Mit primære mål med kuren er at få det sidste overflødige fedt væk, således at jeg bliver mere markeret
Er der nogen af jer der har erfaringer med denne kur? Kan i anbefale den?

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Mcfeast skrev:Drop rugbrødet og mælken og se om det ikke kan lade sig gøre! Det kan det nemlig sagtensDet ved smarte ved at cutte på paleo er, at det mad man får mætter så meget at man ikke går sulten selvom man er i kcal-underskud. Det ødelægger du ved at indtage flydende kalorier (mælk) og høj-kylhydrat produkter (brød). Og ja, brød indebærer også rugbrød. Selvom det er sundere end hvidt brød, har det stadig meget lavt indhold af næring og fibre pr. kcal i forhold til kød, grønt og frugt.
Jeg har kun været på Paleo-cut i 2-3 måneder, og har endelig fået lav nok fedt% til at have lidt 6pack. Så min erfaring er at det virker!

Bjørnson skrev:
Fedt at høre at det virker for dig!![]()
Hvad får du i løbet af en normal dag, bare et eksempel?
Jeg er nemlig bange for at føle mig sulten alligevel!

Juliee skrev:Jeg ved ikke, om du kan åbne siden (da den er taget fra min dropbox), men prøver lige alligevel.
Det er en 10-dages madplan paleo-stile:
https://dl-web.dropbox.com/get/Paleo%20 ... w=9d4cb3e1

MadPanda skrev:Hej,
Kan du ikke uploade det her til siden, da jeg er meget interesseret i en konkret eksempel?
Husker du at smide det i "Public"-mappen? Du skal smide indholdet i public-mappen, trykke på den, og så oppe i øverst bar trykke på "copy public link". Grunden til at jeg nævner det, er fordi dit link ikke ser sådan ud ved mig, som når jeg deler via Dropbox.
Et eksempel ved mig: http://dl.dropbox.com/u/en_masse_tal/eksempel.jpeg

LouiseB1 skrev:føler lige med her, da jeg overvejer hulemandskost. dog kke som Kur da jeg ikke skal tabe mig, men gaine.. kan man det på Hulemadskuren/paleo??
- skal man stadig tælle kalorier??

Juliee skrev:LouiseB1 skrev:føler lige med her, da jeg overvejer hulemandskost. dog kke som Kur da jeg ikke skal tabe mig, men gaine.. kan man det på Hulemadskuren/paleo??
Man skal ikke se Paleo som en kur, men mere som en livsstilsændring - der er dog mange, der taber sig når de begynder med paleo. Hvis du skal gaine på paleo, skal man spise meget, da pasta, ris og brød (som er forholdsvis kcaltæt) er bandlyst. Men du kan sagtens komme i kcaloverskud, da nødder og frø har en stor rolle i paleodiæten.
Som udgangspunkt skal man ikke tælle sine kcal, men spise til man er mæt. Dette gør det også svært at gaine, da maden på paleo generelt har en stor "volumen" pga. af de kcalfattige grøntsager og det primære magert kød, som fylder meget i maven, men ikke giver mange kcal. Men jeg, det er muligt, at opbygge muskelmasse med paleo.

LouiseB1 skrev:Juliee skrev:LouiseB1 skrev:føler lige med her, da jeg overvejer hulemandskost. dog kke som Kur da jeg ikke skal tabe mig, men gaine.. kan man det på Hulemadskuren/paleo??
Man skal ikke se Paleo som en kur, men mere som en livsstilsændring - der er dog mange, der taber sig når de begynder med paleo. Hvis du skal gaine på paleo, skal man spise meget, da pasta, ris og brød (som er forholdsvis kcaltæt) er bandlyst. Men du kan sagtens komme i kcaloverskud, da nødder og frø har en stor rolle i paleodiæten.
Som udgangspunkt skal man ikke tælle sine kcal, men spise til man er mæt. Dette gør det også svært at gaine, da maden på paleo generelt har en stor "volumen" pga. af de kcalfattige grøntsager og det primære magert kød, som fylder meget i maven, men ikke giver mange kcal. Men jeg, det er muligt, at opbygge muskelmasse med paleo.
det var et lækkert, ligetil svar , tak :-D
er nemlig ved at gaine, men har SÅ svært ved at spise ris og pasta, da jeg bar ikke kan lide det. så det er stortset kun havregryn jeg får af kulhydtrater, og grønt.. har kørt stortset kun protein og grøn det sidste halve år.

Juliee skrev:MadPanda skrev:Hej,
Kan du ikke uploade det her til siden, da jeg er meget interesseret i en konkret eksempel?
Husker du at smide det i "Public"-mappen? Du skal smide indholdet i public-mappen, trykke på den, og så oppe i øverst bar trykke på "copy public link". Grunden til at jeg nævner det, er fordi dit link ikke ser sådan ud ved mig, som når jeg deler via Dropbox.
Et eksempel ved mig: http://dl.dropbox.com/u/en_masse_tal/eksempel.jpeg
Hej MadPanda.
Det du skrev der, er ren volapyk for mig. Men hvis du ønsker mere viden omrking Paleo, kan jeg anbefale dig at melde dit ind i gruppen "Paleo Danmark" på facebook, hvor opskrifter, erfaringer og ideer flittigt bliver delt. Her kan du også tilmelde dig "Paleo Danmark"'s dropsbox, hvor dokumentet ligger
Men jeg vil kigge på det Paleo Danmark, idet jeg som måske mange andre, også synes det er ganske spændende. Spørgsmålet er egentlig bare om jeg kan holde det 100 procent. Men så kan man jo overveje vol. 2 eller sådan noget. Tak for det. 
jgknudsen skrev:Jeg er lige begyndt på den såkaldte hulemandskur, som indebærer at jeg kun må spise kød, fisk og fjerkræ, proteinpulver, æg, frugt, grøntsager, nødder og kerner. Har dog gået på kompromis så jeg stadigvæk vil spise rugbrød og drikke mælk
Mit primære mål med kuren er at få det sidste overflødige fedt væk, således at jeg bliver mere markeretsamtidigt vil jeg dog stadigvæk også gå op i muskelvækst osv.
![]()
Er der nogen af jer der har erfaringer med denne kur? Kan i anbefale den?

kev skrev:Hej,
Jeg følger selv paleo diæten og det skal ikke ses som en kur men mere som en livsstil. Jeg troede heller ikke jeg kunne leve uden rugbrød og mælkeprodukter, men jeg har aldrig haft det bedre siden jeg stoppede og det opvejer savnet. Blot for det ikke skal lyde som en salgstale, da folk efter min mening skal spise det de syntes er bedst for dem selv, vil jeg også sige at jeg ofte spiste usundt med den dårlige undskyldning at jeg ikke havde tid, men det har jeg nu da mit energi niveau også er steget til noget jeg aldrig selv ville have troet på.
Hvis du vil gaine mens du er på paleo er der som skrevet muligheder med nødder osv men følger du en standard paleo kost som ikke indeholder mælke produkter, korn produkter, bælgfrugter og sukker kan det være lidt svært, men en af paleo diætens store fortalere Loren Cordain har skrevet en del bøger om emnet de går mere i dybden om hvad du bør og ikke bør spise og en af dem, den har jeg ikke selv læst, er skevet til atleter.
Andre måder at gaine på udover at spise rigeligt med nødder (ikke jordnøder da det er en bælgfrugt),er at spise sundt fedt, som olier osv. og da diæten i sig selv går ud på at spise meget kød vil jeg næsten mene at det ikke er nødvendigt med kosttilskud så som protein pulver og lignende, men det er bare min mening.
Med hensyn til kalk når man dropper mælkeprodukter, i paleo skal du også holde dig fra salt og da saltet binder kalken så bliver der ikke nødvendig vis optaget den mængde du indtager i kroppen, på paleo indtager du ca 70% af den anbefalede (har jeg læst ikke selv afprøvet) daglige mængde men da du ikke udskiller nær så meget igennem urinen burde det være nok.
Men som andre skriver kan du ikke både cutte og gaine og hvis du vil prøve paleo er min mening at du børe gøre det fuldt ud, der er jo ingen der siger at du ikke må gå tilbage hvis du finder ud af det ikke er dig, men det giver ingen mening at gøre det halvt, da du jo så ikke vil opnå den virkning som dette evt. har på din krop. Min første tanke var at jeg maks ville gøre det i 2 mdr. men nu er det efterhånden blevet til 2 år og jeg skal ikke tilbage. Så sæt dig et mål 1 uge, 1 måned eller 2 hvor du følger den. og tag så beslutningen om det er det værd for dig.
Held og lykke med det![]()
Her er paleo madpyramiden:http://lincolnparkcrossfit.com/wp-content/uploads/2012/02/paleo-food-pyramid-1.jpg

Eeeeer duuue 'crossfitter'?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster