the employees."

Jeg er ikke sikker på hvordan jeg skulle kunne kæde det sammen med deres image og omsætning, da den normale forbruger ikke ville vide disse informationer. Men da det er en fremlæggelse må jeg nød til at finde på et eller andet at sige, nogle ideér?

Gå ind og find virksomhedernes års- eller kvartalsrapporter. Der findes altid et afsnit, som har noget med CSR at gøre.
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: København

Anker skrev:Gå ind og find virksomhedernes års- eller kvartalsrapporter. Der findes altid et afsnit, som har noget med CSR at gøre.

nu ville jeg ikk spørge dumt, men hvor finder jeg dem? :oops:

RippedInFourWeeks skrev:
Anker skrev:Gå ind og find virksomhedernes års- eller kvartalsrapporter. Der findes altid et afsnit, som har noget med CSR at gøre.

Gå ind på virksomhedernes hjemmesider og find fanen "investor relations" hvor de ligger.
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: København

Anker skrev:
RippedInFourWeeks skrev:

Gå ind på virksomhedernes hjemmesider og find fanen "investor relations" hvor de ligger.

Tak for hjælpen :)

Anker skrev:
RippedInFourWeeks skrev:

Har prøvet at finde "investor relations" for hummel, men har ikke kunnet finde noget :(

Du kan helt sikkert google dig frem til deres årsrapport. Derudover lyder det som om du godt kunne bruge noget mere grundlæggende viden om CSR. Tjek evt. Archie Carroll og hans "four part model of corporate social responsibility" samt www.csrkompasset.dk. Jeg formoder du er i gang med noget HHX eller lignende, og der er dette rigeligt for dig :)
"For me life is continuously being hungry. The meaning of life is not simply to exist, to survive, but to move ahead, to go up, to achieve, to conquer" - Arnie.
Brugeravatar

Geografisk sted: København Ø

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Dødløft: 210.00

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 60 gæster