Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1467
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1464

Følg bodybuilding.dk på

Jason Ferrugia: The Renegade Diet.

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hejsa. Jeg har anskaffet mig et eksemplar af The Renegade Diet fra Jason Ferrugia. Jeg har læst den, og jeg synes det lyder rigtig rigtig godt. Jeg har også læst nogle andre ting af ham, bla. muscle gaining secrets.

Da jeg søgte lidt rundt på forummet, kunne jeg godt finde noget om hans muscle gaining secrets, nogle af hans idéer blev problematiseret lidt, og derfor vil jeg gerne høre hvordan I synes at den her "diet" lyder.

Det overordnede i det går ud på, at man faster i 14-16 timer efter man har spist sidste gang forrige dag. Man skal IKKE spise morgenmad.

Dvs at hvis jeg slutter med at spise 20.00, må jeg først spise ved en 10-12 tiden.
Så kommer der en underspisningsperiode* på 4 timer.
Derefter kommer der en overspisningsperiode* på hvor lang tid man nu vil - jeg plejer også at sige fire timer.

Kort oversigt:
20:00 - 12:00 faste
12:00 - 16:00 underspisning
16:00 - 20:00 overspisning

*Underspisning: En periode hvor du kun spiser proteiner, fedt og eventuelt grønsager. INGEN kulhydrater.
*Overspisning: En periode hvor du skal opfylde dine makroer. Kulhydrat, protein og fedt i rigelige mængder. ( Skal helst gøres lige efter en afsluttet træning.

Hvordan synes I den idé lyder? Er det helt ude i hampen eller hvordan?

Han har også lavet et lille afsnit som hedder(nogenlunde oversat) myter omkring diet.
Der skriver han bla. at det med at man skal spise hver 2-3 time, for at holde "ovnen" igang er en myte, og at det gør så man aldrig lader sit fordøjelses-system slappe af.

Og det ved jeg ikke lige hvordan jeg skal forholde mig til, jeg synes gang på gang at jeg har læst at man skal spise regelmæssigt for at holde sit blodsukker oppe. ](*,) Kan I måske forklare det for mig, jeg er lidt på bar bund.

Så vil jeg gerne slutte af og sige god aften.

Ps. vil med glæde dele eBooken med jer, hvis I evt. synes det kunne være interresant.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg vil gerne se bogen:)

lyder meget fornuftigt. Sådan set bare som IF blandet med TKD diæten . (Den ene er en faste diæt den anden en low caab)

Læs evt artiklen om if her på siden
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 240.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (3)

Kom nu folkens, det kan ikke passe at der kun er en som viser interesse :(
Brugeravatar

Uden jeg har sat mig voldsomt ind i nogen af de her spise retninger, minder det ved første øjekast utroligt meget om IF, og den metode der bliver udstikket af martin berkhan.
Der er vist sparsomt med god litteratur på området, men en del folk har haft gode erfaringer med det, især under cut. Søg lidt på IF, og der vil komme en del gode tråde op.
Ellers er det jo bare at prøve det, og se om du kan trives med det. Det største problem med det du har skrevet, er at du skal have stort set alle dine kcal via 2 måltider, hvilket er kan være svært.

Reputation point: 40

Der ligger 2 artikler om intermittent fasting her på siden, og folk har diskuteret pricipperne livligt! Det du skriver om underspisning modsiger sig selv, grøntsager indeholder jo carbs ;)
Venlig hilsen Thomas

Træner her: AK Thor

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00

Mcfeast skrev:Der ligger 2 artikler om intermittent fasting her på siden, og folk har diskuteret pricipperne livligt! Det du skriver om underspisning modsiger sig selv, grøntsager indeholder jo carbs ;)

Har måske været en smule uklar, man må kun spise grønt som er vokset OVER jorden i underspisningsperioden, ved ikke om det stadig modsiger det?

Pointen i underspisningsperioden er at insulinniveauerne ikke bliver påvirket, så giver man kulhydraterne et spark efter træning.
Kan det være at grønt som er vokset over jorden ikke påvirker blodsukkeret?
Brugeravatar

Det ved jeg godt nok ikke, umiddelbart giver det ingen mening... :-p Nogle grøntsager indeholder flere kh end andre, men alle grøntsager indeholder kh. Men f.eks. Blomkål indeholder relativt mange kh og de gror over jorden.
Venlig hilsen Thomas

Styrkeliste

Mcfeast skrev:Det ved jeg godt nok ikke, umiddelbart giver det ingen mening... :-p Nogle grøntsager indeholder flere kh end andre, men alle grøntsager indeholder kh. Men f.eks. Blomkål indeholder relativt mange kh og de gror over jorden.

Sikke dog en omgang fordrukkent sludder og vrøvl.
Grøntsager der vokser over jorden har det til fælles at deres indhold af kulhydrat er meget begrænset. Der er muligvis enkelte undtagelser, men i det store hele er det tilfældet. Blomkål ligger på under 5g CHO/100g hvilket betyder at man skal spise et kilo blomkål for at få hvad der svarer til en ½L cola. God spisning.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Kostplan: Ingen kostplan

Hvorfor er det fordrukkent sludder når det eneste du er uenig i er hvorvidt blomkål indeholder relativt mange kulhydrater. På en cut-diæt ala paleo er et blomkålshoved en fin kilde til kulhydrat. Jeg ved ikk hvorfor du sammenligner med cola? Snakken gik på om der er kulhydrater i grøntsager, hvilket der altid er, hvorfor underspisningsperioden ikke kan være 100 % uden kulhydrater.
Venlig hilsen Thomas

Styrkeliste

Mcfeast skrev:Blomkål indeholder relativt mange kh og de gror over jorden.

Dette er fordrukkent sludder og vrøvl. Blomkål indeholder meget lidt kulhydrat relativt til cola, der ikke engang har et skræmmende højt indhold. Relativt til grøntsager der vokser under jorden er dette indhold meget mindre. Det var dig selv der brugte ordet relativt (som betyder "i forhold til") - et ord der egner sig meget dårligt til at stå alene.
Blomkål vil aldrig være en god kilde til kulhydrat idet man skal spise sig gennem et kilo for at få 50g kulhydrat. Det er de færreste der kan holde ud at spise et helt kilo blomkål.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Styrkeliste

Ok med relativt mente jeg ikke i forhold til cola, jeg mente i forhold til grøntsager generelt - gik ud fra det var indforstået...
Venlig hilsen Thomas

Styrkeliste

Mcfeast skrev:Ok med relativt mente jeg ikke i forhold til cola, jeg mente i forhold til grøntsager generelt - gik ud fra det var indforstået...

Det svarer lidt til at snakke om "de langsommeste i en OL 100m finale". Der er meget få overjordiske grøntsager (blomkål inklusive) der har et kulhydratindhold der er værd at bekymre sig om.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Kost & kosttilskud