Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

... ellers kender jeg ikke noget til sådan et 3 split. for i princippet træner du armene 2 dage i streg men er sikker på det er fint nok for folk herinde.. jeg kender nemlig ikke noget til om det er overtræning or whatnot

MadzP92 skrev:jep.. kald det shoulder og guns istedet for guns og arme... ellers kender jeg ikke noget til sådan et 3 split. for i princippet træner du armene 2 dage i streg men er sikker på det er fint nok for folk herinde.. jeg kender nemlig ikke noget til om det er overtræning or whatnot

)

T-B skrev:når du tager ben dagen ind imellem de to andre dage giver du dine arme lov til at slappe lidt af. Inden de bliver "banket" igen.

MadzP92 skrev:T-B skrev:når du tager ben dagen ind imellem de to andre dage giver du dine arme lov til at slappe lidt af. Inden de bliver "banket" igen.
ja.. tænkte jeg også at skrive til ham. men så skal han jo holde pause efter det 3 split for ellers så har han lige trænet gunz og så skal han træne bryst og ryg dagen efter.. så ville jeg mene at det er bedre at køre bryst og ryg først og så bagefter skulder guns.?

T-B skrev:MadzP92 skrev:T-B skrev:når du tager ben dagen ind imellem de to andre dage giver du dine arme lov til at slappe lidt af. Inden de bliver "banket" igen.
ja.. tænkte jeg også at skrive til ham. men så skal han jo holde pause efter det 3 split for ellers så har han lige trænet gunz og så skal han træne bryst og ryg dagen efter.. så ville jeg mene at det er bedre at køre bryst og ryg først og så bagefter skulder guns.?
det skal han vel lige meget hvad?
han træner
dag 1: bryst, ryg
dag 2:ben og mave
dag 3: skulder og arme
dag 4: pause(cardio evt)
forfra.

Mindtempest skrev:Det virker usandsynligt at køre 3-split uden hviledag imellem (pausedagen) Derudover ville jeg nok også have en vertikal trækøvelse indover ryg-dagen som fx lat pulldowns/narrow-grip pulldowns/pull to chest el. lignende fremfor 2 varianter af samme øvelse. Det ville svare til at tage standing dumbbell curls efterfulgt af seated dumbbell curls...

T-B skrev:Han bliver jo nød til at holde pause mellem de 3 træningsdage. Selvfølgelig kan han sagtens køre 6 dage om ugen og kun 1 pause dag i et lille stykke tid men så bliver han nød til at "rykke" træningsdagene på et tidspunkt.
jeg står ved min mening om at man skal holde den pause på dag 4. Det er intet problem at rykke træningsdagene.

MadzP92 skrev:Mindtempest skrev:Det virker usandsynligt at køre 3-split uden hviledag imellem (pausedagen) Derudover ville jeg nok også have en vertikal trækøvelse indover ryg-dagen som fx lat pulldowns/narrow-grip pulldowns/pull to chest el. lignende fremfor 2 varianter af samme øvelse. Det ville svare til at tage standing dumbbell curls efterfulgt af seated dumbbell curls...
bryst,skulder,tricep
ryg,bicep
ben
det 3split kan man da sagtens køre uden pauser?.
og det sidste du siger giver slet ikke mening?.
så i stedet for 2 lignenden (som du kalder dem) rows vil du hellere have 2 "lignende" pull ups?.. det er jo det samme og så kommer du med et eksempel som overhovedet ikke er det samme. derudover er det komisk at du viser denne sammenligning da det mere ligninger pull ups selv og pull downs (siddende).
hvis du skal sammenligne det med noget så sammenlign det med bænkpress og cg bænkpress.. man flytter fokuset?

Mindtempest skrev:MadzP92 skrev:Mindtempest skrev:Det virker usandsynligt at køre 3-split uden hviledag imellem (pausedagen) Derudover ville jeg nok også have en vertikal trækøvelse indover ryg-dagen som fx lat pulldowns/narrow-grip pulldowns/pull to chest el. lignende fremfor 2 varianter af samme øvelse. Det ville svare til at tage standing dumbbell curls efterfulgt af seated dumbbell curls...
bryst,skulder,tricep
ryg,bicep
ben
det 3split kan man da sagtens køre uden pauser?.
og det sidste du siger giver slet ikke mening?.
så i stedet for 2 lignenden (som du kalder dem) rows vil du hellere have 2 "lignende" pull ups?.. det er jo det samme og så kommer du med et eksempel som overhovedet ikke er det samme. derudover er det komisk at du viser denne sammenligning da det mere ligninger pull ups selv og pull downs (siddende).
hvis du skal sammenligne det med noget så sammenlign det med bænkpress og cg bænkpress.. man flytter fokuset?
Det du skriver er såmænd ligeså død ukorrekt som mit. Ryg dødløft, ben squat/goodmornings/rumænsk dødløft/lunges/benpres/leg curls osv rammer alle baglår ligesom dødløft. Goodmornings og Rumænsk dødløft er derudover også relativt hårde ved lænden, og lol til det du skriver. En pull down variant og en pull-up variant er ikke helt i samme klasse, på ingen måde som en seated close-grip row og en seated wide-grip row er. Så jo det giver ret god mening, at han kører fx, den ene variant af sin row-øvelse efterfulgt af en vertikal trækøvelse og så sluttende med pull-ups/shrugs/face-pulls eller en anden divers øvelse.
Når du en gang har kørt bryst/skulder/tricep, ryg/bicep og ben/mave (mave som jeg selvfølgelig går ud fra at du blot glemte i al din hast) så vil du nok erfare at det ikke altid er lige så simpelt som det fremstilles på skrift. Et eller andet sted må du have en pausedag imellem dit 3-split for at sørge for optimal restitution, for dermed at få optimale gains. Med optimalt menes der, det du maksimalt kan opnå. Og de gains vil være langt større hvis du sørger for at få dine 48-72 timers restitution, end hvis du vælger ikke at gøre dette. Men som sagt du må jo selv om hvor meget du vil vokse, jeg har bare ingen forestilling om at prædike hvad der ville være mindre smart at gøre i længden til en nybegynder.

?
Mindtempest skrev:Læs lige min besked igen. Nærlæs, tak.

Pumperfyren skrev:Jeg kører også en slags 3-split.
Dag 1 - triceps og bryst +mave
Dag 2 - biceps og ryg + ben
Dag 3 - skulder og nakke.
Derefter en dags pause og så forfra.
Er det ikke en fin måde at træne 3-split? Eller hvad?

Mindtempest skrev:Ok lad os sige du har nærlæst min besked men alligevel påstår du at personen der kører det givne 3-split får 48 timers restitution med dag 2 med ryg/biceps eller w/e og dag 3 ben/mave, det jeg siger er bare at hvis du kører dødløft på dag 2, og enten squat/rumænsk dødløft, benpres (helst bred), lunges eller lignende vil du ramme hamstrings og lænd, som begge er assisterende muskelgrupper til begge dele. Dvs. de belastes på begge dage, altså er der kun 24 timer imellem at du rammer nedre ryg og baglår. Kan du se min pointe nu?
Og man kan sagtens køre et 2-split, eller et 3-split 6 og endda 7 gange om ugen, det kræver bare at det er godt nok konstrueret.

MadzP92 skrev:Pumperfyren skrev:Jeg kører også en slags 3-split.
jo det er det.. og det er heller ikke det jeg siger (går ud fra det var til mig).. men der er også mange folk som kører det f.eks. således:
Dag 4 - triceps og bryst +mave
Dag 5 - biceps og ryg + ben
Dag 6 - skulder og nakke.
Dag 7 - pause
og så forfra.. og det er det hele pointen er i den her diskussion? vil dog sige at det er et lidt mærkeligt 3 split du har.. hvorfor har du ben dagen sammen med din biceps og ryg dag? og så skulder og nakke for sig selv.. din ben ryg biceps dag må da være utrolig lang i forhold til din skulder og nakke dag.

Pumperfyren skrev:MadzP92 skrev:Pumperfyren skrev:Jeg kører også en slags 3-split.
jo det er det.. og det er heller ikke det jeg siger (går ud fra det var til mig).. men der er også mange folk som kører det f.eks. således:
Dag 7 - pause
og så forfra.. og det er det hele pointen er i den her diskussion? vil dog sige at det er et lidt mærkeligt 3 split du har.. hvorfor har du ben dagen sammen med din biceps og ryg dag? og så skulder og nakke for sig selv.. din ben ryg biceps dag må da være utrolig lang i forhold til din skulder og nakke dag.
Nej det var ikke kun fordi det var til dig. Men fordi jeg så at i diskuterede, og var lidt i tvivl om mit hang rigtig sammen. Så spurgte bare for at få noget feed back, da jeg kunne se debatten var igang, og jeg ikke gad til at lave et "nyt" indlæg.![]()
- Ja min ben træning er nok ikke så lang som mange andre.
Vil da give dig ret i det er mærkeligt at kører det 2 gange og derefter pause dag 7, og derefter forfra. Det er jo dumt med 6 dage i streg og så pause

Mindtempest skrev:Nå men så må jeg jo have misforstået dit indlæg. Da du skrev at det sagtens kunne køres uden pause gik jeg straks i gang med at kigge efter fejlkilder, glem bare mine meterlange beskeder så.
. der er dog stadig en ting.. jeg synes stadig at:

MadzP92 skrev:Pumperfyren skrev:MadzP92 skrev:Pumperfyren skrev:Jeg kører også en slags 3-split.
Dag 7 - pause
Nej det var ikke kun fordi det var til dig. Men fordi jeg så at i diskuterede, og var lidt i tvivl om mit hang rigtig sammen. Så spurgte bare for at få noget feed back, da jeg kunne se debatten var igang, og jeg ikke gad til at lave et "nyt" indlæg.![]()
Vil da give dig ret i det er mærkeligt at kører det 2 gange og derefter pause dag 7, og derefter forfra. Det er jo dumt med 6 dage i streg og så pause
hehe.. så betyder det at du ikke giver mig ret.. jeg mener lige det modsatte ;)

Pumperfyren skrev:MadzP92 skrev:Pumperfyren skrev:MadzP92 skrev:Pumperfyren skrev:Jeg kører også en slags 3-split.
Dag 7 - pause
hehe.. så betyder det at du ikke giver mig ret.. jeg mener lige det modsatte ;)
Men forstår ikke hvorfor man holder pause dag 7 istedet for dag 4? Men kan da godt se er det bliver til halvt så mange pauser på den metode, at man kører 3 splittet, 2 gange før en pause istedet for en gang. Vil nu også give dig ret i mine muskler nemt kan klarer det, kører også over pausen nogle gange

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 24 gæster