Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1173
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1170

Følg bodybuilding.dk på

Hvilke musker skal jeg træne sammen?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej alle!

Jeg står og skal til at sammensætte mit eget styrketrænings-program.

Jeg har ca, disse 4 dage om ugen til rådighed til fitness: tirs, tors, lør, søn

Det er disse muskelgrupper jeg ønsker at træne:

Mave
Bryst
Skuldre
Ryg
Biceps
Triceps

Udover over fitness går jeg til fodbold 3-4 gange om ugen.. Så der er rigeligt med bentræning der! Det er kun overkroppen, jeg øsnker at træne i fitnesscentret :D

Mit spørgsmål er så hvilke af disse muskelgrupper der skal trænes sammen på de enkelte dage?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

BEN
Pain is weakness leaving your body!
Slagter logbogen! :roll:

Geografisk sted: Vestjylland, 7600, Struer

Træner her: Herkules

Styrkeliste
- Dødløft: 100.00

Logbog: Vis logbog

lasse44 skrev:Udover over fitness går jeg til fodbold 3-4 gange om ugen.. Så der er rigeligt med bentræning der! Det er kun overkroppen, jeg øsnker at træne i fitnesscentret :D

Wrong!

Træn dine ben ligesom du vil træne dine andre muskelgrupper. Du får på ingen måde store og muskuløse ben af fodbold.
Brugeravatar

Du skal også træne dine ben fodbold træningen er ikke nok

Træner her: OBBC

Kostplan: Ingen kostplan

lasse44 skrev:Hej alle!

Jeg står og skal til at sammensætte mit eget styrketrænings-program.

Jeg har ca, disse 4 dage om ugen til rådighed til fitness: tirs, tors, lør, søn

Det er disse muskelgrupper jeg ønsker at træne:

Mave
Bryst
Skuldre
Ryg
Biceps
Triceps

Udover over fitness går jeg til fodbold 3-4 gange om ugen.. Så der er rigeligt med bentræning der! Det er kun overkroppen, jeg øsnker at træne i fitnesscentret :D

Mit spørgsmål er så hvilke af disse muskelgrupper der skal trænes sammen på de enkelte dage?

hahahahaha ](*,)
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

toto_G4M3R skrev:
hahahahaha ](*,)

Hvad med at hjælpe manden i stedet for at være sådan en douchebag?

Nå, men tilbage til tråden. Du skriver at du vil sammensætte et styrketræningsprogram, men hvorfor ikke vælge et allerede eksisterende program der er lavet af kyndige personer? :)

Jeg startede selv ud med at lalle rundt de første 3-4 måneder af min trænings "karriere", hvor jeg lavede whatever øvelser jeg følte for, uden at få en skid ud af det. Manglende resultater er i sig selv ikke ret motiverende, så jeg satte mig ned og læste en helvedes masse artikler på diverse forums omhandlende styrketræning samt kost og ernæring. Jeg ved ikke hvad din forudsætning er, men gør dig selv en tjeneste at læs lidt op på det. Med viden og disciplin ville du kunne nå gode resultater på kort tid, især i opstarten :)

Hvis du ønsker at træne 4 gange om ugen så ville et 2 split egne sig ret godt (upper/lower eller push/pull). Jeg har selv haft erfaring med back-to-basics programmet (kan findes her: http://news.bodylab.dk/artikler/261-storre-muskler-back-to-basics). Det gode ved det program er at du ikke skal tænke over progressions cyklusser ect, og det er ret let at gå til.

Hvis du er hel grøn på området, vil jeg foreslå at du bruger de første par uger på at øve teknik i øvelserne, før du begynder at smide de store vægtskiver på. Træn fornuftigt og lyt til din krop!
< Signaturlinje. Skriv noget flot, f.eks. Arnold 4 president. >
Brugeravatar

Geografisk sted: 6000, Kolding

Styrkeliste
- Squat: 130.00
- Dødløft: 165.00

La da knægten - han vil jo bare ha noget fizz. Can you blame him?

Sæt det sammen i bevægemønstre. Tryk 1 dag, træk den anden.

Dvs:

1. skulder, bryst, triceps
2. Ryg, biceps, mave (og ben)

Der ligger standard 2split programmer herinde, der kører ud for den model.

Edit: Hva ham over mig sagde.
tjr skrev:Du vil gerne have større muskler. Det er flot og damerne kan li' det og du bliver mere brugbar som menneske og sværere at slå ihjel.

Geografisk sted: Roskilde

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 130.00

Er alle fodboldspillere virkelig så håbløse? Hvis man kan øge sprinthastighed, acceleration og mindske skadesrisikoen med styrketræning, hvorfor så ikke gøre det? Nej, guns og patter, det er noget der batter.
Brugeravatar

Reputation point: 903

Geografisk sted: Atlas

randomtr0ll skrev:
toto_G4M3R skrev:
hahahahaha ](*,)

Hvad med at hjælpe manden i stedet for at være sådan en douchebag?

Nå, men tilbage til tråden. Du skriver at du vil sammensætte et styrketræningsprogram, men hvorfor ikke vælge et allerede eksisterende program der er lavet af kyndige personer? :)

Jeg startede selv ud med at lalle rundt de første 3-4 måneder af min trænings "karriere", hvor jeg lavede whatever øvelser jeg følte for, uden at få en skid ud af det. Manglende resultater er i sig selv ikke ret motiverende, så jeg satte mig ned og læste en helvedes masse artikler på diverse forums omhandlende styrketræning samt kost og ernæring. Jeg ved ikke hvad din forudsætning er, men gør dig selv en tjeneste at læs lidt op på det. Med viden og disciplin ville du kunne nå gode resultater på kort tid, især i opstarten :)

Hvis du ønsker at træne 4 gange om ugen så ville et 2 split egne sig ret godt (upper/lower eller push/pull). Jeg har selv haft erfaring med back-to-basics programmet (kan findes her: http://news.bodylab.dk/artikler/261-storre-muskler-back-to-basics). Det gode ved det program er at du ikke skal tænke over progressions cyklusser ect, og det er ret let at gå til.

Hvis du er hel grøn på området, vil jeg foreslå at du bruger de første par uger på at øve teknik i øvelserne, før du begynder at smide de store vægtskiver på. Træn fornuftigt og lyt til din krop!

TUSIND TAK, for brugbart indlæg!

Jeg er ny på dette område, så det er dejligt med lidt vejledning! Jeg tror jeg har fundet frem til et program.. MED BEN!! Jeg slår det op her på siden om lidt, og håber på lidt respons :)

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster