Jeg skriver, fordi jeg undrer mig meget over min mave. Jeg har altid været spinkel og haft en lav fedtprocent, og haft så lidt fedt ved maveområdet at min (utrænede) sixpack har stået tydeligt frem!
Da jeg begyndte at træne for ca. 3 måneder siden begyndte jeg næsten samtidigt også på kreatin, og jeg bulkede løs fra starten af.
Jeg opdagede hurtigt at min mave blev meget udspilet, og det bekymrede jeg mig ikke om, da jeg tænkte at det var pga. det store madindtag eller væske fra kreatinen. Jeg undrede mig dog over hvor ekstremt det var, da jeg før har haft perioder (før jeg begyndte at træne) med stort madindtag og et minimum af motion, og der kom min mave stadigvæk ikke til at se sådan ud.
Jeg er ectomorph og derfor kommer det hurtigt til at se uproportionelt ud med topmave og ellers spinkel krop rundt om.
Jeg ved at jeg har anlæg for topmave når jeg kigger på min far!
Jeg ville så prøve at isolere baggrunden for topmaven, altså finde ud af om det var bulken eller kreatinen (jeg ved slet ikke om kreatinen/væskebindingen kan være skyld i det), så jeg stoppede med kreatinen for et par måneder siden, men topmavsen bliver hængende. Jeg havde en uges influenza lige efter jul, hvor jeg hverken fik trænet eller spist andet end fuglestørrelser mad, og maven er der stadig. Det er ikke til at se lige når jeg står op om morgenen, men lige så snart der bliver kørt den mindste portion mad ned i den, så ligner jeg en der er 5 måneder henne. Det ser herrens ud, når resten af rammen stadig er ret ranglet
Da jeg kom til jul hos min mor d. 24. december havde jeg en halvstram trøje på, og min mor tog med det samme et kig på mig og spurgte hvor meget jeg havde taget på.
Det skal siges at jeg bestemt ikke har et forvrænget selvbillede af min fysik eller lider af spiseforstyrrelser, jeg æder stadig derud af på trods af det her, og det er kun maven der er problemet.
Er der nogen der kender til det, eller ved noget om det? Kan det efter så lang tid stadig være væske fra kreatinen?
Jeg tog en masse væske på af kreatinen i starten, det kunne jeg se på badevægten, men igen, det er så længe siden nu.
Hvis der er så meget fedt eller hvad det er ved maveområdet nu, hvad så når jeg skal cutte engang? Så vil maven vel være så langt foran resten, at den stadig er udspilet når jeg ellers er cuttet ned.
Måske var det dumt at mig at starte med bulk og kreatin fra starten af, da jeg i den første uge kun løftede de allerletteste vægte, for at få kørt teknikken ind.. Måske forbrændte jeg ikke nok i forhold til hvad jeg indtog, men det er så længe siden efterhånden, og der har været sygdom og andet godt i mellemtiden.
Jeg ved godt at det blev en halvlang post om et for nogen mærkeligt topic, men min mave har aldrig opført sig sådan før i mine 27 leveår, og jeg undres! Det irriterer mig, da jeg elsker at træne og skovle mad ind, men jeg ville gerne den skide mave til livs, så den vokser SAMMEN med det andet under bulk, og ikke bare stikker helt af i friløb.