Suk, det er hårdt at være ny herinde.
Forstår stadig ikke folk svare på indlæg, hvis svaret ikke er hvad vedkommende søger?
Jeg er selv ny herinde - men jeg vil prøve at give dig de redskaber jeg selv endte med at bruge.
Jeg har fulgt min kostplan i 8 dage og jeg har tabt mig 2,9kg ved den, så måske det kunne være løsningen for dig også?
Der findes flere steder på nettet hvor du kan regne dit ligevægtsindtag af daglige kcal ud. Når du har det, ved du hvor mange kcal du skal have dagligt og hvor mange du skal bruge i en kostplan alt efter hvor meget du vil ligge i underskud.
Ud fra hvad jeg har fundet frem til - er det relativt vigtigt at gøre det med måde, så man ikke tvinger kroppen ud i en tilstand hvor det giver bagslag og den sætter din forbrænding i stå. Dernæst er det en god ide at ens måltider bliver fordelt udover dagen.
Nu ved jeg jo ikke hvor stor din egen viden på området er, men så må du jo enten sortere i det jeg skriver, eller spørge ind til det.
Du kan regne dit ligevægtsindtag ud her:
http://slettet af admin.dk/ligevaegtsindtag-beregner/Denne udregner vil også fortælle dig hvor mange kcal der vil være nødvendig for din krop hvis du vil bulke eller cutte.
Desuden informerer den dig om hvor mange gram protein du bør have hver dag.
Proteinen er rigtig vigtig i forbindelse med vægttab, da man risikerer at nedbryde sin muskelmasse - og proteinerne er kroppens byggesten.
Da jeg havde fundet mit ligevægtsindtag, fandt jeg ud af hvor mange kcal jeg ville ligge i underskud og brugte denne side til at lave min egen kostplan:
http://www.kalorietabel.dk/OBS: læs hvad hun skriver på sin side!!!
Der til har jeg lavet en masse researce på nettet og for yderligere at forbrænde gør jeg følgende:
- Deler mine måltider således op: 25% kcal morgenmad, 30%kcal frokost, 30%kcal aftensmad, 15% mellemmåltider
- Drikker en halv liter vand til hvert måltid
- Kulhydrater fra hvid sukker, kartofler, ris og pasta - er for mit vedkommende NO GO!
- Jeg bruger RIGTIG mange krydderier i form af chili, hvidløg, karry osv. (men er glad for stærk mad)
- Sørger for at tage trappen i stedet for elevatoren, tager cyklen på de korte ture i stedet for bilen og en god gåtur hver dag med barnevognen.
I min kostplan må man godt drikke kaffe

Desuden har jeg ladet mig overbevise om at koffeinen i kaffen øger hjerterytmen og derved igen forbrændingen.. Men drikker nu ikke mere end hvad jeg normalt ville have gjort, kan bare ikke undvære den

Håber du kan bruge det til noget?