Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Simon1990 skrev:synes fandme det forvirrende at lave et program :/

Simon1990 skrev:okay, kan du ikke lige hurtig forklare hvad er det Rm og hvad er det PR står for hehe =p
men for at finde 5 RM, det bliver jeg vel nød til at teste selv nede i fitnesscenteret også komme hen og skrive det ind ikk'?: o
mvh. Simon .

Simon1990 skrev:okay, jamen så tar jeg ned i fitnesscenteret og finder ud af min 5x1 RM for de forskellige øvelser og indtaster i det der program, så holder jeg en 7-10 dages pause og påbegynder derefter ^..
like so? : P
nårh jov en ting til.. i programmet står der bare hvad ens 5 RM er, men der står ikke hvor mange sæt/gentagelser man skal tage fra gang til gang :/ hvorn' løser man det ?.. ændre sæt/gentagelser sig ikke fra gang til gang og hvis ikke hvordan ved jeg overhovedet hvor mange jeg skal tage.

Simon1990 skrev:okay, jamen så tar jeg ned i fitnesscenteret og finder ud af min 5x1 RM for de forskellige øvelser og indtaster i det der program, så holder jeg en 7-10 dages pause og påbegynder derefter ^..
like so? : P
nårh jov en ting til.. i programmet står der bare hvad ens 5 RM er, men der står ikke hvor mange sæt/gentagelser man skal tage fra gang til gang :/ hvorn' løser man det ?.. ændre sæt/gentagelser sig ikke fra gang til gang og hvis ikke hvordan ved jeg overhovedet hvor mange jeg skal tage.

men det skal lige huske at det ikke er så sort på hvidt i praksis.. altså, det kan godt være det er for let.. men så må du tage nogle flere kilo, eller flere reps; så længe der ikke kommer over de 12-15 stykker.. men det er en god start det program 

.. men jeg tænkte på, hvis jeg skal lave de samme øvelser i 6 uger, og jeg derefter når 1. cyklus er færdig skal lave de samme øvelser i de næste 6 uger igen, er det så ikke dårligt.. Mener jeg læste noget om i en af artiklerne at variation var vigtigt pga. musklerne kunne tilpasse sig på en "negativ" måde til øvelserne således at man ikke får ret meget ud af øvelesrne til sidst.. muskelmæssigt.
Simon1990 skrev:hey.. hm ja okay
altså, tænkte på at bruge de 12 øvelser de har udvalgt, synes ret meget om dem alle sammen.. men jeg tænkte på, hvis jeg skal lave de samme øvelser i 6 uger, og jeg derefter når 1. cyklus er færdig skal lave de samme øvelser i de næste 6 uger igen, er det så ikke dårligt.. Mener jeg læste noget om i en af artiklerne at variation var vigtigt pga. musklerne kunne tilpasse sig på en "negativ" måde til øvelserne således at man ikke får ret meget ud af øvelesrne til sidst.. muskelmæssigt.

Simon1990 skrev:den sidste uge mener du vel 5 reps x 3 sæt? : o eller wUUt.

Simon1990 skrev:omg.. så er hele mit program jo ødelagt, jeg har jo troet det var over 6 uger! fs :'(
Er der ik en der ka skrive hvordan det skal se ud én gang for alle, så kan jeg bare følge det rigtige program.
Mvh. en stærkt frustreret Simon! = b

Simon1990 skrev:omg.. så er hele mit program jo ødelagt, jeg har jo troet det var over 6 uger! fs :'(
Er der ik en der ka skrive hvordan det skal se ud én gang for alle, så kan jeg bare følge det rigtige program.
Mvh. en stærkt frustreret Simon! = b

Simon1990 skrev:ja, men det excel ark skriver ikke noget om sæt eller reps pr. gang. Det skriver kun hvor stor en procentdel af RM man skal bruge fra gang til gang.. Det er progressionsdelen jeg er i tvivl om.

Simon1990 skrev:ah okay hehe : )
nej, det er det der er det største problem. Sådan noget som squat osv. altså.. dem har jeg altid skippet, har altid følt mig usikker når jeg har lavet dem, de kræver også mere teknik end bænkpres osv. også er det jo tæt ved ryggen så har altid været lidt nervøs for at lave dem.. og mine fitnesstrænere er sådan nogen tynde homodrenge.. de fraråder på det kraftigste man laver øvelsen.. så .. kender ik nogne der har ku vise mig hvordan man laver øvelsen desværre.. er også lidt nervøs for jeg laver den forkert egentlig.. fordi det er jo som sagt tæt ved ryggen. Ik et smart sted at få en skade : (

Henning aa skrev:Hver gang der er diskussion ang. HST bliver der altid sagt at man skal tage 2 set pr. muskelgruppe.
Jeg går ud fra at det er fordi der ligger forskellige programmer rundt omkring på nettet. Men når man læser i HST Faq book, står der at det ikke ligger fast, der står bl.a.
Increase volume if:
You are never sore
You are never tired
You are not growing
Maintain volume if:
You are slightly sore most of the time
You are tired enough to sleep well, but not so tired you lose motivation to train.
You are noticeably “fuller”
Decrease volume if:
You are experiencing over use pain, and strain symptoms in joints and/or muscles.
You are tired and irritable all the time, yet don’t sleep well.
Strength levels are significantly decreasing.
Det man foreslår er simpelthen at tage den antal ugentlige set man normalt tager og dele det ud over 3 workouts og så herefter regulere efter ovenstående:
Repetionsantallet ligger heller ikke fast :
HST suggests that you use 2 week blocks for each rep range. Why? It has nothing to do with adaptation. It is simply a way to accommodate the ever increasing load. Of course, you could adjust your reps every week (e.g. 15,12,10,8,5,etc), but this is more complicated and people might not understand.
Repetitions will decrease every 2 weeks in the following order: 15 reps for 2 weeks. 10 reps for 2 weeks. 5 reps for 2 weeks, then continue with your 5 rep max for 2 weeks or begin 2 weeks of negatives. 15¹s can be skipped when you are about to start over after the first 8 week cycle. If you are feeling strain-type injuries coming on don't skip the 15s.
Som man kan se ud fra ovenstående kan næste cyklus køres med 2 uger 10 rep. og 4 uger 5 reo,
Personlig kører jeg 12, 8 og 5 rep, 3 uger af hver.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster