Jeg er ked af jeg ikk kan komme til at træne 5 dagen om ugen for jo flere gange jo bedre med mig !?
Træning 5 gange om ugen vil ikke kunne give bedre resultater end et fullbody program, der bliver kørt 3 gange om ugen, tværtimod.
Er med på det er vigtig at få bygget et fundament op men kan ikk helt forstå det kan være bedre på den måde der beskrives frem for nogle flere gange om ugen, det skal lige siget jeg arbejder som murre og er okay muskuløs vis man tager i betraktning jeg kun har trænet den ene månede her..
Problemet er at hvis du træner et fullbody program 5 gange om ugen, vil du både tære enormt meget på de systemiske processor, og du vil overerache grumt inden for meget kort tid.
Hvis du derimod deler det op i et split, render du ind i et andet problem.
Her vil du ikke være i stand til at ramme alle kroppens muskler 3 gange om ugen, hvilket du er i stand til med et fullbody program udført 3 gange om ugen, og udover det får du ikke kørt de store basisøvelser ligeså ofte. Problemet ved dette ligger i at teknikken i basisøvelserne er meget vigtig, og jo oftere du laver en øvelse, jo bedre vil din teknik blive, jo mere vil du kunne løfte, og jo mere vil du vokse.
Det "optimale" for en begynder vil derfor for de fleste, være et fullbody program kørt 3 gange om ugen. Et 2-split 4 gange om ugen kan også gå an.
det stemmer da ikk helt overens med dette link nu hvor jeg gerne vil havde musklerne til at vokse mest muligt?
Hehehe jeg er ked af at sige det, men den side der løber ind i nogle gevaldige foklaringsproblemer.
Kevin Levrone - Pro. bodybuilder
1 User Online
Hvordan får jeg masse?
Måden hvorpå man bliver større, er allerede blevet nævnt ( nemlig at køre tunge vægte ), men der kan inddrages yderligere essentielle faktorer. Disse er gengivet i nedenstående opstilling.
1 - 4 reps, (dvs. gentagelser). Giver mere eller mindre udelukkende styrke og ikke størrelse.
I så fald er det meget underligt, at mange af vægtløfterne er blevet så muskuløse ! De tager meget sjældent over 4 reps, men er alligevel større end de fleste. Udover det er der også adskillelige der har kørt TJ's AHT program, hvor man kører sæt af 3 reps, og er vokset rigtigt godt på dette.
6 - 12 reps Giver størrelse / masse.
Ja det gør det, men det giver selvfølgelig også styrke.
12 - ? reps Giver udholdenhed og forbedrer markeringerne (dvs. brænder fedt).
Normalt siger man nu, at man skal over 15 reps for at kalde det udholdenhedstræning. Udover det er det selvfølgelig ikke kun i sæt af 12 reps man forbrænder fedt, men ved al fysisk aktivivtet. Jo højere intensitet, jo mere forbrænder man.
Som det kan ses udfra figur 1, så skal man køre mellem 6-12 reps for at forøge størrelsen/ massen. Her er det implicit antaget, at man kører en vægt, der er så tung, at man max. kan køre 10 reps med den, de resterede 2 skal være forcerede reps.
Direkte latterligt.
Forced reps er bestemt ikke, noget der skal bruges jævnligt. Forced reps har det med at ødelægge eksplosiviteten, og stiller enorme krav til den systemiske restitutuion.