Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1628
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1626

Følg bodybuilding.dk på

Ingen mælk

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Så! min læge har anbefalet at jeg stopper med at drikke mælk og tage protein da det giver mig urent hud, men jeg syntes bare at det er svært at ramme 200g per day uden mælkeprodukter..og jeg er studerende skal lige tilføjes.

Jeg har ikke tænkt mig at stoppe helt, men i hvert fald skære ned for det. Men hvilke andre billige protein kilder anbefaler i så? jeg kan jo ikke spise dåse tun hver evig dag (jo jeg kan, men er der ikke nogle sundheds problemer i at spise for meget fisk om dagen).

Før i tiden har jeg bare sagt gains over beauty, men fkkk jeg ligner en pizza med det hele!!! jeg bliver nødt til at ændre noget :shock:

det bare surt at det lige er mælk jeg har problemer med, men post jeres forslag til billige protein kilder så jeg har noget at kigge efter næste gang :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Kød.

Hakket kød er billigt, hvis din økonomi er stram.
Brugeravatar

Reputation point: 65

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 267.50

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Ris proteinpulver kunne være en idé
Brugeravatar

Reputation point: 5

Træner her: Fit4fun

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 130.00

Hakket kød er billigt, hvis din økonomi er stram.

Jeg takker! men bliver det ikke for meget kød til sidst, jeg spiser allerede gode mængder laks,tun og kylling :O

Ris proteinpulver kunne være en idé

Ja har kigget lidt på det, men folk skriver de har kastet op over det :D det kan være jeg alligevel tester det nu hvor det er på tilbud ;)

EDIT: er der nogen der ved om man kan spise for meget æggehvide? for jeg har planer om at købe meget af det og så var det jo en mulighed at få det meste af mit protein derfra?

Er der nogle videnskabelige beviser for at æggehvide er skadeligt i store mængder?

Jeg har drukket 6 kg risprotein. Mit bedste tip er følgende: Drik mindst 1 shake om dagen, fordi på den måde vender du dig til smag og konsistens, så det til sidst bliver ok. En uges pause og man er tilbage med kvalme under indtagelsen. Den hyppige indtagelse gjorde det for mig. Efter godt 2-3 uger med mindst 1 daglig shake, så gik det fint. Det er jo bare mad.

Reputation point: 35

Fat i de store 5kg dunke med æggehvider. Så skulle der være protein nok :whistle:

Reputation point: 5

Ellers er der sojaprotein, som du kan få MEGET billigt. Lige nu har et sted det på tilbud, så du kan få 2kg for ca. 100kr + levering.

Personligt ville jeg ikke bruge sojaprotein, men der er mange vegetarer osv., som bruger det som deres proteintilskud. :)
Brugeravatar

Reputation point: 50

Der er også beef protein. Det bruger jeg selv grundet jeg ikke kan tåle mælk. Jeg køber det hos (Slettet af admin) eller link slettet. Har lige købt 3 kg vanille til lidt over 300 kr. Dog på tilbud. Normalt er prisen på 150-170 pr kilo.
Det skal dog siges, at smagen og konsistensen ikke er god, men jeg bruger det i mine shakes med havregryn, olie, banan osv. Så jeg kan ikke smage det.
Derudover får du 97 % protein (!) hvis du vælger neutral versionen. Det er altså noget mere end alle de andre som ofte ligger omkring de 80 %.

Fedt med respons!1

jeg vil gerne vide om ris og beef protein er lige så let/hurtigt optageligt som whey..er de gode efter træningen?

Du kunne sandsynligvis også sænke dit protein indtag uden det ville have nogen større effekt med mindre du cutter. Hvor meget vejer du?

Det er kun fundet svag korrelation mellem akne og mælkeprodukter. Hvis din akne ikke er voldsom slemt, ville jeg ikke holde mig fra det mælkeprodukter. Hvis det er slemt, ville jeg få noget medicin for det.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Jeg er selv glad for tun, og der findes et hav af lækre tilberedningsmuligheder. I de fleste supermarkeder koster en dåse på 185g (140g drænet) omtrent 10kr, hvilket jo ikke er alverdens :)

-Så ikke din bemærkning omkring tun, my bad!
Sidst rettet af MadsF 26. maj 2014, 22:29, rettet i alt 1 gang.

Roev skrev:Du kunne sandsynligvis også sænke dit protein indtag uden det ville have nogen større effekt med mindre du cutter. Hvor meget vejer du?

Det er kun fundet svag korrelation mellem akne og mælkeprodukter. Hvis din akne ikke er voldsom slemt, ville jeg ikke holde mig fra det mælkeprodukter. Hvis det er slemt, ville jeg få noget medicin for det.

Tak for indlæg. Jeg overdrev måske en smule med hvor slemt det er, men det har helt klart været værre end det er nu. Jeg får allerede medicin (Isotretinoin - aka a-vitamin kur), lægen spurgte om jeg tog protein pulver (tog det som en kompliment) og at jeg skulle stoppe med det da mælkeprotein giver urent hud.

Lige nu har jeg ikke så forfærdeligt meget acne, men jeg er også en måned inde i min kur og jeg tager en stor dosis af isotretinion lige nu. Jeg var bare bange for at kuren måske ikke ville virke når jeg drikker ca 800ml mælk + 2 scoops hver dag (ikke på samme tid).

Jeg vil helst gerne fortsætte med mine mælkeprodukter da det smager godt og er nemt og billigt. Tror du det vil have stor indflydelse på min kur? :-k

MadsF skrev:Jeg er selv glad for tun, og der findes et hav af lækre tilberedningsmuligheder. I de fleste supermarkeder koster en dåse på 185g (140g drænet) omtrent 10kr, hvilket jo ikke er alverdens :)

Hey mads. Jeg er bare bekymret for om det kan blive for meget tun. Det er nok ikke sundt at spise lad os sige 2 dåser hver dag hele tiden. Kan ikke huske hvor jeg læste noget om det, men det er vidst ikke helt smart og det kan jeg godt forestille mig ville resultere i noget negativt.

Blokka skrev:
MadsF skrev:Jeg er selv glad for tun, og der findes et hav af lækre tilberedningsmuligheder. I de fleste supermarkeder koster en dåse på 185g (140g drænet) omtrent 10kr, hvilket jo ikke er alverdens :)

Hey mads. Jeg er bare bekymret for om det kan blive for meget tun. Det er nok ikke sundt at spise lad os sige 2 dåser hver dag hele tiden. Kan ikke huske hvor jeg læste noget om det, men det er vidst ikke helt smart og det kan jeg godt forestille mig ville resultere i noget negativt.

Du har helt ret, tun akkumulerer en hel del tungmetaller. Jeg tror 2 dåser om ugen, så ligger man lige ved grænsen til det anbefalede mht. kviksølv

Hvad vejer du og hvor meget protein indtager du?
Mange går rundt og indtager alt for meget for dat dere gainz.
Jeg vil vædde med at du kan sænke dit forbrug, uden det går ud over dine makrotal.
Evt. skift mælk ud med mandelmælk
Spis flere æg, de kan laves på så mange forskellige måder
Og ang. risprotein så kan du jo blande det op med havregrød, så burde smagen ikke være så fremtrædende :)

Jeg har selv været på kuren og hvis det er mælk (hormonet IGF-1) der fremprovokerer din acne, så skal du følge lægens råd og gå væk fra mælkeprodukter!

Reputation point: 25

Jeg er 185 og 85kg og jeg bulker ved 3200. Jeg har en makrofordeling på 50c/25f/25p (procent)

400 kul, 200 prot, 89 fedt.

Hvad er formålet med mandelmælk det har jo meget lavt protein?

Skal købe en dunk 5l æggehvide, og jeg tænker om man kan få for meget æggehvide? ved godt at hele æg med blomme er der en begrænsing på, men kan umiddelbart ikke se nogen grundt til at æggehvide skal begrænses. :-k

Lægen ved ikke om jeg er allergisk over for mælk, han tilføjede bare at det måske kunne være det og at det var bedst jeg bare holdte mig fra det. Ingen test eller noget, men jeg tror han har ret.

Spis mere kød. Det er ikke så meget dyrere end mælk.

500gram kylling indeholder halvdelen af dit ønskede proteinindtag.
Brugeravatar

Reputation point: 30

Yilar skrev:Spis mere kød. Det er ikke så meget dyrere end mælk.

500gram kylling indeholder halvdelen af dit ønskede proteinindtag.

Tak for indlæg. Det er rigtigt nok, og jeg er da bare glad for jeg ikke er vegetar ellers var det her jo umuligt :o

Du kan også overveje bønner i forskellige afskygninger, som et alternativ.

Blokka skrev:
Roev skrev:Du kunne sandsynligvis også sænke dit protein indtag uden det ville have nogen større effekt med mindre du cutter. Hvor meget vejer du?

Tak for indlæg. Jeg overdrev måske en smule med hvor slemt det er, men det har helt klart været værre end det er nu. Jeg får allerede medicin (Isotretinoin - aka a-vitamin kur), lægen spurgte om jeg tog protein pulver (tog det som en kompliment) og at jeg skulle stoppe med det da mælkeprotein giver urent hud.

Lige nu har jeg ikke så forfærdeligt meget acne, men jeg er også en måned inde i min kur og jeg tager en stor dosis af isotretinion lige nu. Jeg var bare bange for at kuren måske ikke ville virke når jeg drikker ca 800ml mælk + 2 scoops hver dag (ikke på samme tid).

Jeg vil helst gerne fortsætte med mine mælkeprodukter da det smager godt og er nemt og billigt. Tror du det vil have stor indflydelse på min kur? :-k

Jeg har selv været på Isotrenin. Det virkede fantastisk, har ikke rigtigt haft noget akne siden jeg stoppede med det.

Vil kun undgå mælk, hvis det er noget der påvirker virkningen af medicinen. Det mener jeg ikke det gør for isotrenin, men kan være jeg husker forkert? Jeg fik også nogle andre piller inden jeg fik isotrenin. Der anbefaledes det ikke at indtage mælk i et 3 timers tidsinterval for indtagelsen af pillerne.

Jeg ser ingen grund til du holder dig fra mælkeprodukter, hvis det ingen indflydelse har på isotrenin. Isotrenin er meget effektivt, så selv hvis mælk skulle være skyld i en smule akne, vil effekten fra isotrenin mere end opveje det.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 92 gæster