Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Bone-14 skrev:Så jeg kan godt opgave 1000mg på en gang, og behøver ikke at splitte det op?

Bone-14 skrev:Jeg bumper lige denne her.
Stem folkens!

bahar skrev:Jeg tager en tablet, som er 500mg, men jeg mener at c-vitamin er en af dem som skal indtages med et fedtrigt måltid, ellers ryger det hele ud igen, og det bliver ikke optaget i kroppen.

Wazza skrev:bahar skrev:Jeg tager en tablet, som er 500mg, men jeg mener at c-vitamin er en af dem som skal indtages med et fedtrigt måltid, ellers ryger det hele ud igen, og det bliver ikke optaget i kroppen.
C-vitamin er vandopløseligt. Derfor behøves det ikke blive indtaget med et fedtrigt måltid

bahar skrev:
Okay så var det det omvendte af det jeg troede

Animal skrev:Der er absolut ingen grund til, at indtage over det anbefalede. Kunne godt tænke mig at høre, hvorfor folk vælger at indtage store doser?

Sebastian-Petersen skrev:Jeg tager 500-1000mg. Og ville bestemt ikke tage mindre.
Synes det er lidt et vagt grundlag at lægge sig op ad ADT, da de som regelt er sat op omkring, ja, minimum. Typisk for alle slags tilskud.
Der er lavet undersøgelser der viser at at en stor del af befolkningen skal have helt op omkring 2500mg om dagen, for at ramme optimalt indtag. Mener det er 30%, or so.
Os mennesker er nogle af de eneste levende ting her på jorden, der ikke selv producerer C-vitamin. Det er et stort "problem" for vores immunforsvar. Stort set alle andre dyr (undtagen fx aber) producerer det selv, og de producerer omkring 10.000-15.000mg om dagen. Bare for at sætte tingene lidt i perspektiv, vi er ikke så meget anderledes end dem.
Vi er også meget dårlige til at optage det, derfor skal det helst tages lidt jævnt ud på dagen. Jeg flækker bare 500mg pillerne i to. Ja, du kommer til at pisse noget ud, men det betyder ikke du ikke mangler det.
Arg, har lige skrevet om det! Gider ikke skrive det hele igenHvis nogle er interesserede må de gerne læse resten af min holdning til C-vitamin her :
http://www.sebastianpetersen.dk/er-du-syg-bliv-rask-med-c-vitamin-styrk-immunforsvaret/
GO C-VITAMIN

Stenalt skrev:Animal skrev:Der er absolut ingen grund til, at indtage over det anbefalede. Kunne godt tænke mig at høre, hvorfor folk vælger at indtage store doser?
Det er vel ud fra en logik der lyder: Når lidt er godt, må en masse være virkelig fantastisk godt...

Sebastian-Petersen skrev:Jeg tager 500-1000mg. Og ville bestemt ikke tage mindre.
Synes det er lidt et vagt grundlag at lægge sig op ad ADT, da de som regelt er sat op omkring, ja, minimum. Typisk for alle slags tilskud.
Der er lavet undersøgelser der viser at at en stor del af befolkningen skal have helt op omkring 2500mg om dagen, for at ramme optimalt indtag. Mener det er 30%, or so.
Os mennesker er nogle af de eneste levende ting her på jorden, der ikke selv producerer C-vitamin. Det er et stort "problem" for vores immunforsvar. Stort set alle andre dyr (undtagen fx aber) producerer det selv, og de producerer omkring 10.000-15.000mg om dagen. Bare for at sætte tingene lidt i perspektiv, vi er ikke så meget anderledes end dem.
Vi er også meget dårlige til at optage det, derfor skal det helst tages lidt jævnt ud på dagen. Jeg flækker bare 500mg pillerne i to. Ja, du kommer til at pisse noget ud, men det betyder ikke du ikke mangler det.
Arg, har lige skrevet om det! Gider ikke skrive det hele igenHvis nogle er interesserede må de gerne læse resten af min holdning til C-vitamin her :
http://www.sebastianpetersen.dk/er-du-syg-bliv-rask-med-c-vitamin-styrk-immunforsvaret/
GO C-VITAMIN

Animal skrev:Sebastian-Petersen skrev:Jeg tager 500-1000mg. Og ville bestemt ikke tage mindre.
GO C-VITAMIN
Jo, din optagelse er mættet, derfor udskilles overskydende. Jeg tør garantere, at dine nyrer ikke bryder sig om dig, ved indtagelse af megadoser.

Animal skrev:Der er absolut ingen grund til, at indtage over det anbefalede. Kunne godt tænke mig at høre, hvorfor folk vælger at indtage store doser?

Bone-14 skrev:Animal skrev:Der er absolut ingen grund til, at indtage over det anbefalede. Kunne godt tænke mig at høre, hvorfor folk vælger at indtage store doser?
Der anbefales også kun 10mikrogram d-vitamin, alligevel tager vi 35-90mikrogram dagligt ikke?
Sebastian-Petersen skrev:Animal skrev:Sebastian-Petersen skrev:Jeg tager 500-1000mg. Og ville bestemt ikke tage mindre.
GO C-VITAMIN
Jo, din optagelse er mættet, derfor udskilles overskydende. Jeg tør garantere, at dine nyrer ikke bryder sig om dig, ved indtagelse af megadoser.
Altså nu snakker vi jo ikke om megadoser, ved 500-1000mg, det er stadig små doser.
Det har ikke noget som helst med at gøre, at man er mættet. Fordi C-vitamin er vandbaseret, er det svært for kroppen at optage. Det har egentlgi ikke noget at gøre med om man mangler eller ej, kroppen kan bare kun absorbere en hvis procentdel, af det man indtager.
Selv end med et STORT C-vitamin underskud, ville stadig udskille C-vitamin i urinen ved indtagelse.

Bone-14 skrev:Jeg ved ikke hvordan ovenstående post skal forstås. At det er forkert at supplerer med ekstra C og D-vitamin?

Animal skrev:Bone-14 skrev:Jeg ved ikke hvordan ovenstående post skal forstås. At det er forkert at supplerer med ekstra C og D-vitamin?
Der er absolut ingen idé i, at supplere med ekstra C-vitamin. D-vitamin kan dog, i den mørke tid, retfærdiggøres.

Sebastian-Petersen skrev:
Altså der er jo ikke meget ide i at diskutere uden argumenter
Læs disse to eventuelt:
http://www.acu-cell.com/vitc.html#inhibitors
http://www.advance-health.com/c.html
Ellers er jeg selvfølgelig meget åben, for beviser/argumenter for det modsatte.

Sebastian-Petersen skrev:Animal skrev:Bone-14 skrev:Jeg ved ikke hvordan ovenstående post skal forstås. At det er forkert at supplerer med ekstra C og D-vitamin?
Der er absolut ingen idé i, at supplere med ekstra C-vitamin. D-vitamin kan dog, i den mørke tid, retfærdiggøres.
Altså der er jo ikke meget ide i at diskutere uden argumenter
Læs disse to eventuelt:
http://www.acu-cell.com/vitc.html#inhibitors
http://www.advance-health.com/c.html
Ellers er jeg selvfølgelig meget åben, for beviser/argumenter for det modsatte.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 30 gæster