Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1718
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1716

Følg bodybuilding.dk på

Insulin respons..

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Nu har jeg læst en masse om kost her på det sidste og noget der er gengangere i de fleste artikler er følgende:

Man bør spise 2-3 måltider dagligt indeholdende kulhydrater som primærkilde til energi. (her går jeg ud fra det specielt er de hurtigtoptagelige der er snak om.) Grunden er jo klart nok at responset er et kraftigt stigende blodsukker/insulin-niveau.

Hvorfor der skal nogle sådanne måltider indenbords er fordi der er positiv androgene processer som igangsættes herved. Samme grund som bruges efter træning (det ene måltid) og derved supplerer til muskelvækst..
Hvorfor der ikke må være for mange er pga. at der ved for mange af sådanne indtag vil ødelægge (nedsætte virkningen enormt) virkningen pga. kroppen vænnes til disse insulin-spikes som derved nedsætter androgen-responset proportionelt.

Er der noget jeg misser i denne betragtning..?
Billede
What doesn't kill you makes you stronger..

Log - http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=8097
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2007

Reputation point: 0

Geografisk sted: Amager

Træner her: City Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (10)
Kostplan: Vis kostplan

man bør imo ikke spise 3 måltider dagligt bestående af hurtigt optagelige kulhydrater.. netop for at undgå udsving i blodsukkeret/insulin responsen. disse to hænger jo unægteligt sammen..

imo er hurtige carbs gode før og efter hård fysisk aktivitet, ellers bør man undgå disse.
cutting.. cutting and cutting you fat bastard!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2007

Reputation point: 15

Geografisk sted: aars

Træner her: Fitnessmaster Hadsund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 155.00

Galleri: Intet galleri

Hvor har du det fra, Sniper? Insulinspiket er ikke volsomt udtalt ved et almindeligt måltid i forhold til f.eks. en druesukkeropløsning.
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)

Præcis.. Derfor tæller post trænings shaken også med..

Det har jeg såmænd fra forskellige artikler.. Kan ikke huske hvor (udenlandske boards), dog mener jeg den ene var en på t-nation.. Måske jeg lige kan trylle den frem..
Billede

Brugeravatar

Styrkeliste

Fandt lige den ene fra T-nation:
http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=460327

Eat meals containing protein and carbs (with minimal fat)

It's well known in the research world that eating carbs and protein together also creates a synergistic insulin release (much like the fat and carb meals above). But in this scenario, that insulin release is just what we want. By having a few meals per day that cause high blood levels of insulin, carbs, and amino acids (as long you don't have chronic high blood levels of insulin all day long), the body tends to become very anabolic, taking up all those carbs and amino acids into the muscle cells for protein and glycogen synthesis. And since there's no excess fat for the fat cells, fat gain is minimized.

Obviously this combination is beneficial during the post-workout period, but in addition you might want one or two additional insulin spikes per day to promote anabolism during a mass phase. Again, as long as you aren't elevating insulin all day long, you won't become insulin resistant.
Billede

Brugeravatar

Styrkeliste

imo er der ikke meget hold i det der.. det er naturligvis rigtigt hvad han siger med at efter træning er det godt, men når han siger at man kan gøre det 2 gange om dagen yderligere.... den tror jeg ikke holder... kroppen optager jo det den har behov for så længe dens behov er dækket, og ved at manipulere med insulinfølsomheden vil jeg mene at man øgsr chancen for at udvikle diabetis 2 (just a gæt :D )

at kroppen vil gaine et minum af fedt pga at insulinen stiger holder imo heller ikke.

det er velkendt at hvis insulinen stiger øges fedt ophobningen i kroppen hvis der indtages fedt, det ved jeg godt at der så ikke gøres i disse måltider som han snakker om, men jeg tvivler stærk på at kroppen vil udnytte proteinen bedre og være istand til at bygge mere musklemasse pga en stigning i insulinen 3 gange om dagen..
men igen, det er blot min ide.. jeg har da så sandelig i sinde at læse op på det så jeg kan batle jer i denne debat :D
Brugeravatar

Styrkeliste

Er enig med kuglen.
Insulin spikes før, og ikke mindst efter træning, gør at glycogenet drives med aminsosyrene ind i musklen, og det er jo godt.
Insulin spikes på andre tidspunkter, er ikke godt for det fodrer bare fedtcellerne.
AND HOW!!!!

Geografisk sted: esbjerg

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

chribbe skrev:Er enig med kuglen.
Insulin spikes før, og ikke mindst efter træning, gør at glycogenet drives med aminsosyrene ind i musklen, og det er jo godt.
Insulin spikes på andre tidspunkter, er ikke godt for det fodrer bare fedtcellerne.

Du får jo et insulin spike efter hvert måltid. Så det er svært at undgå..
Where there is a will, there is a way!

Geografisk sted: Gladsaxe

Træner her: Atlas Motion og Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 170.00

Steve- skrev:

Han tænker sikkert på at begrænse insulinspiket! Der er jo forskel på størrelsen, hvis man indtager 25 gram dextrose eller 25 gram laktose :wink:
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2007

Geografisk sted: Ringkøbing

Styrkeliste
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Galleri: Vis galleri (19)

J-S-O skrev:
Steve- skrev:

Han tænker sikkert på at begrænse insulinspiket! Der er jo forskel på størrelsen, hvis man indtager 25 gram dextrose eller 25 gram laktose :wink:

Det har du helt ret i.. Men man får stadig et forholdsvis stort spike efter hvert måltid alligevel.
Where there is a will, there is a way!

Geografisk sted: Gladsaxe

Træner her: Atlas Motion og Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 170.00

.[/quote]

Du får jo et insulin spike efter hvert måltid. Så det er svært at undgå..[/quote]

En stigning når man indtager fiberholdige kulhydrater, der være sig grøntsager og andet med et lavt glykæmisk indeks. En spike(hastig stigning) når man indtager stivelsesholdige kulhydrater(højt glykæmisk indeks).
Det er sondringen
AND HOW!!!!

Geografisk sted: esbjerg

Forstår udemærket jeres holdninger og deler den også tildels, men manden må jo have forstand på hvad han snakker om:

John M Berardi is a scientist and PhD candidate in the area of Exercise and Nutritional Biochemistry at the University of Western Ontario, Canada. He also serves as a nutrition and training consultant to numerous athletes including US Olympic and NCAA track and field athletes, world-class endurance athletes, collegiate and professional football players, strength competitors, and bodybuilders.

Men vil da undersøge det en del mere når strømmen nu går så meget den anden vej.. :wink:
Billede

Brugeravatar

Styrkeliste

jeg synes lidt det virker som om han bare har skrevet artiklen for at tjene penge og skabe debat. han springer feks. meget let henover insulin spikes' indflydelse på fedt ophobningen, lidt som om det er et punkt der vil underminere hans super teori. dermed ikke sagt at manden ikke ved hvad han snakker im, for det tror jeg skam han gør. men jeg er staidg ikke enig med ham i at det er en fordel at raise insulin nivaeut tilfældige tidspunkter af dagen.
hvorfor tror i at folk der bruger insulin som doping tager det lige efter træning og ikke 2-3 tilfældige gange i løbet af dagen?(incl post workout) det er jo netop fordi det øger transporten og optagelsen af protein i musklerne og dette er effektivt efter træning hvor blodsukkeret og insulin nivauet alligevel er forhøjet.
Brugeravatar

Styrkeliste