Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1139
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1136

Følg bodybuilding.dk på

Hjemmetræning eller fitnesscentret efter spiseforstyrrelse?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej BB.

Jeg er en dreng på 15 år, der har trænet i et års tid. Dog kun 3-4 måneder i center.
Jeg har i en 3 måneders periode været i lidt af en spiseforstyrrelse, hvor jeg har tabt mig 5-6 kg. Jeg er 181 cm og vejer kun 55 kg (WTF). Jeg har selvfølgelig mistet muskelmasse. Jeg har vel ligget på et kalorieindtag mellem 1500-1700 kcal, og mit ligevægtsindtag ligger oppe omkring 2550-2650 kcal.
Det at jeg har tabt mig så meget, også i muskelmasse er også gået udover min styrke nede i centret. Jeg har ingen energi og har svært ved at gennemføre mange af mine øvelser. Jeg træner fullbody 3-4 gange om ugen.
Da jeg nu er begyndt at spise mere normalt, har jeg i denne uge prøvet at træne hjemme, og motivationen og styrken i øvelserne synes jeg har været bedre. Jeg har godt nok ikke vægte, der er ligeså tunge, men whatever.
Synes I og tror I, at det ville være godt for mig at hjemmetræne i den tid hvor jeg opbygger min styrke og mine muskler lidt igen, mens jeg begynder at spise mere normalt også? Eller skal jeg gå ned i fitnesscentret, da det f.eks. vil give meget mere? :)

Jeg håber nogle af jer vil komme med lidt gode råd og inputs, da jeg ikke er helt sikker på, hvad der er bedst for mig lige nu. :mrgreen:

Reputation point: 0

Geografisk sted: Frederiksværk

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Har du behov for tungere vægte, end dem du har? Eller kan du lave alternative øvelser eller varianter? For så kan du jo sagtens træne hjemme, indtil du føler dig klar til at tage i centeret igen.

Flot comeback btw.
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

PKloeve skrev:Har du behov for tungere vægte, end dem du har? Eller kan du lave alternative øvelser eller varianter? For så kan du jo sagtens træne hjemme, indtil du føler dig klar til at tage i centeret igen.

Flot comeback btw.

Tak for rosen.

Altså i centret træner jeg med 10 kg eller 12,5 kg dumbbels. Og i centret råder jeg også over en vægtstang, som jeg bruger til bænkpres, military press og bent over rows.

Derhjemme har jeg kun to dumbbels på 7-8 kg, og dem laver jeg biceps curls, dumbbell flys, dumbbell chest press, dumbbell overhead press og dumbbell rows.

Det er bare, er 7-8 kg nok i denne her periode, eller vil jeg slet ikke få noget ud af så lidt vægt?

du svarer på dit eget spørgsmål. Ja du vile få 1000 gange mere ud af at tage ned i et center.

Reputation point: 140

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Begynd i centret, få nogle/en /venner/ven med derned og træn, så kommer energien helt af sig selv :)
Brugeravatar

Reputation point: 140

Geografisk sted: Fyn

Styrkeliste
- Bænkpres: 134.20
- Squat: 155.40
- Dødløft: 206.60

Hvis du mister motivationen og gejsten ved at tage i centeret, men til gengæld genvinder den ved at træne hjemme, så er hjemmetræning vel det bedste for dig lige nu. Du kan sagtens få en fornuftig træning med få remedier, men på sigt skal du sigte efter at komme tilbage til et center hvor du kan squatte, dødløfte bænkpresse mv. med tungere vægte. Progression er en vigtig faktor.

Kan du ikke bare købe nogle lidt tungere vægte? Jeg mener da ikke at et par 15 kgs håndvægte er særlig dyre. Og dem kan du få allevegne.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: Dansk Fitness Vanløse

Styrkeliste
- Bænkpres: 0.10
- Squat: 300.00
- Dødløft: 60.00

Galleri: Vis galleri (8)

Tak for jeres svar.

Det er lidt det, at jeg i perioden med spiseforstyrrelse også mistede motivationen, og led lidt af depression og stress.

Det er ikke over en laaaang periode jeg vil træne hjemme, måske en uge eller to, da motivationen stadig ikke helt er der.

Det er bare, vil det betyde endnu mere muskelmasse tab, hvis jeg træner hjemme med de vægte i den korte periode? :mrgreen:

Det afhænger af din kost.
Træn der hvor du føler dig mest tilpas så du ikke ryger tilbage i den gamle bane.

Det vil nok ikke være det fedeste hvis du stadig er halv-knækket også skal ned blandt evt. pumpede fyre. Så kan man nok godt føle sig lidt mindre.

Men du skal så heller ikke lukke dig inde og blive hjemme hele tiden. Evt, hook op med en kammerat du kan træne med, så tænker du nok ikke så meget på de andre.

Husk på, vi er alle startet et sted. Vejede selv ca. 60kg med en højde på 183 da jeg startede
Brugeravatar

Reputation point: 25

Geografisk sted: Randers

Træner her: Randers styrke og motionsklub (Fjeren)

Tak for svarene.

Jeg vælger at blive hjemme i dag, og starte op i centret igen på torsdag.

Jeg vejede også selv 63-64 kg før i tiden, og var rimelig muskuløs af min alder at være :mrgreen:

Og det skal lige siges, at i perioden med spiseforstyrrelse, der trænede jeg også nede i centret. Det gav dog selvfølgelig ingen resultater, da jeg ikke fik nok at æde, så jeg tabte bare muskelmasse alligevel.. :verysad:

chrizz96 skrev:Og det skal lige siges, at i perioden med spiseforstyrrelse, der trænede jeg også nede i centret. Det gav dog selvfølgelig ingen resultater, da jeg ikke fik nok at æde, så jeg tabte bare muskelmasse alligevel.. :verysad:

Det virker bare modstridende at du i en periode har haft spiseforstyrelser, og derudover trænet for at blive større. Dit primære fokus er formegentlig, og bør også være, dit mentale helbred. Jeg ser en stor sammenhæng mellem denne sygdom og forfængelighed, derfor bør du måske også tage den med ro, og gøre tingene helt i dit eget tempo, og som du har lyst til.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: Dansk Fitness Vanløse

Styrkeliste
- Bænkpres: 0.10
- Squat: 300.00
- Dødløft: 60.00

Galleri: Vis galleri (8)

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online