Densestar7430 skrev:Hey bodybuilding fokes.. Ja så er jeg sq hjemvendt fra et år i Amerika, men stoppede med at træne 3 uger inden jeg tog afsted der ovre fra og nu er det så ved at være 4 måneder siden.
Først vil jeg spørge om det ville være at fortrække at starte med at cutte da jeg er blevet halv buttet, eller om der bare skal fyres op for maden så musklerne kan komme igen?..
Og så om kan regne med at det ville gå hurtigere med at blive så "stor" igen? eller om det vil tage ligeså lang tid som det tog at blive det som fra da jeg var helt lille?...
Venter spændt på svar

de fleste vil sikkert råde dig til at starte med at bulke, for så at få smidt noget masse på inden du begynder at cutte, og det er i princippet også det bedste råd
ville bare aldrig kunne holde motivationen oppe hvis jeg blot følte jeg blev "federe", så ville selv cutte et par kg fedt af inden jeg begyndte at bulke for alvor
mht din størrelse så er det lidt svært at sige, nogle styrketræner (se f.eks. Thomas Jagd) har haft meget længere træningspauser end dine, med lille styrkemæssig nedgang, men de har så også trænet i måske 15 år.
Hvis du skal forvente at have hurtigere fremgang end ved din sidste træningsperiode så handler det meget om hvor meget styrke du har beholdt og generhverver hurtigt