Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 872
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 870

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp til vægt og muskelforøgelse!!

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej Guys jeg har et stort problem!! :)

Jeg har meget højt stofskifte, som i nok ved gør, at jeg kan spise alt, uden at jeg tager på.
Jeg har til og med en medfødt skavank ved min lænd som gør, at jeg en gang imellem, kan få meget ondt i min ryg.
Derfor har jeg valgt at gå til noget styrketræning for at styrket min lænd selvfølgelig, så den ikke bliver værre med tiden, men samtidig med at jeg styrker hele min krop for at opbygge mere muskelmasse.
Det skal lige siges at jeg er helt nybegynder, da jeg har kun har trænet en måned indtil videre, altså hele januar måned :)

Jeg træner 2-3 gange om ugen og supplere det jeg spiser normalt med Bodylab weight gainer, som jeg bruger efter arbejde. 500ml vand blandet op med 100g gram af det, altså 2 skefulde med top, som giver 400Kcal pr. 100g.
Efter træning tager jeg dog lidt mere nemlig: 150gram af det: Tre skefulde med top som giver 600Kcal.

Her er det jeg spiser på en ganske alm. hverdag, så i kan danne jeg er bedre billede over min kost.
Morgen: En skål havregryn
Formiddag: En flaske vand, et æble og en stor sandwich med diverse grøntsager, kylling og dressing.
Frokost: Fem halve rugbrødsmadere og en sodavand.
Efter arbejde: Bodylab Weight gainer 100g med 500ml vand som mellemmåltid.
Aftensmad: Det er forskelligt, men det er tit fed mad, som f.eks. flæskesteg m/ brun sovs og kartofler, hjemmelavede burgere, kyllingefilet med Whiskysovs og fritter.

Min højde er: 1.85m høj
Min vægt: 66,3 kg (Nogen gange 65kg og så bliver min vægt bare kun der)

Og her falder ens selvtillid meget, når man er så tynd, at man kan se sine hofter og man må skjule dem, og jeg mener virkelig se dem og jeg har ingen mave overhovedet og man kan nærmest se mine ribben. Dvs. at jeg har et BMI der ligger på 19.28. hvis man lige skal finde ud af det hurtigt på nettet. Så jeg vil virkelig gerne op på min ønskede vægt, som er 74.kg, som er den ideelle vægt for en person med den højde. Jeg kunne godt tænke mig nogle flotte overarme og en flot mave, samtidig med, at min ryg bliver styrket. For jeg gør jo det her for min egen skyld, så min ryg ikke føles som en svekse når jeg bliver gammel jo :)

Her er mit træningprogram til hele min krop, som jeg har fået lavet i centret:

Sæt: 2. Rep. ca. 8-10 gentagelser, (første månd) Derefter forøgelse at et sæt mere hver måned.
Ryg: Træk til nakke/ Bryst i maskine/Stiv træk
Bryst: Bryst pres ved maskine
Skulder: Pres bag nakke ved maskine
Biceps: Kabeltræk eller håndvægte
Triceps: Kabeltræk-Pushdown
Forlår: Bentræk
Baglår: Siddende
Ben: Benpres
Lænd: Krop forover v.h.a benene ved redskab
Mave: På gulv, bøjede ben, brystkassen opad (Mavebøjninger)
Evt. Udstrækning
+Knæbøjning, Cykel, løb osv, min. 15min.

Jeg kan godt se, at jeg spiser for lidt, men da jeg er hjemmeboende kan det jo risikere, at blive en dyr fornøjelse, at købe mere mad til mig selv. Hvad kan jeg ellers gøre, ang. min kost her? Nogen der har meget erfaring, som kan hjælpe mig?
For jeg spiser jo de 5-6 måltider, som er anbefalede, når man træner.
Tro mig jeg kan æde alt det man burde blive megafed af, men jeg forbrænder bare det hele væk.
Hvordan kan jeg engtlig svede, når jeg ikke har noget fedt, at svede af? Det har jeg også tit tænkt på?
For jeg har mest fedt på mine lår og balder bla. men på hele min overkrop er jeg lig så tynd, som et siv, og det gider jeg ikke finde mig i mere!!
Vil jeg overhovedet blive tyk, hvis jeg fortsatte sådan her i en måned mere?

Håber i kan hjælpe mig!! :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Flyttet
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (8)

Malerknægten skrev:Hej Guys jeg har et stort problem!! :)

Jeg har meget højt stofskifte, som i nok ved gør, at jeg kan spise alt, uden at jeg tager på.

Her er det jeg spiser på en ganske alm. hverdag, så i kan danne jeg er bedre billede over min kost.
Formiddag: En flaske vand, et æble og en stor sandwich med diverse grøntsager, kylling og dressing.
Aftensmad: Det er forskelligt, men det er tit fed mad, som f.eks. flæskesteg m/ brun sovs og kartofler, hjemmelavede burgere, kyllingefilet med Whiskysovs og fritter.

Du har ikke højt stofskifte... Du spiser bare for lidt.. Smid din kost ind i kostplanen og se hvordan det ser ud..

Reputation point: 65

Ved ikke hvordan man bruger den :)

Jeg vil foreslå dig at tage et godt kig i artikel arkivet, og få læst op på først og fremmest kost delen :(
Dernæst ville jeg foreslå dig at læse den tråd der er anden øverst i begynderforummet som hedder newbies helpfile vol. 2.
Imellem 'klog' og 'smart' skal der betales bompenge i form af tæsk!

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 2.00

Som allerede nævnt så smid det ind i kostplan funktionen, så vil du hurtigt finde ud af at du spise for lidt..

Træner her: Sunds styrke og motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
- Squat: 105.00
- Dødløft: 110.00

Hutch17, hvis du kigger højere oppe kan du se, at jeg ikke ved hvordan man bruger den!!!? Jeg udfylder og trykker hent kostplan og så bliver den bare blank :P

Gennemført miserabelt program.

Som nævnt tidligere vil du hjælpe dig selv gevaldigt ved at bruge en god rum tid på at læse de artikler der er her på siden.

Slutteligt kan man vel ud fra din kost konkludere at du ikke "lider" af højt stofskifte, men blot ikke spiser i nærheden af hvad du skal hvis du gerne vil tage på.

Geografisk sted: Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 140.00

Malerknægten skrev:Hutch17, hvis du kigger højere oppe kan du se, at jeg ikke ved hvordan man bruger den!!!? Jeg udfylder og trykker hent kostplan og så bliver den bare blank :P

Tryk "opret kostplan". tast ind og GEM så skulle den gerne være der..

Reputation point: 65

Hvis i ser min kostplan jeg lige har oprettet, får jeg så ikke nok?
Det er for idag f.eks. :)

Malerknægten skrev:Hvis i ser min kostplan jeg lige har oprettet, får jeg så ikke nok?
Det er for idag f.eks. :)

Der er noget helt galt med dine mål. Fx: 100 stk grov sandwich? 100g havregryn uden væske? er det ikke lidt tørt? 100g pålæg, det er en pakke du indtager?
Brugeravatar

Malerknægten skrev:Her er det jeg spiser på en ganske alm. hverdag, så i kan danne jeg er bedre billede over min kost.

Det ligner hvad jeg spiser til morgenmad :)
Hjælp andre og tjen penge på det. http://www.slavehandel.dk
Brugeravatar

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster