Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69534 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1053
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1050

Følg bodybuilding.dk på

Hvad skal jeg gøre? *BILLEDER*

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

21 år
76 kg
182 cm
Trænings erfaring: ca. 2½ år (on and off)
Body fat: 19 - 20 %

Jeg har fået læst "the truth about bulking" fra T-nation og er på den baggrund begyndt at se på mit nuværende med andre øjne. Jeg er som mange andre her på siden interessere i at få en fin og flot strand krop, og jeg er godt klar over at dette kræver en lav fedt procent, men samtidig selvfølgelig også nogle muskler på kroppen.
Jeg er ikke super pumpet, men har dog nogle muskler, som dog for det meste sidder under et lag fedt. Jeg har i den seneste tid været i bulk og mener ikke selv at jeg har spist for meget, og jeg kan garantere for at jeg på ingen måde spiser usundt, følger de obligatoriske kost råd og vejledninger her fra siden. Men alligevel blev jeg en smule chokret da jeg målte min fedt procent i går aftens og igen her til morgen og fandt ud af at den lå på de der 19 - 20 % (Målt med badevægt).

Mit spørgsmål er om det er forsvarligt at forsætte med bulk i min tilstand eller om jeg skal cutte?

Og hvis jeg så cutter har jeg ingen interesse om at bulke igen før efter sommeren, da jeg jo som sagt gerne vil have en markeret strand krop.

Så skal jeg vente med at cutte? Eller kan det kun lade sig gøre for mig at komme ned på en fornuftig strand klar fedt procent hvis jeg starter cut lige nu og her?

Jeg håber ikke at en fedt procent på under 10 % er et urealistisk mål til sommer?
Jeg håber at jeg har nok muskler til at det kan betale sig at komme ned under 10 %
Sidst rettet af Hustler_boy 30. jan 2010, 20:59, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Din vægt og højde taget i betragtning, så er din fedtprocent ikke 20%!

Få den målt med noget rigtigt udstyr istedet, fordi 20% kan jeg slet ikke få til at hænge sammen med din vægt/højde :).
Jeg har samme højde og vejer 82kg. Men min fedtprocent er 15%.
- Tror bare du skal bulke videre. De 10% er selvfølgelig ikke umulige, men det kommer meget an på hvordan man som person sætter sig ind i tingene, og hvor ivrig man er.
Jeg prøver selv at cutte for første gang her til marts, så må vi se hvordan strandformen er, men jeg håber da på en sixpack for første gang i mit liv! :D

/Brinch

Logbog: Ingen logbog

Ja jeg menter også at de 20 % er lidt i overkanten, sådan en badevægt er vist ikke den bedste.

Jeg kan faktisk godt mærke nogle gode abs under fedtet på maven, jeg håber de kommer frem her til sommer. Jeg er meget god til at cutte, selv om jeg ikke rigtig har gået efter en strand form før.

Da jeg startede med at træne for snart 3 år siden her til forår, vejede jeg tæt på 80 kg og var tæt på at kunne blive kaldt en "fatty fatty bum bum", men tabte så ca. 8 kg på 6 uger, men godt kost og sindssyg trænings disciplin. Så jeg er slet ikke i tvivl om at jeg ville kunne klare et ordenligt cut forløb, det kan jeg mentalt godt klarer.
Brugeravatar

Andre der kunne tænke sig at komme med en kommentar.

Jeg er interesseret i om det er mulig for mig at komme under 10 % i kropsfedt inden sommer og i så fald hvornår man skal starte med at cutte?
Brugeravatar

Hustler_boy skrev:Andre der kunne tænke sig at komme med en kommentar.

Jeg er interesseret i om det er mulig for mig at komme under 10 % i kropsfedt inden sommer og i så fald hvornår man skal starte med at cutte?

Svært at svare på uden at vide hvad din fedtprocent er... Hvis den er 20% og du vil ned på 10% så skal du immervæk ned på 69kg og der ryger også muskelmasse - så sats på 67kg. Det vil ikke se pænt ud, når du er 182cm.. Det ville nok være nemmere at vurdere hvis du uploadede et billede - evt. bare af maven/dunken hvis du er genert
bwahaha
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers

Støttrup skrev:

Svært at svare på uden at vide hvad din fedtprocent er... Hvis den er 20% og du vil ned på 10% så skal du immervæk ned på 69kg og der ryger også muskelmasse - så sats på 67kg. Det vil ikke se pænt ud, når du er 182cm.. Det ville nok være nemmere at vurdere hvis du uploadede et billede - evt. bare af maven/dunken hvis du er genert

Nu er drengens fedtmasse nok ikke 76 kg, så mindre burde teknisk set vel kunne gøre det? :wink:
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C

Smid et billede ind, alt det andet med gætterier uden billede kan man ikke bruge til noget - uanset om du oplyser højde og vægt. Din BF afhænger af hvorstor muskel -og fedtmasse du har på kroppen.
Den sidste tosse er ikke født endnu ...

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Så er det billeder:

Billede

Billede

Billede
Brugeravatar

... Det er jo i bund og grund op til dig selv hvad du vil..
Men jeg ville mene at der ikke er nogen grund til at cutte, når du ikke har mere masse end hvad du har.. :roll:
Men umidlbart ville jeg ikke mene din fedtprocent er 20%. men derimod 16-18%

Vil du være lille og makeret i år eller større og markeret næste år er jo et valg du selv må træffe.
BANG BANG!

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 165.00

Galleri: Vis galleri (1)

Ryan skrev:
Støttrup skrev:

Nu er drengens fedtmasse nok ikke 76 kg, så mindre burde teknisk set vel kunne gøre det? :wink:

Han vejer 76kg
Hans fedtprocent (PROCENT AF HANS VÆGT) er 20% dvs. 76*0,2=15,2kg fedtmasse
Vil han så fjerne 10% kan du gøre sådan her 76*0,9=68,4kg
bwahaha
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers

Jeg vil anbefale at cutte ned f0rst.
For nogle aar siden var jeg som mange af mine traeningsmakkere fan af bulke/cutte perioder, hvor udtrykket "bulke" som regel var en undskyldning for at aede sig tyk og fed.
Jeg var da ogsaa rigtig staerk naar det ikke var sommer og 3kg kyllinge overlaar med 4 pakker nudler er da ogsaa et dejligt solidt maaltid, men saa fandt jeg ud af, at det faktisk er kikset kun at vaere i ordenlig form 3 maaneder om aaret. Siden da har jeg accepteret at vaere en smule slappere, men tilgaengaeld vaere i knivskarp form aaret rundt!
Held og lykke med projektet.
Brugeravatar

Geografisk sted: Chiang Mai, Thailand

Kostplan: Ingen kostplan

Det er svært. Hvis du bulker videre (lean) så vil der uden tvivl også komme lidt mere fedt på siderne, og du vil måske blive træt af det, samt at når du så endelig vælger at cutte så vil det blive det tage længere tid.

Hvis du dog cutter vil du formentligt skrumpe helt ind, også kan du bygge op derfra. Hvis det er din første gang med at cutte, så cut nu da det formentligt vil tage længere tid, og være hårdere end du lige har regnet med.

Held og lykke :)

Jeg ville cutte ned, også ellers efterfølgende bulke derudaf. Jeg var selv i samme situation som dig, da jeg startede og jeg er da glad for jeg smed mit "Lineman" fedt, hvorefter jeg har kunne bygget videre, jeg var godt bulket i starten :) men valgte at bulke videre, da mine prioteringer var anderledes den gang, hvilket betød at mit cut var super hårdt.
The closer you are to failure, the closer you are to victory, it all depends on how closely you walk the line
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2009

Reputation point: 5

Træner her: Frederikssund Motion Center ApS

Tak for alle jeres svar. Jeg regner med at vente 1 måned tid endnu med at cutte og så derefter cutte indtil sommer. Vil gerne have en lille månedes mere masse på. Så cut forløbet kommer til at løbe fra starten af Marts til sommeren. Jeg håber ikke dette er for kort en tidsperiode til et ordenligt cut, min situation taget i betragtning? Eller om jeg skal starte lige nu her med det samme fra starten af februar?
Brugeravatar

Jeg ville starte nu, baseret på mit ovenstående indlæg

Jeg ville også vælge at cutte. Og så ville jeg fandme også ramme det center noget hårdere. Beklager at måtte sige det, men du ligner ikke en der har bodybuildet 2,5 år.

Reputation point: 45

murdockrates skrev:Jeg ville også vælge at cutte. Og så ville jeg fandme også ramme det center noget hårdere. Beklager at måtte sige det, men du ligner ikke en der har bodybuildet 2,5 år.

Ville mere sige hobbybuilder end bodybuilder, har hånden på hjertet aldrig trænet i et center nogensinde. Hjemmetrænet med intet andet en dumbells.
Af mange grunde har jeg undladt center træning, men til sommer flytter jeg hjemmefra til en storby for at starte på universitet, man skulle vel være sindssyg dum hvis man ikke tager muligheden for at starte på en frisk og melde sig ind i et center.
Så at kunne starte helt fra bunden af et cut efter sommerferien må da være den bedste mulighed.

Jeg er dog bange for at hvis jeg starter cut allerede at jeg så bliver alt, alt, alt spinkel, men det kan der vel ikke gøres noget ved. Men da jeg i den seneste uge har været i dekonditering føler jeg at jeg har brug for et lille bitte bulk på 3 uger, bare for at komme i helt top form til at starte cuttet.

Jeg takker igen for jeres svar og respons... Jeg burde næsten lave en log, både for at holde mig selv motiveret med det forestående cut, men også for at kunne få nogle råd hvis jeg skulle begynde at komme på afveje.
Brugeravatar

Jeg kan forstå hvis du, rent mentalt, har brug for at føle du får mere muskel på over de næste uger, men i praksis kan du ikke få noget ud af det, måske 1-200g, maks.. Så hvorfor ikke bare tage et cut med det samme? - første gang man cutter er det bedre at have god tid, end at skulle presse det :)
Always getting better.
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2009

Geografisk sted: Herlev

Træner her: Fitness World City
Fitness World Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 140.00

the-QB skrev:Jeg kan forstå hvis du, rent mentalt, har brug for at føle du får mere muskel på over de næste uger, men i praksis kan du ikke få noget ud af det, måske 1-200g, maks.. Så hvorfor ikke bare tage et cut med det samme? - første gang man cutter er det bedre at have god tid, end at skulle presse det :)

Jeg forstår hvad du mener og tænkte også over det samme, men man kunne vel starte med at træne på ligevægts indtaget og så stille og roligt gå længere og længere ned i mængden af kalorier.

Jeg er dog i tvivl om hvordan vægten i øvelserne skal være under cuttet?
Skal jeg fortsætte med periodisering og dertil hørende stigende vægt på øvelserne, med indlagt dekondition, eller skal man bare køre med det tungeste sæt man kan klare for at kunne bibeholde mest mulig muskelmasse?
Brugeravatar

Jeg ville helt klart cutte, ikke fordi du er desideret fed eller noget, men bare for at blive saa lean som muligt inden du tager den videre derfra. For at vaere helt aerlig, ville jeg slet ikke gaette du traenede det mindste ud fra dine billeder. Jeg ville personligt tage en dekonditionering og saa begynde paa noget fullbody med tunge basisoevelser og cardio paa offdagene. Det har jeg tabt mig en del paa, og goer det hele meget mere overskueligt med hensyn til cardio og i det hele taget at faa en god fast rutine i centret.
Sidst rettet af Rocka 31. jan 2010, 16:40, rettet i alt 1 gang.
Rowdy!

Geografisk sted: Hjørring

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 130.00

Du burde have et par lette kilo i muskler at hente og faa smidt en god del fedt, ved bare at spise fornuftigt og give den godt gas i centret!
Rowdy!

Styrkeliste

Rocka skrev:Jeg ville personligt tage en dekonditionering

Hvordan kan du abefale dekonditionering uden at have nogen ide om hvor han er med hans træning lige pt?
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

C. Riis skrev:
Rocka skrev:Jeg ville personligt tage en dekonditionering

Hvordan kan du abefale dekonditionering uden at have nogen ide om hvor han er med hans træning lige pt?

Det tænkte jeg også lige på.. Gode råd er dyre.
Billede
Brugeravatar

Han kunne selvfoelgelig ogsaa starte ud i morgen, men er en uges dekon ikke optimalt inden man skifter program, saadan generelt? Ellers maa i da undskylde, troede jeg bare var almindelig praksis.
Rowdy!

Styrkeliste

Hustler_boy skrev:Jeg er dog bange for at hvis jeg starter cut allerede at jeg så bliver alt, alt, alt spinkel, men det kan der vel ikke gøres noget ved. Men da jeg i den seneste uge har været i dekonditering føler jeg at jeg har brug for et lille bitte bulk på 3 uger, bare for at komme i helt top form til at starte cuttet.

Som jeg skrev tidligere er jeg i dekon lige nu, trænede sidste gang i mandags.

Hvad burde min fremgangsmåde være nu?
Brugeravatar

Rocka skrev:Han kunne selvfoelgelig ogsaa starte ud i morgen, men er en uges dekon ikke optimalt inden man skifter program, saadan generelt? Ellers maa i da undskylde, troede jeg bare var almindelig praksis.

Dekon er i mine øjne noget man gør år man har brug for det.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Jeg personligt ville goere som jeg har skrevet ovenover, det har ihvertfald virket for mig. Basicly tror jeg bare du skal soerge for at komme ned i centret 4-5 gange i ugen, og komme ind i en god rutine. Dine resultater indtil videre er ikke sunderligt imponerende, naar man taenker paa du har traenet i 2 aar. Kom ned og smid noget tungt jern rundt dude.. :D
Traening kun med et par haandvaegte derhjemme duer sgu ikke i laengden.
Rowdy!

Styrkeliste

Jeg ville træne mellemting af tunge vægte, og mange reps.. Tunge vægte i hovedøvelserne (3-5 reps) og reps i støtteøvelser (8-12reps).. Hold dig 1-2 fra failure, recovery er svært nok i forvejen under cut :)
Always getting better.
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2009

Geografisk sted: Herlev

Træner her: Fitness World City
Fitness World Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 140.00

Endnu engang tusind tak for alle jeres svar. :)

Jeg har konkludere at det er i min bedste interesse at starte på cut og komme ned i fedt procent.
Så fra i morgen 1. februar begynder det og kører stille og roligt til sommer.
Jeg har tænkt mig at starte min første logbog i morgen, så motivationen kan holdes oppe under hele forløbet og jeg forhåbentlig kan få nogle ord med på vejen.

Jeg glæder mig faktisk til et ordenligt cut, sidste gang jeg sådan rigtig cuttede var da jeg i sin tid begyndte med at træne og smed en masse kilo og undgik derved at fortsætte mine dengang dårlige madvaner og manglende motion.
Jeg ser frem til at komme i gang med dette projekt, som jeg ved fra tidligere virkelig kræver både fysisk og psykisk overskud.

Ses på loggen :D
Brugeravatar

the-QB skrev:Jeg ville træne mellemting af tunge vægte, og mange reps.. Tunge vægte i hovedøvelserne (3-5 reps) og reps i støtteøvelser (8-12reps).. Hold dig 1-2 fra failure, recovery er svært nok i forvejen under cut :)

Det synes jeg lyder fornuftigt. Og ja, recovery er lort når man cutter - er selv i gang med et cut, og det er træls at mærke at man går kold tidligere og er øm længere end man er vant til. :p Især når man kommer derned hvor kiloene ikke rigtigt vil af mere og det kræver en ekstra indsats. Og så er det fucking mørkt og koldt hele tiden, hjælper heller ikke lige... :p

Mht. dekonditionering er jeg ikke sikker på hvorfor du vil gøre det? Min opfattelse, og den måde jeg har brugt dekon på er når man er gået i stå i sin træning, og ikke længere ser nogen gains fordi kroppen har vænnet sig til en rytme. Efter en 9-12 dages dekon narrer man kroppen til at tro den starter på en frisk, og bryder den rytme så man igen ser fremskridt.

Hvis man ikke har haft en nogenlunde høj intensitet og frekvens er jeg ikke sikker på dekon gør andet end spilde tid. Men hvis nogen har noget info der viser andet ville det være interessant at se. Der er mange myter i bodybuilding. :)

K.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 80.00

Næste

Tilbage til Fitness & bodybuilding