Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Zaulich skrev:Pointen med programmet er jo, er man lader musklerne konditionere sig til 15rep, 10rep og til sidst 5 rep. På denne måde stresser man dem mest, og derved åbner størst hypertrofi.
Ved ikke dog ikke om det gør noget at tage lidt ekstra, men jeg ville nok selv smide lidt flere kilo på, hvis man stadig kan holde progressionen over ugerne.

TheNextArnold skrev:arh, det er jo vægtene man konditionerer sig til. men det når kroppen bare aldrig, fordi de konstant stiger.

Zaulich skrev:TheNextArnold skrev:arh, det er jo vægtene man konditionerer sig til. men det når kroppen bare aldrig, fordi de konstant stiger.
Vil mene det er både reps og vægte.
Antal reps falder - antal kg stiger?

TheNextArnold skrev:Zaulich skrev:TheNextArnold skrev:arh, det er jo vægtene man konditionerer sig til. men det når kroppen bare aldrig, fordi de konstant stiger.
ja okay, antallet af reps afhænger jo af hvor meget vægt der er på stangen, så det kan man vel på en måde godt sige. men med ordet kondidionering, menes musklernes evne til at vænne sig til en given vægt.

TheNextArnold skrev:Zaulich skrev:TheNextArnold skrev:arh, det er jo vægtene man konditionerer sig til. men det når kroppen bare aldrig, fordi de konstant stiger.
ja okay, antallet af reps afhænger jo af hvor meget vægt der er på stangen, så det kan man vel på en måde godt sige. men med ordet kondidionering, menes musklernes evne til at vænne sig til en given mængde stress.

TJ skrev:TheNextArnold skrev:Zaulich skrev:TheNextArnold skrev:arh, det er jo vægtene man konditionerer sig til. men det når kroppen bare aldrig, fordi de konstant stiger.
ja okay, antallet af reps afhænger jo af hvor meget vægt der er på stangen, så det kan man vel på en måde godt sige. men med ordet kondidionering, menes musklernes evne til at vænne sig til en given mængde stress.
Fixed!
Muskler kan konditioneres på andre områder end vægten, f.eks. volumen og hviletid.
Men ja, HST kører efter en vægtprogression, som de fleste programmer gør. Mange ændrer på antal sæt henover ugerne da de synes volumen falder for meget.

Zaulich skrev:Man kunne jo evt. smide et sæt mere ind, som mange har det med at gøre. Men så er det jo ikk længere HST - eller hvordan ?
Men jeg læste et sted - sikkert herinde - at HST var hypertrofimæssgigt rigtig godt eftersom det var nøje planlagt både med reps/sæts og vægt. Derfor strider det lidt imod HST princippet at begynde at ændre det?

TheNextArnold skrev:TJ skrev:TheNextArnold skrev:Zaulich skrev:TheNextArnold skrev:arh, det er jo vægtene man konditionerer sig til. men det når kroppen bare aldrig, fordi de konstant stiger.
Fixed!
Muskler kan konditioneres på andre områder end vægten, f.eks. volumen og hviletid.
Men ja, HST kører efter en vægtprogression, som de fleste programmer gør. Mange ændrer på antal sæt henover ugerne da de synes volumen falder for meget.
det er spændingsniveauet over musklen som musklen kan blive konditioneret til, og spændingen afhænger af vægten, er det ikke sådan?
citerer lige Thomas Jagd fra en anden tråd:
Tror ikke du forstår hvad der menes med konditionering så. Med konditionering menes musklernes evne til at tilpasse sig en given vægt, med det resultat at musklerne svarer dårligere på den pågældende vægt rent hypertrofimæssigt. Så hvis du bliver på samme vægt henover ugerne, til trods for at volumen og TUT stiger, så vil spændingen på musklen være den samme, og ergo få mindre og mindre vækstpotentiale. Nu er 4 uger dog ikke længe, og det tager noget mere end 4 uger før vækstpotentialet ved en given vægt forsvinder helt. Jeg forstår dog stadigvæk ikke hvorfor man ikke vil have både i pose og i sæk, når man KAN få det. Men Poliquin mener åbentbart hans metode er den bedste, og det skal han selvfølgelig have lov til at mene. Det ændrer dog ikke på at det ikke er optimalt at anbefale, da det strider imod visse grundlæggende principper omkring hypertrofi stimulering.
ja men mener du ikke også at det er fint nok bare at køre så mange reps man kan, istedet for slavisk at følge 15-10-5 reprangen som foreslåes på MOL?
Det er faktisk både volumen og intensitet. Og sågar også øvelsestype og andre faktorer, som kroppen kan konditionere sig til. Det er jo iøvrigt pure logik, med udgangspunkt i det fakum, at kroppen er en adaptiv organsime. Hvis man laver noget man ikke er vant til, så vil kroppen reagere på den nye stimuli, og forsøge at tilpasse sig. Det gør den ved at øge muskelmasse og styrke. Samtidig vil det nye stress bliver mindre og mindre stimulerende med tiden, fordi kroppen vender sig til det, eller som man siger, bliver konditioneret.

TJ skrev:TheNextArnold skrev:TJ skrev:TheNextArnold skrev:Zaulich skrev:TheNextArnold skrev:arh, det er jo vægtene man konditionerer sig til. men det når kroppen bare aldrig, fordi de konstant stiger.
Fixed!
det er spændingsniveauet over musklen som musklen kan blive konditioneret til, og spændingen afhænger af vægten, er det ikke sådan?
citerer lige Thomas Jagd fra en anden tråd:
Tror ikke du forstår hvad der menes med konditionering så. Med konditionering menes musklernes evne til at tilpasse sig en given vægt, med det resultat at musklerne svarer dårligere på den pågældende vægt rent hypertrofimæssigt. Så hvis du bliver på samme vægt henover ugerne, til trods for at volumen og TUT stiger, så vil spændingen på musklen være den samme, og ergo få mindre og mindre vækstpotentiale. Nu er 4 uger dog ikke længe, og det tager noget mere end 4 uger før vækstpotentialet ved en given vægt forsvinder helt. Jeg forstår dog stadigvæk ikke hvorfor man ikke vil have både i pose og i sæk, når man KAN få det. Men Poliquin mener åbentbart hans metode er den bedste, og det skal han selvfølgelig have lov til at mene. Det ændrer dog ikke på at det ikke er optimalt at anbefale, da det strider imod visse grundlæggende principper omkring hypertrofi stimulering.
ja men mener du ikke også at det er fint nok bare at køre så mange reps man kan, istedet for slavisk at følge 15-10-5 reprangen som foreslåes på MOL?
Jo, jeg er enig med dig.
Lige for at forsvare min værdighed har Thomas Jagd faktisk svaret dig hvor du quotede det samme i en anden tråd med følgende:Det er faktisk både volumen og intensitet. Og sågar også øvelsestype og andre faktorer, som kroppen kan konditionere sig til. Det er jo iøvrigt pure logik, med udgangspunkt i det fakum, at kroppen er en adaptiv organsime. Hvis man laver noget man ikke er vant til, så vil kroppen reagere på den nye stimuli, og forsøge at tilpasse sig. Det gør den ved at øge muskelmasse og styrke. Samtidig vil det nye stress bliver mindre og mindre stimulerende med tiden, fordi kroppen vender sig til det, eller som man siger, bliver konditioneret.
Siger også lidt sig selv at det selvfølgelig ikke er det samme at gå fra f.eks. 2 sæt til 4 sæt?

Zaulich skrev:På et eller anden random site skriver de, at man skal passe på ikke at overtræne, derfor er det vigtigt at man ikke kører til failure, men at man holder sig til planlagt cyklus?

TheNextArnold skrev:nå ja, det sgu da også rigtigt.
nu skal du ikke blande alle mulige debatter sammenbrug din tid på at kigge i min log istedet

TJ skrev:TheNextArnold skrev:nå ja, det sgu da også rigtigt.
nu skal du ikke blande alle mulige debatter sammenbrug din tid på at kigge i min log istedet
Hvad for en log? Den der oversigt over de mest fesne træninger i 2008?

TheNextArnold skrev:TJ skrev:TheNextArnold skrev:nå ja, det sgu da også rigtigt.
haha hold da kæft, det er en oversigt over det mest hardcore vægttab i 2008, og nu med en god omgang HST
- det er da ikke mig der skammer mig så meget over mine usle træninger, at jeg ikke engang skriver dem ind i min log![]()

TJ skrev:TheNextArnold skrev:TJ skrev:TheNextArnold skrev:nå ja, det sgu da også rigtigt.
haha hold da kæft, det er en oversigt over det mest hardcore vægttab i 2008, og nu med en god omgang HST
- det er da ikke mig der skammer mig så meget over mine usle træninger, at jeg ikke engang skriver dem ind i min log![]()
Fik du mig
Regner faktisk med at begynde her efter nytår igen, hvor jeg har lovet mig selv at jeg vil holde kosten 100%, dog med undtagelse af fester!
Anyway, back on topic:
Optimisten, hvis det ikke gør noget at tage 7-8 så gør det vel heller ikke noget at tage 12-13? Hvis man sætter vægtene op kan det være man giver tabt senere i cyklussen og jeg mener det er bedre at ramme for højt eller for lavt end at presse sig til failure eller ikke presse sig nok.
Et lille quote fra Dave Tate's artikel på T-nation, 9 Great Secrets of Training Success: "If it ain't broken, break it!"
Et træningsprogram vil ALDRIG forløbe helt som man forventer - det er en vejleder, ikke en forudsigelse.

TheNextArnold skrev:TJ skrev:TheNextArnold skrev:TJ skrev:TheNextArnold skrev:nå ja, det sgu da også rigtigt.
Fik du mig
Regner faktisk med at begynde her efter nytår igen, hvor jeg har lovet mig selv at jeg vil holde kosten 100%, dog med undtagelse af fester!
Anyway, back on topic:
Optimisten, hvis det ikke gør noget at tage 7-8 så gør det vel heller ikke noget at tage 12-13? Hvis man sætter vægtene op kan det være man giver tabt senere i cyklussen og jeg mener det er bedre at ramme for højt eller for lavt end at presse sig til failure eller ikke presse sig nok.
Et lille quote fra Dave Tate's artikel på T-nation, 9 Great Secrets of Training Success: "If it ain't broken, break it!"
Et træningsprogram vil ALDRIG forløbe helt som man forventer - det er en vejleder, ikke en forudsigelse.
busted![]()
nå du træner slet ikke pt? troede loggen var tom fordi du var så flov over dine træninger

pp skrev:har hst givet godt på jeg

pp skrev:men nu er der ikke nogen triceps øvelser i mit porgram skal jeg ha det eller bliver det træne når man træner det andet

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster