Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 977
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 974

Følg bodybuilding.dk på

Hvor er 6-packen?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej derude.

Jeg har et lille problem med hensyn til træning af maven. Efter flere måneders træning, sker der nærmest kun flotte resultater i den øverste og midterste del af min mave, så har nærmest har en 4-pack og ikke en 6-pack, som er mit mål og ønske at være fremvist på min mave. Jeg har en fedtprocent der svinger lidt frem og tilbage fra 6,8-7,8% og jeg synes selv jeg kommer godt vidt omkring alle delene i maven, når det maven der trænes. Gør jeg noget forkert siden min nederste del af maven ikke er så fremvist som det øvrige eller har jeg ikke lavet de rigtige øvelser til træning af den nederste del eller hvad?
Kom meget gerne med eksempler på gode træningsøvelser, hvor man kommer godt vidt omkring den nederste del af maven. Det ville jeg være mere end taknemmelig for!

Med venlig hilsen

Bas Bach

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Basbach96 skrev:Hej derude.

Jeg har et lille problem med hensyn til træning af maven. Efter flere måneders træning, sker der nærmest kun flotte resultater i den øverste og midterste del af min mave, så har nærmest har en 4-pack og ikke en 6-pack, som er mit mål og ønske at være fremvist på min mave. Jeg har en fedtprocent der svinger lidt frem og tilbage fra 6,8-7,8% og jeg synes selv jeg kommer godt vidt omkring alle delene i maven, når det maven der trænes. Gør jeg noget forkert siden min nederste del af maven ikke er så fremvist som det øvrige eller har jeg ikke lavet de rigtige øvelser til træning af den nederste del eller hvad?
Kom meget gerne med eksempler på gode træningsøvelser, hvor man kommer godt vidt omkring den nederste del af maven. Det ville jeg være mere end taknemmelig for!

Med venlig hilsen

Bas Bach

Du er muligvis bare for fed

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 100.00

MagDG skrev:

Med venlig hilsen

Bas Bach

Dumt svar, hvis han har en fedt procent der reet er som han skriver altså.

Det kan være dine gener.

Logbog: Vis logbog

Recus Abdominis er genetisk bestemt og hvis din fedtprocent virkelig er så lav som du siger, er det du ser højst sandsynligt formen af denne.
Chayen Daniel Kashi
Fysioterapeut.
Brugeravatar

Reputation point: 90

Geografisk sted: Lørenskog, Norge

Træner her: Fitness World - Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 240.00

Kostplan: Vis kostplan

MagDG skrev:

Med venlig hilsen

Bas Bach

+1

Som der bliver nævnt er det genetisk bestemt, men måske skulle du overveje af sætte et andet mål end bare at have six-pack, det virker for mig noget tamt...
Se du hellere at bygge mere på rammen, der bedre ud at veje 90-100 kg og have den lave fedt%
Døde fisk, flyder med strømmen
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 254.00
- Squat: 1124.00
- Dødløft: 427.00

Nu er mit mål heller ikke bare at have en tydelig markeret 6-pack. Jeg træner meget seriøst 3-4 gange om ugen og kommer vidt omkring alle muskeldelene på kroppen og har flere delmål for at nå mine hovedmål.
I siger det er genetisk bestemt hvordan den nederste del af maven ser ud. Vil det så sige man ikke kan træne det til at se anderledes eller mere markeret ud? Jeg har jo trodsalt en meget lav fedtprocent og jeg har flere gange fået af vide, at hvis man har et ønske om at have 6-pack, så er en lav fedtprocent nødvendigt ellers vil den aldrig rigtig blive så markeret.
Men er der virkelig ikke øvelser hvor man specielt får trænet den nederste del eller er der overhovedet løsninger til dette, når det nu er genetisk bestemt at det skal se sådan ud?

Du skal ligesom mange andre lære at din fedtprocent ikke er så lav som du formoder. Ikke engang tæt på.
Houd's Multifunktionelle Logbog

90% af personlige trænere er tæt på ubrugelige. Overvej dit valg af evt. træner grundigt.

Reputation point: 55

Hvilken metode bruger du til og måle din fedt procent?

Smid evt. et billed op tror det kan hjælpe andre med at hjælpe dig.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Geografisk sted: Allingåbro, ØstJylland.

Styrkeliste
- Squat: 115.00

Houd skrev:Du skal ligesom mange andre lære at din fedtprocent ikke er så lav som du formoder. Ikke engang tæt på.

+1

Hvad bruger du til at måle din fedt %? Kom evt. med billeder, så kan der bedømmes om du reelt har en så lav fedtprocent som du påstår.
Det er meget få baby'er der er pæne. De ligner det de er, et foster der har ligget fastklemt oppe i en kvinde, og er blevet presset ud igennem et meget lille hul.

-DonKahle
Brugeravatar

Reputation point: 30

Min fedtprocent er målt med en fedttang. Så bliver man nappet med tangen på biceps, triceps, hoftekam og skulderbladet. Så får min fysiske træner på min efterskole nogle tal og tager gennemsnittet fra de fire dele. Jeg formoder at min fedtprocent passer, da jeg er meget atletisk bygget med en højde på 1.84 og 68 kg fordelt på min krop. Jeg regner ikke lige med at det er noget min træner beregner forkert...

Ikke alle kan få en six-pack. Det er genetisk bestemt hvor mange "ruder" man har. Nogle har 4 andre har 6.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Morrille skrev:Ikke alle kan få en six-pack. Det er genetisk bestemt hvor mange "ruder" man har. Nogle har 4 andre har 6.

og nogle har 8
Basbach96 skrev:Min fedtprocent er målt med en fedttang. Så bliver man nappet med tangen på biceps, triceps, hoftekam og skulderbladet. Så får min fysiske træner på min efterskole nogle tal og tager gennemsnittet fra de fire dele. Jeg formoder at min fedtprocent passer, da jeg er meget atletisk bygget med en højde på 1.84 og 68 kg fordelt på min krop. Jeg regner ikke lige med at det er noget min træner beregner forkert...

Jeg gætter på manglende muskelmasse. Du vejer intet. Prøv igen om 15 kilo. Jeg tvivler ærligt talt også, at din fedtprocent virkelig er så lav. Smid et billede op
Brugeravatar

Reputation point: 259

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 155.00

Basbach96 skrev:Min fedtprocent er målt med en fedttang. Så bliver man nappet med tangen på biceps, triceps, hoftekam og skulderbladet. Så får min fysiske træner på min efterskole nogle tal og tager gennemsnittet fra de fire dele. Jeg formoder at min fedtprocent passer, da jeg er meget atletisk bygget med en højde på 1.84 og 68 kg fordelt på min krop. Jeg regner ikke lige med at det er noget min træner beregner forkert...

Fedttange er lort til at udregne det.
Jeg prøvede 3 calculators, jeg fik henholdsvis 7,8 og 10% fedt alt efter hvilken jeg brugte, men de samme tal.
Og realistisk set var min nok nærmere 15-16. Fedttangs målinger er meget upasselige, det er ihvertfald min personlige erfaring med dem.

Det du får målt er en 4-punkt måling. Jo flere punkter jo mere præcist, idet du naturligvis deponere fedt forskelligt på kroppen.

Hvis vi tager undertegnet som eksempel, ville jeg på en 4-punkt's måling måske have en fedtprocent på 6-7. Og hvis man måler 4 andre punkter en fedtprocent på 13. På alle de gænse målepunkter ville den nok ligge omkring de 10. Ikke at sige det er præcist, men det giver et bedre billede end 4 punkter.
Houd's Multifunktionelle Logbog

90% af personlige trænere er tæt på ubrugelige. Overvej dit valg af evt. træner grundigt.

Reputation point: 55

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster