Jeg vil gerne indbyde til diskussion omkring Bulk/Cut emnet.
Min opfattelse af dette "kost/trænnings-program" er at man udover at få dækket sine næringsmæssige behov også lever i Kcal overskud. Herefter lever man så i et kcal underskud for at skære det overflødige "fedt", som man muligvis havde taget på under bulke perioden. Og så selvfølgelig et passende trænnings-program til hver i sær bulk-perioden og cutte-perioden.
Det som jeg gerne vil have en ordentlig forklaring på er hvorfor folk synes de skal ligge i Kcal overskud for at tage på i muskelmasse???
Hvorfor overhoved gaine fedt for at få muskel???(Baseret på alle de poster hvor folk skriver de bulker til en bestemt vægt, for så at cutte bagefter)
Min viden strækker til at et kcal overskud = lagring af den overskydende energi i form af fedt på kroppen(da dette ikke bliver forbrændt, ellers er det jo ikke et overskud. Og energi forlader ikke bare et lukket system som kroppen). Dette skal forbrændes for ikke at blive til "ekstra vægt" på kroppen.
Jeg har utrolig svært ved at forstå hvorfor man ikke ved hjælp af en finpudset kost hvor alle proteiner, kulhydrater, etc. krav er opfyldt og uden et kcal-overskud(Kan jo snildt lade sig gøre!) kan bygge muskel op? Jeg forstår ikke ideen i at tage på for at tabe sig igen og jeg er helt med på at det selvfølgelig kun er det fedt man har taget på man vil tabe igen og ikke den opbyggede muskelmasse.
Men hvorfor er det at et energi-overskud frem for et ligvægtsindtag(med trænnings programmets Kcal forbrug incl.) hvor i begge tilfælde at alle næringmæssige behov er dækket, er at fortrække?
Dette er ikke for at nedgøre træningsformen(den virker jo hos mange) men for at få et uddybende svar på hvorfor det er en "god" ide at blive "fed" for at tabe sig igen bagefter, hvorfor ikke bare være ripped hele året?

Mvh. Jcoops

) Der ender dit kalorie overskud!