Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1103
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1100

Følg bodybuilding.dk på

hvor meget/hårdt skal abs trænes?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Lige nu træner jeg skiftevis læg og abs hver anden dag 6 gange om ugen

min abs workout varierer en smule, men some regel ser den nogenlunde således ud:

crunches 3x20
leg raises 3x20
maskinecrunch 3x20

(har prøvet cable crunches, men synes ikke de formår andet end at få mig til at ligne en tumbe lol)

er det nok til at få 6 pack og v-cut lower abs hvis min fedtprocent er lav nok? er det nogle bedre øvelser?

tak på forhånd

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Maven skal trænes som alle andre muskler. Det vil sige hård tung trænning. Dertil er cable crunch en super god øvelse til den lige mave muskulatur.
Og Hvis du bare har en lav nok fedt% så vil du kunne have v form uden trænning - Men hvor fedt er det :D

Fortsat god aften :)
Brugeravatar

Træner her: FLEXfitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 175.00

Logbog: Vis logbog

rba skrev:Maven skal trænes som alle andre muskler. Det vil sige hård tung trænning. Dertil er cable crunch en super god øvelse til den lige mave muskulatur.
Og Hvis du bare har en lav nok fedt% så vil du kunne have v form uden trænning - Men hvor fedt er det :D

men er 3 gange mave om ugen nok? og er 3 øvelser også nok?

problemet med cable crunches er at jeg bare ikke synes de rammer hårdt uden jeg har så meget vægt at jeg næsten løfter mig selv lol

Styrkeliste

Kører du dødløft og squat? Hvis man spænder i maven og udfører dem med en god teknik, så bliver dine abs også ramt her. Du kan sådan set klare dig med en-to isolationsøvelser til abs vil jeg mene, men nogle øvelser hvor du måske kun behøver at køre 8-12 reps.

Kostplan: Ingen kostplan

rba skrev:Maven skal trænes som alle andre muskler. Det vil sige hård tung trænning. Dertil er cable crunch en super god øvelse til den lige mave muskulatur.

Er nu ikke enig i, at man kan have en v-form uden det mindste træning. Der skal alligevel trænes lidt for at opnå det. Jeg ved, at der er mange skinnyguys med en fedtprocent på 6-8% uden en v-form.

Reputation point: 35

Geografisk sted: Svendborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 160.00

SCHAAP skrev:Kører du dødløft og squat? Hvis man spænder i maven og udfører dem med en god teknik, så bliver dine abs også ramt her. Du kan sådan set klare dig med en-to isolationsøvelser til abs vil jeg mene, men nogle øvelser hvor du måske kun behøver at køre 8-12 reps.

ja kører begge

har hørt en dødsløft går meget i obliques, betyder det at dødsløft alene er nok, da hvis du træner for meget obliques bliver du "tykkere" i midtsektionen og ødelægger ens V-shape

Styrkeliste

Skinnyguy12 skrev:
SCHAAP skrev:Kører du dødløft og squat? Hvis man spænder i maven og udfører dem med en god teknik, så bliver dine abs også ramt her. Du kan sådan set klare dig med en-to isolationsøvelser til abs vil jeg mene, men nogle øvelser hvor du måske kun behøver at køre 8-12 reps.

ja kører begge

har hørt en dødsløft går meget i obliques, betyder det at dødsløft alene er nok, da hvis du træner for meget obliques bliver du "tykkere" i midtsektionen og ødelægger ens V-shape

Nej, det er selvfølgelig ikke nok kun at køre dødløft. Jeg har godt nok ikke hørt om dette før, men jeg tror man skal køre meget tungt for at dette vil ske.

Skinnyguy12 skrev:

ja kører begge

Lol, så er det da bare med at få en tilsvarende breddere ryg.
Jeg bruger håndvægte, som hverken du eller jeg kan løfte.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Skinnyguy12 skrev:

ja kører begge

Det skal du ikke tænke over. Hvis man er cuttet ned, så er det sgu kun kønt med nogle veltrænede skrå mavemuskler. Taljens bredde er for det meste bare genetisk.
Brugeravatar

Reputation point: 65

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 267.50

Skinnyguy12 skrev:

ja kører begge

det er begrænset hvor bredere din midsection bliver af at træne obliques. Obliques er trods alt ikke særligt store muskler. Derudover ser en shredded midsection lang federe ud, hvis du også har anstændige obliques.

husk dog på, at obliques også bliver trænnet gennem "normal lige mavemuskeltræning"
There are people who say that they can and there are people who say that they cant

Both are usually right
Brugeravatar

Reputation point: 15

Der er delte meninger om, hvordan man bør træne abs. Hvis du har 4 pass/uge med dødløft i et af dine passes og squat i et andet, fordelt sådan her: 1: squat, 2: ingen squat eller dødløft, 3: dødløft, 4: ingen squat eller dødløft, så kunne du træne abs på de dage du squatter og dødløfter.

En anden mulighed er at træne abs 2 eller 3 gange ugentligt.

En tredje mulighed er at opbygge mavemuskulatur af squat og dødløft.

Jeg ville nok få rep range ned på ca. 5-15 ved mavetræning. Prøv hanging leg raises med LIGE ben, mens du spænder i maven, så du ikke gynger. Hvis øvelsen bliver for let, kan du gaffatape noget vægt på dine sko. Glimrende øvelse.

Geografisk sted: Aalborg

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 46 gæster