Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69645 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

rkaminski001 skrev:
Nogen siger man kun skal investere det man kan tåle at tabe.

arbejder ikke med guld da det er ret meget dyrere .

G.I Joe skrev:kom egentligt frem til sølv pga. det er noget jeg arbejder med rent håndværksmæssigtarbejder ikke med guld da det er ret meget dyrere .

det vil jeg da så gøre
G.I Joe skrev:fordi 4kg sølv fylder mere end 4 oz guld ;) men kan godt se hvor du vil hen a, guld ville måske være end bedre ting at sætte pengene i

men 4 kg medister rådner
Ole_S skrev:G.I Joe skrev:fordi 4kg sølv fylder mere end 4 oz guld ;) men kan godt se hvor du vil hen a, guld ville måske være end bedre ting at sætte pengene i
4 kg medisterpølse fylder også mere end 4 kilo guld.
Om det er en bedre investering, tjaaaaa

Mikael skrev:Ole_S skrev:G.I Joe skrev:fordi 4kg sølv fylder mere end 4 oz guld ;) men kan godt se hvor du vil hen a, guld ville måske være end bedre ting at sætte pengene i
4 kg medisterpølse fylder også mere end 4 kilo guld.
Om det er en bedre investering, tjaaaaa
Nu er 4kilo også mere end 35 gange så meget som 4oz.

rkaminski001 skrev:Det var vist noget af en overfortolkning fyrkatten.
Kender ikke dine forudsætninger, for at vurdere om det nuværende system er holdbart ej. Så det postulat vil jeg ikke angribe.

Fyrkat skrev:rkaminski001 skrev:Det var vist noget af en overfortolkning fyrkatten.
Kender ikke dine forudsætninger, for at vurdere om det nuværende system er holdbart ej. Så det postulat vil jeg ikke angribe.
Faktisk ikke. Langt hen er vejen er dit råd godt, men ikke i denne sammenhæng.
Jeg kunne tale i timevis om emnet, men det gør jeg ikke gratis.
I kan sende mig en pm, hvis der er noget i vil spørge om, så giver jeg gerne svar mod betaling.

Ole_S skrev:Jeg er nysgerrig.
Hvad er dine forudsætninger for at tage penge for rådene/svarene?

Fyrkat skrev:Ole_S skrev:Jeg er nysgerrig.
Hvad er dine forudsætninger for at tage penge for rådene/svarene?
Jeg har investeret store mængder tid på at uddanne mig på området. Tid er penge.
Det her er ikke noget, som man kan lære igennem skolesystemet.

rkaminski001 skrev:Spændende og interessante holdninger!
Kunne være fedt at få bare et eller andet, som ligger til grund for dem?
Er enig i at vi har en system, som drives af gæld. Men så længe der bare skabes mere gæld, er der vel ikke problem?

Chirstensen skrev:rkaminski001 skrev:Spændende og interessante holdninger!
Kunne være fedt at få bare et eller andet, som ligger til grund for dem?
Er enig i at vi har en system, som drives af gæld. Men så længe der bare skabes mere gæld, er der vel ikke problem?
I de fleste moderne makroøkonomiske modeller er det ikke muligt at optage uendelig meget gæld. Årsagen hertil er at det ikke er realistisk at kunne optage gæld over en uendelig tidshorisont.

Fyrkat skrev:
Det er i øvrigt ikke usandsynligt, at vi snart ryger tilbage på en guld/sølv standard, da det nuværende system tydeligvist ikke virker. De fleste mennesker (dig inklusiv) er ikke klar over, at vi printer penge ud af ingenting, og låner dem ud efter interessen.

Jarlen fra aHA skrev:Fyrkat skrev:
Det er i øvrigt ikke usandsynligt, at vi snart ryger tilbage på en guld/sølv standard, da det nuværende system tydeligvist ikke virker. De fleste mennesker (dig inklusiv) er ikke klar over, at vi printer penge ud af ingenting, og låner dem ud efter interessen.
Jo det er usandsynligt og det har været forsøgt med bretton-woods. Fiat penge og indskudsreserven er ikke ondskab bare fordi det kun underbygges af 10% kontanter. Det nye system har tydeligvis virket. Nogle få stater har ikke været fornuftige og har derfor ikke kunne styre det, men det er undtagelsen til reglen. Det du kan diskutere er om USD som hovedvaluta bliver forvaltet fornuftigt af USA i deres forsøg på at komme ud af deres økonomiske krise. Guldstandarden var ikke noget fantastisk. Fiat penge der er bundet til en fast værdi og uden nogen form for genudlån kan kun bruges 1 sted af gangen. Det er vi ovre nu.
desuden printer VI ikke bare penge ud af ingenting. Det danske kontant/ reserve forhold styres hovedsagligt af bankernes indskud og udlån. Vi har en fast valuta der er låst til euroen. Deraf kan vi ikke bare printe som det passer os. Det kan USA derimod, eller Kina for den sags skyld.

Fyrkat skrev:Jarlen fra aHA skrev:Fyrkat skrev:
Jo det er usandsynligt og det har været forsøgt med bretton-woods. Fiat penge og indskudsreserven er ikke ondskab bare fordi det kun underbygges af 10% kontanter. Det nye system har tydeligvis virket. Nogle få stater har ikke været fornuftige og har derfor ikke kunne styre det, men det er undtagelsen til reglen. Det du kan diskutere er om USD som hovedvaluta bliver forvaltet fornuftigt af USA i deres forsøg på at komme ud af deres økonomiske krise. Guldstandarden var ikke noget fantastisk. Fiat penge der er bundet til en fast værdi og uden nogen form for genudlån kan kun bruges 1 sted af gangen. Det er vi ovre nu.
desuden printer VI ikke bare penge ud af ingenting. Det danske kontant/ reserve forhold styres hovedsagligt af bankernes indskud og udlån. Vi har en fast valuta der er låst til euroen. Deraf kan vi ikke bare printe som det passer os. Det kan USA derimod, eller Kina for den sags skyld.
Du mangler fundamental viden på området. Ved du overhovedet hvorfor gæld/kriser opstår?
Har du hørt om hyperinflation, eller inflation i det hele taget?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 98 gæster