Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1320
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1318

Følg bodybuilding.dk på

Hypertrofi stagnation ved faliure og SDH program

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Ayjo BBs

Har for nyligt skiftet til SDH program. Jeg synes det er hammer godt men der er en tanke der hopper lidt rundt i hovedet på mig. Tanken omhandler frekvensen af programmet og faliure træning.
- Jeg går ud fra at man stadig skal holde sig fra faliure træning i de fleste workouts?
- Den høje frekvens af ens trænings pas giver logisk nok færre restitutions dage, medfører det ikke stagnation?
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Biggalow skrev:Ayjo BBs

Har for nyligt skiftet til SDH program. Jeg synes det er hammer godt men der er en tanke der hopper lidt rundt i hovedet på mig. Tanken omhandler frekvensen af programmet og faliure træning.
- Jeg går ud fra at man stadig skal holde sig fra faliure træning i de fleste workouts?
- Den høje frekvens af ens trænings pas giver logisk nok færre restitutions dage, medfører det ikke stagnation?

Nu ved jeg ikke, hvad programmet går ud på. Men høj frekvens har sidenhen vist sig ikke at være et problem men snare gavnligt for hypertrofien. Man kan f.x. godt træne bryst 2 dage i streg, som ved f.x. smolov, hvis programmet er planlagt efter det.

Du kan ikke bare sige, at failure og høj frekvens er dårligt, det er et dogme og handler om, hvilken sammenhæng det bruges i :)
Brugeravatar

Reputation point: 145

Logbog: Vis logbog

Jeg ville ikke gå til failure. ihvertfald ikke mere end en enkelt gang om ugen. alene den store frekvens udmatter jo din krop rigeligt, så hvis du går til failure i flere øvelser, flere gange om ugen, kunne jeg forestille mig at man ret let ville overreache :)
Brugeravatar

Reputation point: 20

Geografisk sted: Haderslev

Træner her: fitnessone

Styrkeliste
- Bænkpres: 147.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Failure er total no go under SDH. Frekvensen er udmattelse nok i sig selv.
Læs evt. nogle af anmeldelserne af programet her på siden. De er rigtig gode og dybdegående.

Held og lykke med programet.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Geografisk sted: København N

Træner her: The Gym

Kanont - det vil jeg skrive bag øret :) jeg takker og bukker
Brugeravatar

Så vidt jeg husker står der klart og tydeligt i programmet at man skal for alt i verden skal undgå failure

Reputation point: 25

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00

Har undret mig en smule over progressionen i SDH. Det skriver forfatteren ikke meget om.
Hvor er den?

hvis i ligesom de fleste andre smider lidt iso ind til biceps og triceps, skulle der ikke være noget i vejen for lidt failure træning... jeg ville nok også selv lave lidt failure træning selv i større øvelser i de sidste par sessioner, men derudover undgå det.

edit: i første omgang skal man nok køre programmet igennem som foreskrevet, og så se om man evt. kan gøre det lidt hårdere hvis man forsøger sig igen på et andet tidspunkt.

visible> progression skal du nok få, den høje frekvens i basisøvelser har for mange betydet voldsomme styrkestigninger over hele linjen, forsøg f.eks. at øg lidt op til hviledagene.
Brugeravatar

Reputation point: 245

Kostplan: Ingen kostplan

Moody skrev:hvis i ligesom de fleste andre smider lidt iso ind til biceps og triceps, skulle der ikke være noget i vejen for lidt failure træning... jeg ville nok også selv lave lidt failure træning selv i større øvelser i de sidste par sessioner, men derudover undgå det.

edit: i første omgang skal man nok køre programmet igennem som foreskrevet, og så se om man evt. kan gøre det lidt hårdere hvis man forsøger sig igen på et andet tidspunkt.

visible> progression skal du nok få, den høje frekvens i basisøvelser har for mange betydet voldsomme styrkestigninger over hele linjen, forsøg f.eks. at øg lidt op til hviledagene.

Kan også se at det har fået virklig gode anmeldelser herinde :)
Men der er nogle der har haft 2 fullbodyprogrammer med forskellige øvelser, som de har vekslet mellem. Hvis programmet skal følges 100% som foreskrevet, skal man så ikke køre de samme øvelser til hver træning?
Sidst rettet af Visible Ghost 7. apr 2010, 20:38, rettet i alt 1 gang.

Visible Ghost skrev:
Moody skrev:hvis i ligesom de fleste andre smider lidt iso ind til biceps og triceps, skulle der ikke være noget i vejen for lidt failure træning... jeg ville nok også selv lave lidt failure træning selv i større øvelser i de sidste par sessioner, men derudover undgå det.

Kan også se at det har fået virklig gode anmeldelse herinde :)
Men der er nogle der har haft en Dag1 og Dag2 med forskellige øvelser. Hvis programmet skal følges 100% som foreskrevet, skal man så ikke køre de samme øvelser til hver træning?

jo men også det ville jeg selv givetvis ændre en smule i, hvis ikke andet så for ikke at kede sig, forstår ikke forfatteren holder så hårdnakket fast i at man absolut skal køre samme øvelser igennem hele programmet.
Brugeravatar

Reputation point: 245

Moody skrev:
Visible Ghost skrev:

Kan også se at det har fået virklig gode anmeldelse herinde :)
Men der er nogle der har haft en Dag1 og Dag2 med forskellige øvelser. Hvis programmet skal følges 100% som foreskrevet, skal man så ikke køre de samme øvelser til hver træning?

jo men også det ville jeg selv givetvis ændre en smule i, hvis ikke andet så for ikke at kede sig, forstår ikke forfatteren holder så hårdnakket fast i at man absolut skal køre samme øvelser igennem hele programmet.

Enig. Det eneste han begrunder det med er noget lignende: "Jeg er ikke den store fan af at variere øvelser."
Men hvis man skal følge programmet til punkt og prikke (hvilket aldrig er en dårlig idé) skal man køre de samme øvelser alle 3 uger.

Reputation point: 45

Styrkeliste
- Bænkpres: 7.00
- Squat: 9.00
- Dødløft: 13.00

Martin88 skrev:Nu ved jeg ikke, hvad programmet går ud på. Men høj frekvens har sidenhen vist sig ikke at være et problem men snare gavnligt for hypertrofien. Man kan f.x. godt træne bryst 2 dage i streg, som ved f.x. smolov, hvis programmet er planlagt efter det.

Du kan ikke bare sige, at failure og høj frekvens er dårligt, det er et dogme og handler om, hvilken sammenhæng det bruges i :)

Og i denne sammenhæng er her tale om et fullbodyprogram man kører 5 dage om ugen. Failure er IMO no-go. Isoøvelser er lidt noget andet, men her mener jeg bare ikke det er nødvendigt.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00