Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69540 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1673
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1670

Følg bodybuilding.dk på

Influenza

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Jeg syntes der er mange der klager over influenza. Derfor vil jeg fortælle folk hvad de bør gøre.

1) Holde sig fra syge mennesker. Ser folk syge ud, bør de gå væk.

2) Undgå at røre ved alting. Benyt et ærme/lommetørklæde/avis til at røre ved ting andre også rører ved.

3) Lad være med at give hånd.

4) Vask hænder hyppigt. Anvend eventuelt en håndsprit.

5) Bliv vaccineret hvis du er i risikogruppe.

6) Hyldebærsaft viser sig effektivt mod selve virussen. Prøv at drikke det et par gange om dagen tidligt i smitten.
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Vis kostplan

Folk skal også gøre sig selv den tjeneste at sende evt. syge kærester på hotel.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

For andres skyld: Undgå også at nyse og hoste ud i luften...
For din egen skyld: hold dit immunforsvar opdateret, så du undgår virus :)
Se mere på sundhedsstyrelsens hjemmeside.
Henning
Det bedste jeg oplever, er når folk har succes.
...så jeg deltager selv med glæde i den oplevelse :)
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: Ugelbølle

Styrkeliste
- Bænkpres: 65.00
- Squat: 65.00
- Dødløft: 85.00

Galleri: Vis galleri (25)

Den fornemmeste måde at undgå smitte er nu engang at lade være med at pille ved alting. At give hånd er en syg syg ting. Vis mig en læge, der giver syge mennesker hånd, og jeg skal vise jer en uduelig læge.
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

The Gym

Styrkeliste

Smeden skrev:Den fornemmeste måde at undgå smitte er nu engang at lade være med at pille ved alting. At give hånd er en syg syg ting. Vis mig en læge, der giver syge mennesker hånd, og jeg skal vise jer en uduelig læge.

Er det fuldstændig utilgiveligt dumt at tage i byen, hvis man ikke ret gerne vil smittes? Og kan man godt blive smittet, selvom man allerede har haft teh flu?
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Frederikshavn

Jeg er rimeligt sikker på at man, i disse dage dag, uundgåeligt vil få influenza af at stå i et rum med 3-4 mennesker pr. kvadratmeter. Desuden er man tvunget til at sige hej til alle med håndtryk, kys og kram, og der skal altså bare være én i en større vennekreds, der bærer smitte før det er blevet krammet til resten af festen.
- The Juice
Brugeravatar
Moderator

The Gym

Styrkeliste

Hmm, det kunne godt være, at man skulle blive hjemme så.

Men kunne man blive smittet igen, selvom man har haft sygdommen?
Brugeravatar

krang skrev:Hmm, det kunne godt være, at man skulle blive hjemme så.

Men kunne man blive smittet igen, selvom man har haft sygdommen?

Nej.
Brugeravatar

Smeden skrev:Jeg er rimeligt sikker på at man, i disse dage dag, uundgåeligt vil få influenza af at stå i et rum med 3-4 mennesker pr. kvadratmeter. Desuden er man tvunget til at sige hej til alle med håndtryk, kys og kram, og der skal altså bare være én i en større vennekreds, der bærer smitte før det er blevet krammet til resten af festen.

Hehe det kunne næsten lyde som om, du ikke selv skal ud i weekenden og prøver at ødelægge fornøjelsen for os andre. Men det er selvfølgelig nok helt i skoven :bodyman:
Ohh, it's the deep burn. Oh, it's so deep. Oh, I can barely lift my right arm 'cause I did so many. I don't know if you heard me counting. I did over a thousand.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00

Ha ha, det skal jeg netop ikke. Jeg havde planlagt en julefrokost til døden, men blev så enig med mig selv om at jeg ikke orkede at ligge og hoste mens jeg har hul i maven. Og så selvfølgelig fordi min læge (og mor) sagde jeg skulle lade være :bodyman:
- The Juice
Brugeravatar
Moderator

The Gym

Styrkeliste

Og nej, krang, du kan ganske rigtigt ikke få den samme influenza en gang til. Grunden til du slap af med den i første omgang, var at dit immunforsvar endelig lærte den godt nok at kende til at få has på den (processen er iøvrigt et smukt bevis for evolution, hvis nogen skulle mange et sådan). Der er dog imidlertid ikke noget i vejen for at tilrane sig alt muligt andet nu dit system er en smule slidt, men mig bekendt er smittefaren for den slags ikke større lige pt. end så mange andre vintre.

Det jeg spekulerer lidt over er hvorfor man ikke får flere slags influenza af gangen? Måske er de bare ikke tilstede på samme tid?
- The Juice
Brugeravatar
Moderator

The Gym

Styrkeliste

Der er jo så også forskel på hvor i landet man befinder sig. Tror næppe folk i Galten får influenza af at stå 3-4 personer samlet.
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

Næh, måske ikke, men der skal meget lidt til. En eller anden har været i et smitteområde et par timer, har rørt et dørhåndtag da han skulle pisse, og er nu gået tilbage for at drikke en pilsner et sted i Galten, hvor han i mellemtiden har opdyrket nok vira til at lægge ny smitte på et dørhåndtag da han skulle pisse igen.

Det er sådan spredning foregår. Hold jer fra at røre ved ting og vask jeres hænder.
- The Juice
Brugeravatar
Moderator

The Gym

Styrkeliste

Smeden skrev:Ha ha, det skal jeg netop ikke. Jeg havde planlagt en julefrokost til døden, men blev så enig med mig selv om at jeg ikke orkede at ligge og hoste mens jeg har hul i maven. Og så selvfølgelig fordi min læge (og mor) sagde jeg skulle lade være :bodyman:

Rønnebærrene er sure :mrgreen:

Hvem husker ikke teenage-fornemmelsen af at være i sommerhus med forældrene, mens alle ens kammerater holder årets, nej årtiets fest. Det sucks. Men god weekend, jeg tager chancen derude. Wish me luck.

I øvrigt, som en lille kuriøsitet kan jeg afsløre, at jeg har planer om at forsøge at undgå smitte ved at afspritte hele mit fordøjelsessystem grundigt med Fernet Branca. Er der nogen empiri, der kan belyse positive/negative effekter ved det?
Ohh, it's the deep burn. Oh, it's so deep. Oh, I can barely lift my right arm 'cause I did so many. I don't know if you heard me counting. I did over a thousand.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00

Jeg tror at alkoholforgiftning er lige så ubehageligt for evt. vira som det er for mennesker. Jeg har i hvertfald mangt en gang vågnet i en busk uden tøj på midt om natten for at være helt symptomfri dagen efter.

Og gå da endelig ud. Bare lad være med at røre alting, og tag ikke et pigebarn med hjem hvis hun hoster. Kommer det alligevel så langt, bør du desuden pakke dig selv fuldstændigt ind i VitaWrap og benytte gasmaske. Minørlampe og gule gummihandsker kan ditto bruges for effekt.

Fernet Branca kan ifølge firmaet selv beskytte mod over 30 dårligdomme, forkølelse og tømmermænd værende nævnt ved navn. Jeg ville med jævne mellemrum smøre mine fingre grundigt ind.
- The Juice
Brugeravatar
Moderator

The Gym

Styrkeliste

Smeden skrev:Næh, måske ikke, men der skal meget lidt til. En eller anden har været i et smitteområde et par timer, har rørt et dørhåndtag da han skulle pisse, og er nu gået tilbage for at drikke en pilsner et sted i Galten, hvor han i mellemtiden har opdyrket nok vira til at lægge ny smitte på et dørhåndtag da han skulle pisse igen.

Det er sådan spredning foregår. Hold jer fra at røre ved ting og vask jeres hænder.
Ja, enig, og vi får sikkert virusen alle sammen, fordi den er alle steder,
men nogle af os får den i så lille mængde, at immunforsvaret kan bekæmpe den. :)
Det er vel egentlig princippet i vaccination, sådan forenklet fortalt.

Fernet Branca. Er der nogen empiri, der kan belyse positive/negative effekter ved det?

I rimelige mængder er der vel kun positive effekter ved Fernet Branca.

Florentinus, der levede 1223 til 1303 skrev:Brændevin er alle lægemidlers moder og dronning

Henning
Det bedste jeg oplever, er når folk har succes.
...så jeg deltager selv med glæde i den oplevelse :)
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: Ugelbølle

Styrkeliste
- Bænkpres: 65.00
- Squat: 65.00
- Dødløft: 85.00

Galleri: Vis galleri (25)

Smeden skrev:Og gå da endelig ud. Bare lad være med at røre alting, og tag ikke et pigebarn med hjem hvis hun hoster. Kommer det alligevel så langt, bør du desuden pakke dig selv fuldstændigt ind i VitaWrap og benytte gasmaske. Minørlampe og gule gummihandsker kan ditto bruges for effekt.

Man kunne også bare lade være med at røre hende med andet end sin dicka?
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

Jeg vil påstå, at det er en overreaktion at holde sig fra sociale arrangementer for at undgå smitten. Når jeg nu tager i byen i aften, så ved jeg selvfølgelig at der er en risiko forbundet med det. Men jeg vælger desuagtet at tage i byen alligevel. Og hvis tøsepigebarnet er lækker nok, så er jeg sgu ret ligeglad med om hun hoster en smule. Ligeledes vil jeg også tage bussen ind til arbejde på mandag, og jeg vælger også at tage ned i centeret og træne. Dette på trods af, at jeg uundgåeligt kommer til at berøre en del virusbefængte barbells. Og hvis jeg endeligt bliver syg, så er det sgu nok ikke så slemt endda.

Så folkens: Lad nu være med at sætte livet på stand-by pga. riskoen for at blive smittet.
Sidst rettet af Projac 13. nov 2009, 13:56, rettet i alt 1 gang.
Jokeren: "Gå ud i livet - gør det du er kaldet til. Grib mic'en, lav en deal, ta' et træk frem. Kig din konkurrent i øjnene og bræk ham. Giv ham hånden og spørg om han vil rulle med dig. For du får brug for backup når det virkelig gælder"
Brugeravatar

Geografisk sted: København

Træner her: Aarhus Universitets Sport motionscenter

Jeg skal hjem og besøge min syge bror i dag. Med mig har jeg mundbind og desinficerende spray. Wish me luck.
Brugeravatar

Moqensen skrev:Jeg skal hjem og besøge min syge bror i dag. Med mig har jeg mundbind og desinficerende spray. Wish me luck.

Kan en webchat ikke klare det ? bare for at være sikker.. :´)
Brugeravatar

Gaxe skrev:
Moqensen skrev:Jeg skal hjem og besøge min syge bror i dag. Med mig har jeg mundbind og desinficerende spray. Wish me luck.

Kan en webchat ikke klare det ? bare for at være sikker.. :´)

Vi kan jo ikke spille FIFA10 over nettet, når jeg hverken ejer en spillekonsol, eller spillet :mrgreen:
Brugeravatar

Tak for svar, Smeden.

Jeg er i øvrigt lige kommet hjem fra træning. 3 stoppesteder inden jeg skulle af, stod der 5 piger på bussen, som var i færd med at hoste deres lunger ud og plaprede om, at de havde svinepest (lol). Jeg holdte vejret så længe jeg overhovedet kunne, men til sidst var jeg ved at panikke af iltmangel og stod af et stop for tidligt :D

Jeg håber sgu, at det var Influenza A, som jeg havde for to måneders tid siden, så jeg ikke kan blive smittet igen, for det var sgu ikke nogen rar omgang. Symptomerne passede perfekt.
Brugeravatar

Henning: lige præcis. Florentinus var tydeligvis alkoholiker.

ÆG: det kunne man. Men så får man penis-flu, og det er næsten lige så slemt som super-AIDS.

Projac: Der er der vel heller ingen der kræver man sætter livet på standby, men at lave en velovervejet analyse af de ting man agter at foretage sig. Hvis man er komplet ligeglad med at næste uge skal udarte sig i en sø af opkast, snot og ødelagt træning, så skal man da by all means gå ud og vælte sig i dørhåndtag og håndtryk.

Det jeg har gjort i første indlæg er at beskrive en række tiltag for at undgå smitte. Implementerer man dem, kan man formentlig godt gå i byen uden den helt store risiko.

Krang: LOL.
- The Juice
Brugeravatar
Moderator

The Gym

Styrkeliste

Nu er kondomet jo heldigvis opfundet. Alternativt kan man stoppe hende ud med en sort sæk.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

Har læst herinde et sted, som jeg ikke lige kan huske hvor, at H1N1 skulle være den milde form for influenza. Er det korrekt, og hvordan er det? :-k
Brugeravatar

Geografisk sted: Esbjerg

Træner her: M/K Fitness
BodyStudio
VK49

Det er det. Det er såmænd bare fordi den ikke slår så mange af de smittede ihjel som den almindelige. Den er imidlertid en del mere smitsom.
- The Juice
Brugeravatar
Moderator

The Gym

Styrkeliste

Mange tak, Smed :)
Brugeravatar

Geografisk sted: Esbjerg

Træner her: M/K Fitness
BodyStudio
VK49

Men det er ingen grund til ikke at tage sine forholdsregler! Dem der har haft influenza kan formentlig godt skrive under på at det er ubehageligt nok selvom de ikke døde.
- The Juice
Brugeravatar
Moderator

The Gym

Styrkeliste

Bestemt. Jeg sov ikke et eneste minut to nætter i træk, da jeg ikke kunne ligge ned og trække vejret uden at tør-hoste mine lunger ihjel. Det var forfærdeligt. Det hele blev ikke bedre af, at jeg var badet i koldsved.
Brugeravatar

Og det er netop sådan noget der får mig til at undres over holdninger som Projacs. Vil man helst leve med sine forholdsregler, og indskrænke sin frihed, eller vil man leve som man plejer og tilbringe næste uge mere død end levende. Jeg syntes valget er let.

Og jer der føler jeg syge, i har bare at blive hjemme! Alt andet er overlagt mord!

Hm, jeg tror jeg er ved at gå i selvsving.
- The Juice
Brugeravatar
Moderator

The Gym

Styrkeliste