Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Legend skrev:Når du kun har fem timer at spise i (hvoraf du træner 1½) behøver du næppe at bekymre dig om at få for meget.
phlipperen skrev:Jason Blaha har lige uploadet en video omkring træning under ramadan.
Jeg ved ikke havd IF er:D

Fistandantilus skrev:Nu faster jeg selv i noget der ligner 20-21 timer hver dag, og det burde ikke være det store problem for dig. Jeg kører selv med 2 måltider.
Da du først kan spise kl 22, er mit råd at lægge din træning fra cirka 19.30 til 21.30, hvorefter du kører hjem og bryder fasten med en måltid bestående af primært kulhydrater og protein lige efter træning.
Kl 24-01 kan du så tage dit andet måltid bestående primært af fedt og protein.
Det kører perfekt for mig.
Så kan du stadig bevare en naturlig døgnrytme og leve en normal hverdag. Jeg vil dog sætte vækkeuret til kl 3 for lige at drikke en halv liter vand. Det er jo væsken, der er det hårdeste at undvære så lang tid.
Nu får jeg godt nok lidt flere kalorier end dig, men jeg ligger lidt lavere i protein, og lidt højere i fedt og kulhydrat. Jeg får cirka 150 gram carbs, 200 gram protein og 120 gram fedt.
Nu ved jeg ikke hvordan din kostsammensætning er, men jeg ville nok øge carb-indtaget lige efter træning.

Fistandantilus skrev:Nu faster jeg selv i noget der ligner 20-21 timer hver dag, og det burde ikke være det store problem for dig. Jeg kører selv med 2 måltider.
Da du først kan spise kl 22, er mit råd at lægge din træning fra cirka 19.30 til 21.30, hvorefter du kører hjem og bryder fasten med en måltid bestående af primært kulhydrater og protein lige efter træning.
Kl 24-01 kan du så tage dit andet måltid bestående primært af fedt og protein.
Det kører perfekt for mig.
Så kan du stadig bevare en naturlig døgnrytme og leve en normal hverdag. Jeg vil dog sætte vækkeuret til kl 3 for lige at drikke en halv liter vand. Det er jo væsken, der er det hårdeste at undvære så lang tid.
Nu får jeg godt nok lidt flere kalorier end dig, men jeg ligger lidt lavere i protein, og lidt højere i fedt og kulhydrat. Jeg får cirka 150 gram carbs, 200 gram protein og 120 gram fedt.
Nu ved jeg ikke hvordan din kostsammensætning er, men jeg ville nok øge carb-indtaget lige efter træning.

Fistandantilus skrev:Du kan fint gøre det, du skriver i din plan. Det ser ud som om du har lagt tanker i det.
Det kan dog godt lade sig gøre at træne, med fuld energi, efter en faste på 18 timer. Jeg er selv sjældent under 20 timer, og har ofte gjort det med over 24 timer.
Det højeste nogensinde var lidt over 40 timer, men der kunne jeg godt mærke let reduceret ydeevne. Jeg havde dog dog en fin træning.
Mit råd til dig vil være, at du inden fasten næste år kører en tilvænningsperiode. På den måde finder du ud af hvad der virker bedst for netop dig. Og din krop vil også tage bedre i mod omlægningen.
kan en pludselig drastisk øgning af carb-indtager have en negativ effekt på fedttabet, hvis jeg sørger for at skære i lidt af fedtet måske, for at stadig ligge i kalorieunderskud?

Fistandantilus skrev:Hvis du bliver ved med at ligge på det samme antal kalorier, vil det som udgangspunkt ikke ændre det store. Din mave vil nok gøre lidt vrøvl, hvis den ikke er vant til store mænger carbs. Min skaber sig i hvert fald.
Der er dog det forbehold, at kroppen bliver bedre og bedre til at forbrænde fedt, jo mere den må klare sig på at leve af fedt, så du kan rykke noget i den balance.
PabloA skrev:Fistandantilus skrev:Hvis du bliver ved med at ligge på det samme antal kalorier, vil det som udgangspunkt ikke ændre det store. Din mave vil nok gøre lidt vrøvl, hvis den ikke er vant til store mænger carbs. Min skaber sig i hvert fald.
Der er dog det forbehold, at kroppen bliver bedre og bedre til at forbrænde fedt, jo mere den må klare sig på at leve af fedt, så du kan rykke noget i den balance.
Aha, giver god mening.
Jeg har lige et spørgsmål mere, da det her IF er ret nyt for mig :-)
Jeg er nu på 5.dagen i Ramadanen, og har lige noget jeg gerne vil have afklaret. Jeg forsøger at ramme mine makroer og kalorier i de timer jeg må indtage mad og drikke (22-03) . Lad os antage, at jeg indtager 2100 kalorier fordelt over 3 måltider mellem 22-03, eks. 22, 00, 03. Så faster jeg fra 03-22, og spiser igen fra 22-03. Jeg har nærmest vendt om på nat og dag, og er blevet i tvivl om hvor meget jeg indtager på et døgn. Hvad er et døgn for mig nu? :-) Hvordan ville du strukturere det? Du må endelig sige til, hvis du ikke helt forstår hvor jeg vil hen.

PabloA skrev:Fistandantilus skrev:Hvis du bliver ved med at ligge på det samme antal kalorier, vil det som udgangspunkt ikke ændre det store. Din mave vil nok gøre lidt vrøvl, hvis den ikke er vant til store mænger carbs. Min skaber sig i hvert fald.
Aha, giver god mening.
Jeg er nu på 5.dagen i Ramadanen, og har lige noget jeg gerne vil have afklaret. Jeg forsøger at ramme mine makroer og kalorier i de timer jeg må indtage mad og drikke (22-03) . Lad os antage, at jeg indtager 2100 kalorier fordelt over 3 måltider mellem 22-03, eks. 22, 00, 03. Så faster jeg fra 03-22, og spiser igen fra 22-03. Jeg har nærmest vendt om på nat og dag, og er blevet i tvivl om hvor meget jeg indtager på et døgn. Hvad er et døgn for mig nu? :-) Hvordan ville du strukturere det? Du må endelig sige til, hvis du ikke helt forstår hvor jeg vil hen.

Legend skrev:PabloA skrev:Fistandantilus skrev:Hvis du bliver ved med at ligge på det samme antal kalorier, vil det som udgangspunkt ikke ændre det store. Din mave vil nok gøre lidt vrøvl, hvis den ikke er vant til store mænger carbs. Min skaber sig i hvert fald.
Aha, giver god mening.
Hvad et døgn er er sådan set ligegyldigt. Døgnet er en arbitrær størrelse i forhold til vægtmanipulation, der tilfældigvis passer ind i vores liv.
Jeg ville tælle hvor meget jeg spiste fra 22-03 og lade det være mit "døgn".
Chelsea2013 skrev:PabloA skrev:Fistandantilus skrev:Hvis du bliver ved med at ligge på det samme antal kalorier, vil det som udgangspunkt ikke ændre det store. Din mave vil nok gøre lidt vrøvl, hvis den ikke er vant til store mænger carbs. Min skaber sig i hvert fald.
Aha, giver god mening.
Når klokken bliver 00.00 gendanner din krop og du har dermed indtaget 0 kalorier.
*spøg til side*
Din dag strækker sig fra: du står op -> du går i seng.
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 48 gæster