Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1547
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1544

Følg bodybuilding.dk på

Ingen vægttab trods kcal underskud?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej bb.

Jeg har et problem mht at tabe mig. Jeg ligger i et kcal underskud, og har gjort det i et stykke tid nu, men mit problem er at jeg ikke taber mig på trods af mit kcal underskud.
Har omkring 500-700 kcal underskud/dagen, men jeg taber mig ikke det mindste. Jeg spiser måske ikke så mange grøntsager som man burde, men er dette ikke underordnet så længe man ligger i kcal underskud, eller er jeg helt galt på den?

Håber der er nogen der kan hjælpe, da det er et stort problem for mig :-(

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Så er du, meget simpelt, ikke i kcal underskud..

Reputation point: 15

Logbog: Ingen logbog

Bjørnson skrev:Så er du, meget simpelt, ikke i kcal underskud..

jamen er 100% på at jeg er. Kan det være fordi jeg simpelthen ikke spiser nok? Nogle dage får jeg ikke mere end 1800 selvom jeg ved cut skal have 2800..

Få en fast kostplan. Taber du dig ikke, så skær endnu mere ned på kalorierne.
Brugeravatar

Vægttab kommer ikke lineært. Fortsæt med et moderat underskud og se hvad der sker i løbet af 3 uger.

Er det underordnet hvad jeg spiser? Altså mener selvfølgelig ikke snickers og alt muligt andet crap, men tænker på grøntsager. Flere grøntsager er vel bare = hurtigere vægttab? :)

det kunne være at dit væskeindtag er steget under cut og du dermed har mere væske i kroppen som vejer.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Dødløft: 125.00

asdda skrev:Er det underordnet hvad jeg spiser? Altså mener selvfølgelig ikke snickers og alt muligt andet crap, men tænker på grøntsager. Flere grøntsager er vel bare = hurtigere vægttab? :)

Nej. Større underskud = hurtigere vægttab.

mati96 skrev:det kunne være at dit væskeindtag er steget under cut og du dermed har mere væske i kroppen som vejer.

Man ophober ikke vand bare fordi man drikker mere.

Reputation point: 65

asdda skrev:Nogle dage får jeg ikke mere end 1800 selvom jeg ved cut skal have 2800..

Hvor tit sker det?
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Jeg tog lige et kig på din kostplan asdda.

Vurderet ud fra din fordeling af makronæringsstoffer, (protein, kulhydrat & fedt) kunne jeg forestille mig at du producerer alt for meget insulin.

Insulin er et hormon der bliver udskilt af din bugspytkirtel, hvis opgave er at fjerne blodsukker fra dit blod, og hvis din krop ikke har mulighed for at forbrænde dette blodsukker som energi (i form af glykogen), vil det blive lagret som fedt, hvilket sker hvis man propper sig med flere kulhydrater end man kan nå at forbrænde (for en detaljeret forklaring om biokemien se dette foredrag af Dr. McGuff http://www.youtube.com/watch?v=2PdJFbjWHEU)

Insulin bliver primært drevet af kulhydrater, især hurtigt fordøjelige i form af sukker, frugt, stivelse, pasta, ris, mel / brød (uanset om det er groft eller ej), og det sidste er lige præcis hvad din madplan er proppet med.

Du har i øvrigt stort set intet fedt i din kostplan udover lidt bacon & makrel. Jeg vil anbefale dig at skrue ned for kulhydraterne (udover fra grøntsager) og op for fedtet, i form af avokado, kokos olie / kokos mælk, hele æg, smør (fra græsgående køer) samt uforarbejdede nødder (dvs nødder der ikke smurt ind i vegetabilsk olie)

Fedt fører i modsætning til kulhydrater (og delvist protein) ikke til udskillelse af insulin, dvs. det forsager ikke de rutscheture med dit blodsukker som hurtige kulhydrater gør og udover det mætter det langt mere.

Ovenstående er en meget hurtig forklaring, men hvis du virkelig gerne vil vide hvorfor du ikke taber dig med din nuværende kostplan, så glem et øjeblik alt om kalorietælling / at sulte dig selv med et alt for stort kalorie underskud (som hurtigt kan få dit stofskifte til at gå i stå), og fokuser på at lære lidt om biologi (og en smule biokemi), så bliver det hurtigt nemmere at forstå hvorfor din nuværende kostplan ikke giver potte, og hvorfor jeg vil anbefale dig at reducere dit kulhydrats indtag betydeligt.

Anbefalet litteratur
Why We Get Fat and What to Do About it - Af Gary Taubes
The Four Hour Body - af Tim Ferriss
The Primal Blueprint - af Mark Sisson
Body By Science - af Dr. McGuff

Dokumentarer/foredrag:
Fat Head - af Tom Naughton (sjov og ekstrem informativ film)
Why We Get Fat and What To Do About It - Af Gary Taubes (masser af foredrag på youtube)
Biochemistry of the Paleo Diet and Strength Training http://www.youtube.com/watch?v=2PdJFbjWHEU

Udover det så synes jeg du skulle se dette interview med Mark Sisson (http://www.marksdailyapple.com) af Dr. Andreas Eenfeldt, som en go start.

Handler om de sundhedsmæssige problemer ved at indtage for mange kulhydrater, samt fordelene ved at spise efter de såkaldte "palæo principper" samt LCHF (Low Carb High Fat) og forskellen på glykogen og ketone forbrænding.

Det kan virke som en stor mundfuld, men jeg kan blive så frustreret når jeg tænker over hvor håbløst misinformerede vi er inde for sundhed og ernæringsområdet i Danmark, hvis det her hjælpe bare een person i den rigtige retning ville det være tiden værd.

Du er velkommen til at PM'e mig hvis du har nogle spørgsmål :)

Kostplan: Ingen kostplan

Pind skrev:
asdda skrev:Nogle dage får jeg ikke mere end 1800 selvom jeg ved cut skal have 2800..

Hvor tit sker det?

2-3 dage om ugen tror jeg

David-T skrev:Jeg tog lige et kig på din kostplan asdda.

Vurderet ud fra din fordeling af makronæringsstoffer, (protein, kulhydrat & fedt) kunne jeg forestille mig at du producerer alt for meget insulin.

Insulin er et hormon der bliver udskilt af din bugspytkirtel, hvis opgave er at fjerne blodsukker fra dit blod, og hvis din krop ikke har mulighed for at forbrænde dette blodsukker som energi (i form af glykogen), vil det blive lagret som fedt, hvilket sker hvis man propper sig med flere kulhydrater end man kan nå at forbrænde (for en detaljeret forklaring om biokemien se dette foredrag af Dr. McGuff http://www.youtube.com/watch?v=2PdJFbjWHEU)

Insulin bliver primært drevet af kulhydrater, især hurtigt fordøjelige i form af sukker, frugt, stivelse, pasta, ris, mel / brød (uanset om det er groft eller ej), og det sidste er lige præcis hvad din madplan er proppet med.

Du har i øvrigt stort set intet fedt i din kostplan udover lidt bacon & makrel. Jeg vil anbefale dig at skrue ned for kulhydraterne (udover fra grøntsager) og op for fedtet, i form af avokado, kokos olie / kokos mælk, hele æg, smør (fra græsgående køer) samt uforarbejdede nødder (dvs nødder der ikke smurt ind i vegetabilsk olie)

Fedt fører i modsætning til kulhydrater (og delvist protein) ikke til udskillelse af insulin, dvs. det forsager ikke de rutscheture med dit blodsukker som hurtige kulhydrater gør og udover det mætter det langt mere.

Ovenstående er en meget hurtig forklaring, men hvis du virkelig gerne vil vide hvorfor du ikke taber dig med din nuværende kostplan, så glem et øjeblik alt om kalorietælling / at sulte dig selv med et alt for stort kalorie underskud (som hurtigt kan få dit stofskifte til at gå i stå), og fokuser på at lære lidt om biologi (og en smule biokemi), så bliver det hurtigt nemmere at forstå hvorfor din nuværende kostplan ikke giver potte, og hvorfor jeg vil anbefale dig at reducere dit kulhydrats indtag betydeligt.

Anbefalet litteratur
Why We Get Fat and What to Do About it - Af Gary Taubes
The Four Hour Body - af Tim Ferriss
The Primal Blueprint - af Mark Sisson
Body By Science - af Dr. McGuff

Dokumentarer/foredrag:
Fat Head - af Tom Naughton (sjov og ekstrem informativ film)
Why We Get Fat and What To Do About It - Af Gary Taubes (masser af foredrag på youtube)
Biochemistry of the Paleo Diet and Strength Training http://www.youtube.com/watch?v=2PdJFbjWHEU

Udover det så synes jeg du skulle se dette interview med Mark Sisson (http://www.marksdailyapple.com) af Dr. Andreas Eenfeldt, som en go start.

Handler om de sundhedsmæssige problemer ved at indtage for mange kulhydrater, samt fordelene ved at spise efter de såkaldte "palæo principper" samt LCHF (Low Carb High Fat) og forskellen på glykogen og ketone forbrænding.

Det kan virke som en stor mundfuld, men jeg kan blive så frustreret når jeg tænker over hvor håbløst misinformerede vi er inde for sundhed og ernæringsområdet i Danmark, hvis det her hjælpe bare een person i den rigtige retning ville det være tiden værd.

Du er velkommen til at PM'e mig hvis du har nogle spørgsmål :)

Først og fremmest - mange tak for dit svar, nok første gang jeg har set et så godt et af slagsen! =D>
Jeg vil helt klart sætte mig ind i det, syntes også det er en smule spændende nemlig :)
Så mange tak for dit svar, og jeg lover at skrive til dig hvis det bliver nødvendigt!

Jeg har ikke forstand på det, men jeg har nemlig selv samme problem, og har læst mig frem til på nettet, at det netop kan have noget at gøre med det faktum, at man er i FOR stort kcal underskud, for på den måde går kroppen i en slags 'oerlevelses' mode, hvor den lagrer det lidt man indtager, da den får chock pga. Det drastiske mindskede indtag af mad. Så på den måde står vægten stille. Men som sagt, jeg har ikke forstand på det, jeg læste det bare på nettet, fordi jeg også selv undrer mig over mit problem med det :)

Styrkeliste
- Bænkpres: 50.00

asdda skrev:

jamen er 100% på at jeg er. Kan det være fordi jeg simpelthen ikke spiser nok? Nogle dage får jeg ikke mere end 1800 selvom jeg ved cut skal have 2800..

2800 i cut??
"Keep away from those who try to belittle your ambitions. Small people always do that, but the really great make you believe that you too can become great.”
- Mark Twain

Reputation point: 5

Styrkeliste

Kostplan: Ingen kostplan

emilhumm skrev:
asdda skrev:

2800 i cut??

Ja, 2800 kcal i cut lyder faktisk meget, som emilhumm siger. Jeg selv skal indtage 1800 i cut, og saa har jeg et kcal underskud paa 5-600 :-)

Styrkeliste
- Bænkpres: 50.00

SabineR skrev:
emilhumm skrev:
asdda skrev:

2800 i cut??

Ja, 2800 kcal i cut lyder faktisk meget, som emilhumm siger. Jeg selv skal indtage 1800 i cut, og saa har jeg et kcal underskud paa 5-600 :-)

Du er også kvinde og skal derfor lægge lavere end mænd. 2800 er slet ikke urealistisk hvis man i forvejen, udover træningen, er meget aktiv.

Problemet kommer hvis det er mere reglen end undtagelsen at man rammer 1800 frem for de 2800 som man skal. Altså ligger på et deficit der hedder 1500 i stedet for 500. Det vil give en stor risiko for at forbrændingen nedsættes, og vægttabet stagnere.
Det er dog ret let at fixe, da det blot kræver at man tager sig sammen og indtager det man bør indtage.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

emilhumm skrev:
asdda skrev:

2800 i cut??

195 cm 95kg

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 42 gæster