Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69534 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner
1 nye indlæg i dag

Lean2000 skrev:Hvad er træk, stød osv for nogle øvelser. Hvad heder de hvis jeg skal finde det på eks youtube ?

hr_bjoern skrev:Lean2000 skrev:Hvad er træk, stød osv for nogle øvelser. Hvad heder de hvis jeg skal finde det på eks youtube ?
Træk = snatch, stød = clean and jerk

dwellengers skrev:hr_bjoern skrev:Lean2000 skrev:Hvad er træk, stød osv for nogle øvelser. Hvad heder de hvis jeg skal finde det på eks youtube ?
næsten, jerk=stød, clean = vend.

Lean2000 skrev:Hvad er træk, stød osv for nogle øvelser. Hvad heder de hvis jeg skal finde det på eks youtube ?

Horslund skrev:dwellengers skrev:hr_bjoern skrev:Lean2000 skrev:Hvad er træk, stød osv for nogle øvelser. Hvad heder de hvis jeg skal finde det på eks youtube ?
Der må jeg nok give bjørnen ret... Træk er det danske ord for 'snatch', og Stød er det danske ord for 'clean & jerk'. Jerk alene kan for så vidt både være push-, squat og split jerk. Men oftest er det splitstødet der benyttes.
De danske betegnelser er knick stød (push jerk) og bare opadstød (split jerk). Ved ikke hvad et squat jerk hedder på dansk.

dwellengers skrev:Horslund skrev:dwellengers skrev:hr_bjoern skrev:Lean2000 skrev:Hvad er træk, stød osv for nogle øvelser. Hvad heder de hvis jeg skal finde det på eks youtube ?
Der må jeg nok give bjørnen ret... Træk er det danske ord for 'snatch', og Stød er det danske ord for 'clean & jerk'. Jerk alene kan for så vidt både være push-, squat og split jerk. Men oftest er det splitstødet der benyttes.
De danske betegnelser er knick stød (push jerk) og bare opadstød (split jerk). Ved ikke hvad et squat jerk hedder på dansk.
Then i am corrected. resonerede ud fra frivend=power clean.

Horslund skrev:
På trods af at jeg var nødt til at gå op i det "almindelige" Fitness World og gøre min træning færdig (havde ikke set der var hold så måtte forlade Crosstrainingsalen), var det en rigtig god dag. Mit opadstød var rigtig godt!

Derudover er det lækkert med noget mere vl herinde 

Friche skrev:Hvordan får du 3 på 135 til at give 1 på 160?Derudover er det lækkert med noget mere vl herinde

Det lyder i hvert fald til at du er ret god til at holde teknikken hvis du kan lave 160 

Friche skrev:Nja, det er selvfølgelig også meget individuelt, men der er mange der har en tendens til at falde meget forover ligeså snart de kommer over 3rm, men det er jo ikke sikkert du har samme problem.Det lyder i hvert fald til at du er ret god til at holde teknikken hvis du kan lave 160

Horslund skrev:Men når CWC er overstået og mit nuværende program er færdigt gør jeg et forsøg :-)

dwellengers skrev:Horslund skrev:Men når CWC er overstået og mit nuværende program er færdigt gør jeg et forsøg :-)
Husk Video!

... Men det bliver forhåbentlig lige så stille bedre og bedre - jeg forsøger i hvert fald at fokusere på at være eksplosiv i alle bevægelser. Var faktisk positivt overrasket over at mine benbøj gik nogenlunde fornuftigt. Synes godt jeg stadig kunne mærke nogle tunge sæt fra i går i benene...

Horslund skrev:Har da forresten fået denne lækkerbisken i julegave (bog)...
Har ikke læst så meget i den endnu, men der er rigtig meget godt at komme efter. Er begyndt at køre én af hans opvarmnings"modeller". Er rimelig kort - men kommer omkring alt det vigtige, og jeg undgår at bruge ALT for lang tid på en masse stræk inden træningen...
Og så må det jo alt andet lige være en motivation at der en pige på forsiden der laver træk (eller noget relateret) med 90 kg... (?!)

dwellengers skrev:Horslund skrev:Har da forresten fået denne lækkerbisken i julegave (bog)...
Har ikke læst så meget i den endnu, men der er rigtig meget godt at komme efter. Er begyndt at køre én af hans opvarmnings"modeller". Er rimelig kort - men kommer omkring alt det vigtige, og jeg undgår at bruge ALT for lang tid på en masse stræk inden træningen...
Og så må det jo alt andet lige være en motivation at der en pige på forsiden der laver træk (eller noget relateret) med 90 kg... (?!)
Envy! Ved du hvad prisen er? Der er vist også en udgave incl dvd ...

dwellengers skrev:Horslund skrev:Har da forresten fået denne lækkerbisken i julegave (bog)...
Envy! Ved du hvad prisen er? Der er vist også en udgave incl dvd ...

PTCJ skrev:Jeg har DVD hvis du vil låne
Horslund skrev:Pas... Tror min kæreste sagde ca. $35 + porto på Amazon.
Min er uden DVD - men ved ikke om der er noget derpå der ikke kan undværes...

Horslund skrev:
Skulle egentlig have været omv. sit-ups (hyper extensions), men vi har ikke nogen GHD-bænk/-stativ eller hvad den kaldes i CF-rummet.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 32 gæster