anyway hva syntes i jeg skal gøre?wauw har skrevet en hel bog, håber der er nogle der gider give sig tid og prøve at sætte sig ind i min situation og forstå hvordan jeg har det og så sige hvad de ville gøre.. MHV Simon Winkler

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag
anyway hva syntes i jeg skal gøre?

Weyts skrev:Lean bulke, og tage det år, du behøver vel ikke nødvendigvis at veje 65 kg, med mindre de kommer og tjekker op på det? eller kan du jo bare holde dig under de 70, og så cutte ned på 65 når der er gået 1 år.
Forstår godt det går dig på, ville nok have det på samme måde.

Det som Weyts skriver, lyder nok som det bedste alternativ. Du må vel forsøge at finde ud af, om/hvor ofte i løbet af det år, du skal kontrolvejes, samt hvor stor margin du har på hver side af de 65 kg (hvis nu 65 kg betyder fx 65 kg plus/minus 2 kg, er problemet jo knap så stort).
THIBAUDEAU skrev:Nu har jeg bare lige hurtigt kigget de 2 billeder du har i dit galleri, og jeg kan altså ikke se "alt" det hud du snakker om... kan du ikke poste et par billeder af det, så er det jo nemmere og hjælpe dig og vudere hvad man selv ville gøremen kan udemærket forstå du er frustreret

Friche skrev:Hvad hvis du holder lidt igen med carbs og salt dagen inden du skal vejes og så undlader at spise og drikke den dag du skal til lægen kan du så ikke holde den dernede?

Mr.TopGear skrev:Hej Simon.
Uden at have læst det oprindelige brev, hvor der står du skal holde dig på 65 kg. i et år, så vil jeg tro, at hensigten fra afsender er anderledes end du lige umiddelbart tolker det. Først og fremmest skal du ikke gå og tolke på brevet - du skal ringe til afsenderen og så forklare det samme, som du skriver herinde.
Jeg tror, at de mener, at der ikke må komme et pludseligt tilbagefald, hvor du igen tager de mange kio på, for så vil operationen sikkert være meningsløs.
Lægestaben kan dog umuligt mene, at du skal sætte al fysisk aktivitet i bero og så smide "sund" muskelmasse for at måtte få operationen og selvværdet helt tilbage. Det må jo også være bedre for din restitution efter en operation, at din fysisk er god - det er der vist mange undersøgelser, bl.a. med professionelle atleter, som viser.
For øvrigt syntes jeg det er pisse sejt af dig, at du har tabt så mange kilo - du skal sgu nok nå langt her i tilværelsen med den tilgang til livet.

Dobermann skrev:Mr.TopGear skrev:Hej Simon.
Uden at have læst det oprindelige brev, hvor der står du skal holde dig på 65 kg. i et år, så vil jeg tro, at hensigten fra afsender er anderledes end du lige umiddelbart tolker det. Først og fremmest skal du ikke gå og tolke på brevet - du skal ringe til afsenderen og så forklare det samme, som du skriver herinde.
Jeg tror, at de mener, at der ikke må komme et pludseligt tilbagefald, hvor du igen tager de mange kio på, for så vil operationen sikkert være meningsløs.
Lægestaben kan dog umuligt mene, at du skal sætte al fysisk aktivitet i bero og så smide "sund" muskelmasse for at måtte få operationen og selvværdet helt tilbage. Det må jo også være bedre for din restitution efter en operation, at din fysisk er god - det er der vist mange undersøgelser, bl.a. med professionelle atleter, som viser.
For øvrigt syntes jeg det er pisse sejt af dig, at du har tabt så mange kilo - du skal sgu nok nå langt her i tilværelsen med den tilgang til livet.
der står i brevet at jeg skal være vægtstabil i 1 år og der tænker jeg jo så mest at jeg skal bibeholde vægten på 65 indtil operationen har fundet sted, men tror sku bare jeg vil arrengerer en tid til lægen og så forklare hende sagen og så spørger om jeg ik kan få målt fedt% i stedet for vægt da det ik hænger sammen med bodybuilding.

MC skrev:Hvis det betyder så meget for dig er det bare frem med pengepungen. Hvis du får det lavet privat bliver resultatet højest sansynligt også bedre!

bendt-b skrev:Hej, kan du ikke undersøge hvad det koster at få lavet det privat? Så er det vel lettere at komme til? :-)
Ps: Nu vil jeg ikke kaldes en troll, men rent principielt synes jeg at du selv skulle have lov at betale. Det er dig der har bragt dig i den uheldige situation, så skal du også betale. Det er jo ikke ligefrem livstruende at have noget løst hud.

MC skrev:Hvis det betyder så meget for dig er det bare frem med pengepungen. Hvis du får det lavet privat bliver resultatet højest sansynligt også bedre!

bendt-b skrev:Hej, kan du ikke undersøge hvad det koster at få lavet det privat? Så er det vel lettere at komme til? :-)
Ps: Nu vil jeg ikke kaldes en troll, men rent principielt synes jeg at du selv skulle have lov at betale. Det er dig der har bragt dig i den uheldige situation, så skal du også betale. Det er jo ikke ligefrem livstruende at have noget løst hud.

klausma skrev:bendt-b skrev:Hej, kan du ikke undersøge hvad det koster at få lavet det privat? Så er det vel lettere at komme til? :-)
ARggg er det ikke lige groft nok at sige denne unge mand helt selv er skyld i det !!! mine skattekroner går sku gerne til det ....

A Menace To Chicken skrev:bendt-b skrev:Hej, kan du ikke undersøge hvad det koster at få lavet det privat? Så er det vel lettere at komme til? :-)
.. hvordan har han selv bragt sig i situationen?

Nu hvor vi tager diskussionen vil jeg understrege at jeg ikke anser det som relevant for debatten at du betaler topskat. Måske gør jeg også det, måske gør trådstarter, men igen, det er ikke relevant. De bredeste skuldre bærer den største byrde i det danske samfund, og det synes jeg personligt er meget fair.
Jeg mener det er en gråzone, når folk vil have skønhedsoperationer fra det offentlige.
Manden har været overvægtig og tabt sig, flot klaret. Hvorfor kan han så ikke arbejde et år og selv betale regningen?
Det er på ingen måde livstruende eller hæmmende for ham at have noget løs hud (På samme måde som et brækket ben eller en blodprop er det). Der er selvfølgelig nogen psykiske kvaler ved ikke at være så attraktiv som han KUNNE være, men når han vælger (han har selvfølgelig ikke valgt at være tyk, men jeg nægter at tro på at han er blevet fodret) at være overvægtig må han også selv betale prisen.
Den holdning har jeg til "skønhedsoperationer", ikke ting som kræft osv. Hvis han havde kørt spritkørsel og var kørt galt med et dertilhørende arret ansigt, så går jeg ligeledes ind for bruger betaling.

Dobermann skrev:jeg har lige læst det hele igennem, jeg er meget glad for dem der gerne vil lade deres skat gå til min operation:) og så er der dem som åbenbart gerne vil vide om jeg selv har valgt at blive overvægtig så kan jeg sige nej det har jeg ik, grunden til jeg blev overvægtig var at da jeg var lille der blev min mor og far skilt, derfor valgte jeg at bo ved min mor som ingen uddannelse har, så derfor har hun måtte have 3 arbejde morgen, aften, nat, ja det rigtigt ik meget søvn hun har fået, det hele har os resulteret i at hun ik kan en skid nu pga disko og andre rygskader, og fordi hun aldrig havde tid til at være hjemme så har vi faktisk levet af fastfood i mange mange år pga hun ik havde tid til at lave mad så hun bestilte bare mad til min bror og jeg ellers havde hun mad med hjem, så at sige det er min egen skyld jeg blev fed syntes jeg sku ik man kan sige. men må i jo selv bedømme:) jeg gik til fodbold og badminton og alligevel var det ik nok til at holde fedtet af. og den dårlige livsstil vi kørte blev jo ved selv da jeg blev ældre jeg tænkte jo ikke over det og blev bare ved og ved indtil en aften hvor jeg bare fik totalt nok af livet er fedt og fra den nat har mit liv været 100% forbedret, jeg vil godt tillade mig at sige jeg har tabt mit fedt fra en stor mængde cardio som inkluderer i starten en masse lange gåturer på et tidspunkt var jeg oppe at vandre 20km om dagen min kondi var så dårlig at jeg brækkede mig af at cykle op af en bakke på 50 meter, dagen i dag står jeg i mit livs topform hvor jeg kan løbe 25km uden stop og ikke engang være forpustet bagefter, jeg har os været igennem en stor spiseforstyrrelse som nogle af jer ved, det har os resulteret i en masse skader fra min træning og alligevel har jeg bare ignoreret lortet og gjordt hvad jeg kunne. jeg var meget overvægtig ja jeg var faktisk i fedme klasse2. og så siger nogle jeg bare kan arbejde det næste år? ehh jeg skal starte i 10klasse pga jeg har været langt nede jeg gik ud af skolen i starten af 8 klasse hvor jeg faktisk har siddet indespærret på mit værelse i en masse år og spillet world of warcraft, og det er jeg selv kommet videre fra, jeg har ikke fået noget som helst hjælp til mit vægttab andet end min egen viljestyrke og flere Dages læsning og forvirring overalt på internettet om kost og motion, og alt det har så resulteret i et tab fra 172cm høj 105.6kg til 175cm høj vægt 65.6kg, og nu skulle man jo så tro jubii fuck hvor er jeg glad for min krop og mit nye liv, men er jeg? jeg har været ved at gå ned over mit kropskind utrolig mange gange, heldigvis er jeg en meget stærk person som ik går let ned så derfor kommer jeg altid videre, men jeg har humør svingninger hver eneste gang jeg ser mit eget spejlbilled eller hvis jeg dryker motion kan jeg os gå totalt amok og begynde at slå og rive i mit skind, jeg er 100% sikker på at den dag jeg bliver opereret vil jeg ligge og græde når jeg vågner af lykke..
og så lige til sidst så vil min mor gerne betale operationen hvis hun havde pengene men når man står med -500.000 i banken så det ik lige muligt
jeg fandt et privat hospital i århus hvor der er mulighed for at finanserer operationen så spurgte min stedfar om han vil finanserer den hvis jeg betaler ham penge hver måned det vil så blive 80000kr eller deromkring hvor operationen koster 42000 så jeg skal betale 1000kr hver måned i 6år til min stedfar, jeg står og skal flytte i lejlighed i byen her den 15 august når jeg har fundet et arbejde der kan give lidt overskud så har jeg os tænkt mig at få fortaget operationen for mine egne penge da jeg ik kan vente med at blive opereret, tror jeg umuligt jeg kan holde til at vente på, jeg vil gerne prøve at have et skoleår hvor jeg faktisk er glad for mig selv og hvor jeg bliver anset som en normal dreng, jeg kan gå ud i byen nu hvor jeg vil blive stirret på af de fleste hotte piger og alligevel tænker jeg inden i mig selv, aj lad da være at kigge på mig jeg får et helt chok over at folk faktisk begynder at kigge efter mig med intressante øjne og ik de øjne som de plejer som jo vil være (fuck hvor er du fed og vammel du sku en klam en), det er ik gået op for mig selv endnu at jeg faktisk er en normal dreng nu, jeg går stadig og tænker jeg er fed og burde hardcore cutte, jeg kan ik selv så hvor tynd jeg er da jeg har den mængde skind og derfor tænker jeg at jeg er fed.
alt i alt så har jeg ik selv valgt at blive overvægtig og operationen vil jeg da os gerne selv betale hvis jeg havde pengene..

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 32 gæster