Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Hvorfor blot træne efter six-pack?..

jona8766 skrev:Er der simpelthen ingen fitness centre i dit område?

Hvis du laver 100 mavebøjninger om dagen får du selvfølgelig trænet dine mavemuskler, men du vil ALDRIG kunne få en flot six-pack. Træn hele din "core" (kropskerne) og i min verden helst alle andre muskelgrupper for at få det til at passe sammen. Hvis du siger du er lidt overvægtig er der nok også brug for cardio-træning for at få dem frem fra fedt-skjulet..

MrMøller skrev:Hvorfor vil du så gerne have six pack? det ser jo ikke godt ud hvis du bare er tynd og ikke har trænet resten af kroppen..

Inna skrev:Hvis du laver 100 mavebøjninger om dagen får du selvfølgelig trænet dine mavemuskler, men du vil ALDRIG kunne få en flot six-pack. Træn hele din "core" (kropskerne) og i min verden helst alle andre muskelgrupper for at få det til at passe sammen. Hvis du siger du er lidt overvægtig er der nok også brug for cardio-træning for at få dem frem fra fedt-skjulet..
Jeg tænkte lidt på at finde et sted at lave hanging leg raises er den god? og kan jeg nøjes med at kun lave den eller skal jeg lave andre øvelser også?
Og er Ab Wheel en god ide at købe? vil jeg kunne træne min mave til en six pack kun med den?

Almond skrev:Du vil virkelig ikke fortryde, at du begynder at træne hele kroppen. Det første halve år jeg gik på efterskole lavede jeg 45 min. mavetræning hver anden aften. I et halvt år! Og min fysik ændrede sig MINIMALT. Gør dig selv den tjeneste at træne hele kroppen.

Inna skrev:Almond skrev:Du vil virkelig ikke fortryde, at du begynder at træne hele kroppen. Det første halve år jeg gik på efterskole lavede jeg 45 min. mavetræning hver anden aften. I et halvt år! Og min fysik ændrede sig MINIMALT. Gør dig selv den tjeneste at træne hele kroppen.
Okay, så må jeg finde ud af en måde at træne hele kroppen uden fitness center.
Men ser ud til at jeg bliver nød til at finde ud af hvordan jeg skal spise først.

Du behøver ikke at være ekspert i kost og ernæring for at komme i gang.. Skær ned på fedtet og spis mere protein!
Og så se bare at få lavet nogle strækkere, dips, squats, kropshævninger og mavebøjninger til at starte med..

MrMoe skrev:Du kan IKKE fjerne fedtet på maven alene! Det sker ved en generel fedtforbræning!
Men dermed ikke sagt du skal opgive dit mål om at få en six-pack en dag..
ang. maden.. Med udgangspunkt i din normale kost, så spis mindre hvidt brød, pasta, sukker og generelt alt med meget stivelse. Spis til gængæld mange flere grøntsager samt fisk (tun bl.a), kylling og bønner samt meget mere i den dur.. Du kan finde flere alternativer over alt på nettet..
Du ved vel inderst inde godt hvad usund mad er? SKÆR NED PÅ DET, så er du godt på vej...

Inna skrev:MrMoe skrev:Du kan IKKE fjerne fedtet på maven alene! Det sker ved en generel fedtforbræning!
Men dermed ikke sagt du skal opgive dit mål om at få en six-pack en dag..
ang. maden.. Med udgangspunkt i din normale kost, så spis mindre hvidt brød, pasta, sukker og generelt alt med meget stivelse. Spis til gængæld mange flere grøntsager samt fisk (tun bl.a), kylling og bønner samt meget mere i den dur.. Du kan finde flere alternativer over alt på nettet..
Du ved vel inderst inde godt hvad usund mad er? SKÆR NED PÅ DET, så er du godt på vej...
okay, men jeg skal altid være i kalorieunderskud ik? ellers hjælper det vel ikke

Forestil dig, at du lige nu, med det mad du indtager, hverken tager på eller taber dig. Hvis du så skærer ned på det "usunde" af det du spiser (altså de tomme kulhydrater fra hvidt brød, sukker osv) så vil du helt automatisk komme i kalorieunderskud og vupti så taber du dig. Hvis du "kun" kan skære 200 kalorier væk om dagen ved at skære ned på de tomme kulhydrater, så vil du tabe dig ca. 200g om ugen - hvis du kan skære mere væk, så vil du tabe dig mere. Andre ting du kan "tweake" på er at erstatte produkter med sundere valg. Fx. skifte 29% osten ud med 13%, skifte marsbaren ud med en (fornuftigt sammensat) proteinbar osv.
Hvis dit udgangspunkt lige nu er, at du langsomt øger din vægt, så vil du naturligvis først skulle udligne den vægtøgning du har lige nu, før du begynder at tabe dig.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster