Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 865
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 862

Følg bodybuilding.dk på

Hvor meget lytter i til kroppen?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey!

Sidst jeg trænede mit FB igennem var i torsdags, dvs. for fire dage siden. Jeg har fredag, lørdag og søndag arbejdet i dobbelt skift, som betyder fra 7.00 - 14.00 og igen fra 18.00 - 22.30 hver dag. I de fire timers mellempause, var jeg simpelthen for træt til at træne, da mit arbejde er udendørs og kun stående, var jeg virkelig træt, og følte ikke overskud til at træne i pausen.

I dag har jeg så fri, og jeg havde egentlig planlagt at skulle træne, men jeg vågner op total sløv og snottet (en forkølelse). Jeg kunne sikkert godt tage op og træne, selvom jeg slet ikke føler for det eller har energi, så hvor meget skal man lytte til sin krop? Jeg skal arbejde igen i morgen, så der får jeg heller ikke trænet, så dvs. jeg først får trænet på onsdag, hvilket jo er hele seks dage efter mit sidste træningspas.

Hvad ville I gøre? Jeg har nok allerede bestemt mig for at tage en slapper i dag, så jeg undgår at blive rigtig syg, men kunne være sjovt at høre hvad I mener?
It's a man's obligation to stick his boneration in a women's separation; this sort of penetration will increase the population of the younger generation.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

så lad det være den decon som det nu engang er.

hvis ejg er træt/små syg/tømmermænd eller andet, så kan jeg godt finde på at springe træningen over. Ser ingen grund til at gå ned og lave en halvhjertet træning. Så hellere vente en dag, og få gjort det ordenlig, og rykket nogle flere kilo rundt!

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Vis kostplan

Illisher skrev:så lad det være den decon som det nu engang er.

hvis ejg er træt/små syg/tømmermænd eller andet, så kan jeg godt finde på at springe træningen over. Ser ingen grund til at gå ned og lave en halvhjertet træning. Så hellere vente en dag, og få gjort det ordenlig, og rykket nogle flere kilo rundt!

Ja der er nok ikke andet for :(

Men så på onsdag, efter seks dages pause, ville du så bare starte ud med at løfte max igen fra hvor du slap, eller gå lige så stille op i kilo? Jeg er nemlig under cut, så skulle jo gerne holde på min muskelmasse så meget som muligt.
It's a man's obligation to stick his boneration in a women's separation; this sort of penetration will increase the population of the younger generation.
Brugeravatar

tja ved det ikke helt. jeg har selv lige haft en periode hvor jeg har måtte holde pauser midt i det hele og "ødelægge" det for mig selv. jeg startede lidt under det jeg tog før pausen, også steg jeg relativt hurtigt, da jeg gerne ville have min topstyrke igen, og rykke de store vægte rundt :)

ved ikk hvad der er mest optimalt :-k

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (1)

Illisher skrev:tja ved det ikke helt. jeg har selv lige haft en periode hvor jeg har måtte holde pauser midt i det hele og "ødelægge" det for mig selv. jeg startede lidt under det jeg tog før pausen, også steg jeg relativt hurtigt, da jeg gerne ville have min topstyrke igen, og rykke de store vægte rundt :)

ved ikk hvad der er mest optimalt :-k

Der er jo ikke andet for :) Bare nederen at få uventet pauser iform at sygdom og arbejde. Baaah. Men der er jo også et liv ved siden af træningen, sålænge man ikke er pro-bodybuilder :wink:
Brugeravatar

Du kunne evt. bare tage en lille kort træning, for på den måde at undgå atrophy. F.eks. skærer halvdelen af volumen væk.
Aldrig træt af at leve i skyggen?
Brugeravatar

Træner her: Lillerød Vægtløfter Klub

Casper.S skrev:Du kunne evt. bare tage en lille kort træning, for på den måde at undgå atrophy. F.eks. skærer halvdelen af volumen væk.

Hvad mener du helt præcist? At jeg skal træne halvt, eller? Kan jo ikke nå hele kroppen igennem på en halv træning?
Brugeravatar

method skrev:
Casper.S skrev:Du kunne evt. bare tage en lille kort træning, for på den måde at undgå atrophy. F.eks. skærer halvdelen af volumen væk.

Hvad mener du helt præcist? At jeg skal træne halvt, eller? Kan jo ikke nå hele kroppen igennem på en halv træning?

Hvis du f.eks. har 6 sæt Squat, ja så nøjes du bare med 3. Eller hvis du skal køre med 90 %, ja så skærer du ned til 75 %.
Brugeravatar

Casper.S skrev:
method skrev:

Hvis du f.eks. har 6 sæt Squat, ja så nøjes du bare med 3. Eller hvis du skal køre med 90 %, ja så skærer du ned til 75 %.

Ja det var jo en idé, så blir jeg heller ikke helt dekon, og kan træne videre :)
Brugeravatar

method skrev:
Casper.S skrev:
method skrev:

Ja det var jo en idé, så blir jeg heller ikke helt dekon, og kan træne videre :)

Præcis, det her var nok nærmere en deload, og vil forhindre styrken i at svinde, samt forhindre atrophy.
Brugeravatar

Gør enten som Casper.S siger eller dekonditioner og, imo, start ok hårdt op igen. Jeg har dårlige erfaringer med at starte submaximalt op på en cyklus under cut; det resulterede i styrkenedgang hver evig eneste gang. På denne omgang diæt har jeg sørget for at have 2 dage hvor jeg træner low-rep og heavy ass vægte med min 4-6 RM hver gang, mens jeg de andre dage har kørt lidt højere reps, volumen og lidt lettere vægt. Det har fungeret glimrende; jeg har aldrig holdt så godt på styrken før (hvilket ganske givet også indikerer jeg har holdt ok på massen).

Og lige noget andet. Du er på diæt og så har man altså bare nogle gange nogle lortedage - faktisk langt mere hyppigt end når man bulker og det kan du ligeså godt indstille dig på. Så tough op og kom afsted de dage du føler dig slatten (med mindre det er reel sygdom).
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin

Reputation point: 75

Geografisk sted: Copenhagen

Træner her: The Gym

essensen skrev:Gør enten som Casper.S siger eller dekonditioner og, imo, start ok hårdt op igen. Jeg har dårlige erfaringer med at starte submaximalt op på en cyklus under cut; det resulterede i styrkenedgang hver evig eneste gang. På denne omgang diæt har jeg sørget for at have 2 dage hvor jeg træner low-rep og heavy ass vægte med min 4-6 RM hver gang, mens jeg de andre dage har kørt lidt højere reps, volumen og lidt lettere vægt. Det har fungeret glimrende; jeg har aldrig holdt så godt på styrken før (hvilket ganske givet også indikerer jeg har holdt ok på massen).

Og lige noget andet. Du er på diæt og så har man altså bare nogle gange nogle lortedage - faktisk langt mere hyppigt end når man bulker og det kan du ligeså godt indstille dig på. Så tough op og kom afsted de dage du føler dig slatten (med mindre det er reel sygdom).

Okay, så hvis jeg hopper over træningen i dag, så har jeg 6 dage fra træningen på onsdag, og så tager jeg den som en dekondition.
Det du så foreslår det er at jeg bare starter OK hårdt op igen, og kører 2 dage med heavy vægte og nogle dage med flere reps og lidt lettere vægte. Det lyder egentlig meget godt.

Btw. hvor mange sæt kører du så med, når du løfter heavy ass vægte?
Brugeravatar

Nej, jeg foreslog det ikke - jeg beskrev bare hvordan jeg selv gør. Det er jo ikke sikkert denne metode passer ind i dit nuværende, men det gør det i mit. Jeg træner man, tirsdag med henholdsvis upper og lower-body hvor jeg her kører tungt- Få øvelser, 4-5 sæt og tungt. Torsdag, fredag og lørdag køres der split med højere volumen (flere øvelser), højere reps og lidt lette vægt (dog slet ikke submaximalt). Hvorledes du gør må du jo selv finde ud af i henhold til det program du kører.

Men ja - jeg foreslår du starter hårdt op igen - dog eventuelt med en sænket volumen i henhold til færre sæt. På den måde starter du mindre hårdt op, men stadig med tunge vægte.
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin

Reputation point: 75

Geografisk sted: Copenhagen

Træner her: The Gym

essensen skrev:Nej, jeg foreslog det ikke - jeg beskrev bare hvordan jeg selv gør. Det er jo ikke sikkert denne metode passer ind i dit nuværende, men det gør det i mit. Jeg træner man, tirsdag med henholdsvis upper og lower-body hvor jeg her kører tungt- Få øvelser, 4-5 sæt og tungt. Torsdag, fredag og lørdag køres der split med højere volumen (flere øvelser), højere reps og lidt lette vægt (dog slet ikke submaximalt). Hvorledes du gør må du jo selv finde ud af i henhold til det program du kører.

Men ja - jeg foreslår du starter hårdt op igen - dog eventuelt med en sænket volumen i henhold til færre sæt. På den måde starter du mindre hårdt op, men stadig med tunge vægte.

Yes cool nok... Forholdsvis tung opstart på onsdag... F.eks. plejer jeg at ligge med 5x5 db bænkpres med 40 kg. pr. hånd, så jeg kunne evt. løfte lidt tungere men bare tage 3-4 reps x 4 sæt.

Lyder interessant og tak for tippet :)
Brugeravatar

method skrev:
essensen skrev:Nej, jeg foreslog det ikke - jeg beskrev bare hvordan jeg selv gør. Det er jo ikke sikkert denne metode passer ind i dit nuværende, men det gør det i mit. Jeg træner man, tirsdag med henholdsvis upper og lower-body hvor jeg her kører tungt- Få øvelser, 4-5 sæt og tungt. Torsdag, fredag og lørdag køres der split med højere volumen (flere øvelser), højere reps og lidt lette vægt (dog slet ikke submaximalt). Hvorledes du gør må du jo selv finde ud af i henhold til det program du kører.

Yes cool nok... Forholdsvis tung opstart på onsdag... F.eks. plejer jeg at ligge med 5x5 db bænkpres med 40 kg. pr. hånd, så jeg kunne evt. løfte lidt tungere men bare tage 3-4 reps x 4 sæt.

Lyder interessant og tak for tippet :)

har du egentlig opnået dit mål med de 10 kvinder?:D
Brugeravatar

Geografisk sted: Sæd

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Dødløft: 125.00

WTF? Hvad snakker du om? :P
Brugeravatar

method skrev:WTF? Hvad snakker du om? :P

Profil tekst

Trænings mål
At nedlægge flere end 10 kvinder i træningslokalet! ;)
Brugeravatar

Styrkeliste

Nååå haha, nej er kun oppe på sølle én :( og det var med kæresten i omklædningsrummet en aften vi var alene i centeret, så det tæller vidst ikke :P
Brugeravatar

method skrev:Nååå haha, nej er kun oppe på sølle én :( og det var med kæresten i omklædningsrummet en aften vi var alene i centeret, så det tæller vidst ikke :P

haha, lyder dirty :wink:
nobody is immune to the trials and tribulations of life - Martin Lawrence.

The world is yours, Don't sleep!

The difference between the impossible and the possible lies in a man's determination.
Brugeravatar

Geografisk sted: Herning

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

method skrev:Nååå haha, nej er kun oppe på sølle én :( og det var med kæresten i omklædningsrummet en aften vi var alene i centeret, så det tæller vidst ikke :P

Med kæresten giver det kun en halv, så skal du få hende oftere med derned, eller lige tage nogen af dem som arbejder der. Vi har tre vildt lækre piger i starten af tyverne i vores fitness, som arbehder der, thats nice:)
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster