DennisO skrev:Jeg har læst flere steder at man skal suge maven ind. (puste luften ud)
Træn maven rigtigt!
For at træne maven korrekt så den bliver flad, skal den suges ind når du laver øvelserne. Når man suger maven ind, sker der nemlig en slags sammensnøring den tværgående mavemuskel, som er den inderste af mavens muskler. Det er den samme muskel, der gør din mave flot og flad, når den er trænet rigtigt. Træner du maveøvelser uden at suge maven ind er det ligefrem spild af tid.
Maven skal suges ind, inden øvelsen går i gang, og det gælder om at opretholde spændingen gennem hele øvelsen. Du suger maven korrekt ind ved at trække navlen ind i retning mod rygsøjlen uden at bevæge ryggen. Sænk samtidig skuldrene.
Dette forsøges ofte implementeret i almindelig fitness træning, hvor mange trænere tror at maverulninger bliver bedre af at man ”suger navlen ind” – det gør de ikke nødvendigvis. Specielt fordi beskrivelsen med at suge navlen ind, ofte får folk til at gøre alle mulige forkerte ting med deres mave
Du bør også læse den artikel jeg har linket til
Mudii>> Det er ikke "bare" at gå rigtig og sidde rigtig. Det kræver træning. Men når du bliver bedre til det, så rettet du dig også op til mod en rigtig holdning. Udover de øverlser der er listet i artiklen, bilder jeg mig selv ind at core øvelser som planken har hjulpet mig i min holdning. At det skyldes military og andre ting, muligvis.. jeg føler(føler= ikke valid) dog at det har hjulpet mig.