Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1490
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1488

Følg bodybuilding.dk på

Hjemmetræning?

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Jeg har gået med en lille tanke om at købe noget udstyr herhjem til, for det første ville der hjælpe på motivationen. Også ville jeg sparer tid og jeg er ved at være træt af forholdene der hvor jeg træner, der er intet plads alt for overfyldt og for lidt rengøring.

Men har læst lidt om det, og har forstået man kan sagtens for det samme ud af træningen der hjemme, som hvis du var i et center. Men mit store spørgsmål er hvad skal jeg købe?

Jeg har en skråbænk i forvejen og en til dine mavemuskler, så vil gå ud fra jeg mangler vægtstangsæt, håndvægtsæt, ( ink. vægte ) og en bænk som jeg både kunne træne bænkpress og squat med? nogle som kan give mig nogle relative billige links eller bare links?

Tak på forhånd :dance:

Det program jeg træner hvis det gør en forskel artikler/traeningsprogrammer/traeningsprogrammer/bill-starrs-fundament-program-all-around-masse-styrke.html

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Man kan sagtens få det samme ud af hjemmetræning som i et center.

Mine pros and cons ville være noget ala...

+'er:
Du vælger selv udstyr helt efter dine behov
Der er åbent 24 timer i døgnet
Du kan spille den musik du vil høre
Du kan råbe og skrive alt det du uden at skulle tænke på andre
Du kan træne i bar mave og beundre din swoleness mens du træner
Der er 20 sekunders transporttid til træning

-'er:
Du vil mangle meget af det sociale der er ved at træne i et fast center (hvis du da snakker med folk der hvor du træner nu..)
Det kan måske være sværere at presse sig selv når man er alene
Hvis du skal have ordentligt udstyr skal du smide en del penge på bordet for at få grundindholdet i centeret
Hvis noget går i stykker, skal du selv smide pengene på bordet for at få det lavet
Det kræver en del fri plads på din bopæl at få indrettet et homegym (alt er selvfølgelig relativt)
Når du træner er du for tæt på din sofa, dit fjernsyn, din computer osv, og for mig ville det kræve mere selvdisciplin at have et homegym. Når jeg skal træne, så tager jeg tasken over skulderen og ved at den næste halvanden time er jeg ude af døren og så er det træning. Hvis jeg var 100 meter fra sofa, tv osv, så er det for nemt at sige "Åh jeg er træt i dag og min sofa står jo lige der", kunne jeg i hvert fald forestille mig.

det var lige det umiddelbare
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Hey iboy.

Som Dingo siger koster det en del gryn at få startet et home gym op. Julen står for døren så øverst på listen kunne jo være vægtgrej ! Det kan også anbefales at kigge på DBA, GulogGratis og der er desuden også et udemærket Køb/salg forum her på siden, det har jeg selv benyttet mig af og købt jern til billige penge, til mit eget homegym.
En god idé er at få en fast træningsmakker, helst én der bor relativt tæt på - i mit eget tilfælde er det min nabo, og aftale faste dage og tidspunkter hvor I træner. Desuden er det altid en fordel at have en makker til eventuelt at hive én op af sofaen og til at presse og spotte hinanden. I kunne aftale et lille beløb til kontigent, som så gik til indkøb af nyt grej til gymmet.

Jeg har haft mit homegym i et år nu og der er da efterhånden kommet en del nyt grej til.

Fordelen er også at du bare lige kan smutte ud og træne, og bagefter koncentrere dig om hverdagens gøremål.
Der er ingen der brokker sig over at vægtene bliver smidt, bænken er optaget eller at du bruger squat stativet til curls :D Så hvis du har pladsen og viljen til at bruge nogen penge på det, kan det sagtens lade sig gøre at få et godt homegym banket sammen.
Brugeravatar

Geografisk sted: Næstved

Logbog: Ingen logbog

BHedegaard skrev:Jeg har haft mit homegym i et år nu og der er da efterhånden kommet en del nyt grej til.

Jeg ville elske at have et homegym, som et lille projekt som man hele tiden kan fylde nye ting i :) om det så er et køleskab til shakes, nye højtalere, ny bænk, flere DBs, nyt gulv eller hvad man nu kan finde på, så ville det sgu være lækkert at gå og rode med!

Der er ingen der brokker sig over at vægtene bliver smidt, bænken er optaget eller at du bruger squat stativet til curls :D Så hvis du har pladsen og viljen til at bruge nogen penge på det, kan det sagtens lade sig gøre at få et godt homegym banket sammen.

Man skal bare huske at gulvet også skal være solidt. Almindeligt trægulv holder sgu ikke længe hvis man ikke lægger vægtene forsigtigt :lol:
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Jeg ville elske at have et homegym, som et lille projekt som man hele tiden kan fylde nye ting i om det så er et køleskab til shakes, nye højtalere, ny bænk, flere DBs, nyt gulv eller hvad man nu kan finde på, så ville det sgu være lækkert at gå og rode med!

Ja, det kan jeg godt forstå, det er fedt at finde nyt grej rundt omkring der kan bruges. En hylde til tomme proteinspande, rigeligt med spejle, en brugt whiteboard tavle, you name it. Loppemarkeder bliver pludselig en smule interessante :D

Man skal bare huske at gulvet også skal være solidt. Almindeligt trægulv holder sgu ikke længe hvis man ikke lægger vægtene forsigtigt

Korrekt, gulvet er profilbrædder og ovenpå er der sådan noget billigt Bauhaus-click-gulv, men man kan jo altid ofre et gummi gulv, men lidt skrammer kommer der da i ny og næ, men hva faen, skiverne er også lidt rustne og maling skaller af. Man skal også huske at man har lidt "helle" fra konen ved at sige man er nødt til at gå i skuret den næste halvanden times tid :wink:
Brugeravatar

Så er det bestilt et stk. standere til både bænk og squat, og vægt sæt med både stænger til håndevægte og en lang stang. Og kilo vægtskiver ialt 135 kg fordelt over 27 skiver.

Man skal bare huske at gulvet også skal være solidt. Almindeligt trægulv holder sgu ikke længe hvis man ikke lægger vægtene forsigtigt

Korrekt, gulvet er profilbrædder og ovenpå er der sådan noget billigt Bauhaus-click-gulv, men man kan jo altid ofre et gummi gulv, men lidt skrammer kommer der da i ny og næ, men hva faen, skiverne er også lidt rustne og maling skaller af. Man skal også huske at man har lidt "helle" fra konen ved at sige man er nødt til at gå i skuret den næste halvanden times tid :wink:[/quote]

Er det ikke bare at smække en dødløft platform sammen til at fordele trykket? ud af nogle reglar, plader og noget gummibelægning ovenpå, evt. linoleum.
Set the record straight.
Brugeravatar

Geografisk sted: AK Nordland

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 220.00

Er det ikke bare at smække en dødløft platform sammen til at fordele trykket? ud af nogle reglar, plader og noget gummibelægning ovenpå, evt. linoleum.

Jo det er en mulighed der er værd at overveje, det har jeg selv luret lidt på, men tak for input :)
Brugeravatar

iboy skrev:Så er det bestilt et stk. standere til både bænk og squat, og vægt sæt med både stænger til håndevægte og en lang stang. Og kilo vægtskiver ialt 135 kg fordelt over 27 skiver.

Super ! Glæd dig til at komme i gang med at indrette dit Home-Gym og selvfølgelig bruge det :strong:
Brugeravatar

Vil lige hører om der er et alternativt til chin ups, da jeg ikk har mulighed for at træne det lige nu ( pengene til en stang var der ikk :blowup: ) så er der noget andet jeg kunne lave?

iboy skrev:Vil lige hører om der er et alternativt til chin ups, da jeg ikk har mulighed for at træne det lige nu ( pengene til en stang var der ikk :blowup: ) så er der noget andet jeg kunne lave?

snak med en smed.

Link til hvad du har købt forresten?
Jeg bruger håndvægte, som hverken du eller jeg kan løfte.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

iboy skrev:Vil lige hører om der er et alternativt til chin ups, da jeg ikk har mulighed for at træne det lige nu ( pengene til en stang var der ikk :blowup: ) så er der noget andet jeg kunne lave?

www.bodyman.dk der kan du få en til 200 kr eller noget!!

Men ellers er der jo BOR :) den laves med vægtstang og er en god øvelse
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Jeg laver chinups/pullups i min barbell i mit rack. Det fungerer fint.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 2.50
- Squat: 1.50
- Dødløft: 6.16