Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1404
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1402

Følg bodybuilding.dk på

jeres holdning om statborgerskab

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Brugeravatar

Reputation point: 25

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg opfordrer med det samme til at diskussionen tages i en god og konstruktiv tone. Ingen namecalling. Ingen racisme.

Tak på forhånd gutter og tøser.
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

On-topic så forekommer det mig skørt, at man ikke vil give folk statsborgerskab, når de lever op til de betingelser, der nu engang er opstillet. I stedet for at argumentere for, at de pågældende folk kommer fra forkerte områder eller har en forkert religion kunne DF jo tage en diskussion om, hvilke kriterier der bør ligge til grund for at få tildelt dansk statsborgerskab.
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

Vi har religionsfrihed i Danmark, folks religiøse tilhørsforhold er fuldstændig ligegyldig, for hvorvidt de skal være danske statsborgere eller ej. Det gør mig vel ikke mindre dansk, at jeg ikke er kristen.
"A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Brugeravatar

Reputation point: 75

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 133.00
- Dødløft: 180.00

Kostplan: Ingen kostplan

Danskstatsborgskaber burde gives til folk der ønsker at bidrage til det danske samfund, og være med til at udvikle landet. Folk der er interesseret i den danske kultur og det at være "dansk".
Har absolut intet i mod "indvandring", så længe de er interesseret i at bidrage til samfundet i form af arbejde, innovation osv.

Dog synes jeg ikke det kan passe at man i danske børnehaver ikke må servere svinekød, grundet de muslimske børn. Vi lever et multikulturelt samfund, hvor der skal være plads til alle, derfor skal der også være plads til os selv. Har absolut intet i mod den muslimsk kultur, men mener ikke at den burde have indflydelse på hvad der skal serveres til folk af anden trosretning i børnehavnerne. Her mener jeg så også at der skal laves noget til muslimsk børn, så de har mulighed for at overholde deres tro.

I forlængelse af dette mener jeg også at det skal være mulig at smide folk hjem til deres eget land, hvis de ikke opfører sig ordentligt.

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 150.00

michaelfhansen skrev:Danskstatsborgskaber burde gives til folk der ønsker at bidrage til det danske samfund, og være med til at udvikle landet. Folk der er interesseret i den danske kultur og det at være "dansk".
Har absolut intet i mod "indvandring", så længe de er interesseret i at bidrage til samfundet i form af arbejde, innovation osv.

Dog synes jeg ikke det kan passe at man i danske børnehaver ikke må servere svinekød, grundet de muslimske børn. Vi lever et multikulturelt samfund, hvor der skal være plads til alle, derfor skal der også være plads til os selv. Har absolut intet i mod den muslimsk kultur, men mener ikke at den burde have indflydelse på hvad der skal serveres til folk af anden trosretning i børnehavnerne. Her mener jeg så også at der skal laves noget til muslimsk børn, så de har mulighed for at overholde deres tro.

I forlængelse af dette mener jeg også at det skal være mulig at smide folk hjem til deres eget land, hvis de ikke opfører sig ordentligt.

Det er børnehavene selv der bestemmer det, og da det vil koste ekstra arbejde at lave 2 slags mad i børnehaver i f.eks. Ishøj, som er en fattig kommune i forvejen, kan det bedre svare sig at skære svinekød væk fra menuen.
Jeg synes det er trist, men verden drejer sig om penge, og der kan der spares nogle kroner der ved at lave en slags mad til alle.

Og det med at smide folk til "deres eget land" er fair nok,men hvad med anden og tredje generationsindvandrere der laver ballade men har måske aldrig har været i "deres eget land"? Det ville ikke være helt fair at smide dem ud, selvom jeg synes de skulle hvis de ikke kan finde ud af af opføre sig ordenligt. Dobbeltmoralsk? ja, uden tvivl.
Sidst rettet af BloodJunkie 17. dec 2013, 18:41, rettet i alt 2 gange.
The Earth slowly rots into a malignant tumor
Breeding no life for the future of the world
Brugeravatar

Geografisk sted: Forskelligt

Træner her: Roskilde Atlet Klub - RAK

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00

Min holdning selv som Muslim og født her i DK, er at statsborgerskab skal gives efter den enkeltes situation. Ting som religion, nationalitet og hvorfra i verden man kommer bør ikke være en faktorer for udstedelse af borgerskab.

michaelfhansen:

Nu er det heller ikke muslimerne der har indføret nogle af de medie-oplusset regler om at svinekød ikke må serveres diverese steder og at julepynt ikke må hænges op i butikkerne (seneste shit).

Det er i virkligheden danskerne og politikerne selv der indfører disse regler som muslimer bliver beskyldt for at have indført. Der er ingen muslimske forældre der brokker sig over svinekød i børnehaver og hospitaler eller jylepynt!
Sidst rettet af Muddii 17. dec 2013, 18:41, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Træner her: Fitness World Viby

Styrkeliste
- Squat: 175.00
- Dødløft: 152.00

Logbog: Ingen logbog

BloodJunkie skrev:
michaelfhansen skrev:Danskstatsborgskaber burde gives til folk der ønsker at bidrage til det danske samfund, og være med til at udvikle landet. Folk der er interesseret i den danske kultur og det at være "dansk".

Det er børnehavene selv der bestemmer det, og da det vil koste ekstra arbejde at lave 2 slags mad i børnehaver i f.eks. Ishøj, som er en fattig kommune i forvejen, kan det bedre svare sig at skære svinekød væk fra menuen.
Jeg synes det er trist, men verden drejer sig om penge, og der kan der spares nogle kroner.

Det er selvfølgelig rigtigt, hvis det drejer sig om det økonomiske aspekt, er det en godkendt "undskyldning", om man vil. Men hvis det kommer ud på religiøst standpunkt, synes jeg det er forrykt.

En lille kommentar til artikler, burde det ikke have nogen indflydelse, hvor fra i verden man kommer, om du er afghaner eller amerikaner burde ikke have nogen indflydelse på hvorvidt du får dansk statsborgerskab hvis du opfylder kravene.

Styrkeliste

Muddii skrev:michaelfhansen:

Nu er det heller ikke muslimerne der har indføret nogle af de medie-oplusset regler om at svinekød ikke må serveres diverese steder og at julepynt ikke må hænges op i butikkerne (seneste shit).

Det er i virkligheden danskerne og politikerne selv der indfører disse regler som muslimer bliver beskyldt for at have indført. Der er ingen muslimske forældre der brokker sig over svinekød i børnehaver og hospitaler eller jylepynt!

En skam at den danske presse ikke længere er troværdigt.
- Vil tildes give dig ret, da de muslimer jeg selv kender, har helt samme indstilling som du.

Styrkeliste

BloodJunkie skrev:
michaelfhansen skrev:

Og det med at smide folk til "deres eget land" er fair nok,men hvad med anden og tredje generationsindvandrere der laver ballade men har måske aldrig har været i "deres eget land"? Det ville ikke være helt fair at smide dem ud, selvom jeg synes de skulle hvis de ikke kan finde ud af af opføre sig ordenligt. Dobbeltmoralsk? ja, uden tvivl.

Hvis du har fået danskstatsborgerskab, så er man dansker og derfor kan man ikke smides hjem, til hvor end man stammer.
Men derfor kan man sætte spørgsmålstegn ved måden danske statsborgerskaber tildeles. Her var det eventuelt en mulighed at give et "midlertidigt" statsborgerskab, så man havde mulighed for at vise at man var istand til og ikke mindst havde lyst til at bidrage til Danmark som land.

Styrkeliste

I stedet for at være racister som DF synes jeg i stedet det burde kræve at man har boet i Danmark mere end halvdelen af sit liv for at kunne kvalificere sig til at kunne optage Dansk statsborgerskab.
Brugeravatar

Reputation point: 30

michaelfhansen skrev:
Muddii skrev:michaelfhansen:

En skam at den danske presse ikke længere er troværdigt.
- Vil tildes give dig ret, da de muslimer jeg selv kender, har helt samme indstilling som du.

"Sensations" nyheder og seer/læse-tal vægter højre end troværdighed i medieverdenen :-$
Brugeravatar

Træner her: Fitness World Viby

Styrkeliste
- Squat: 175.00
- Dødløft: 152.00

Yilar skrev:I stedet for at være racister som DF synes jeg i stedet det burde kræve at man har boet i Danmark mere end halvdelen af sit liv for at kunne kvalificere sig til at kunne optage Dansk statsborgerskab.

Så kommer man til danmark i en alder af 30år, så skal man vente pænt, til man er +60år,
før man overhovedet kan komme i betragtning?

M'kay..
Hellere være anerkendt af få, end kendt af mange...
Brugeravatar

Reputation point: 105

Geografisk sted: Horsens, HSK

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 225.00

M-m-men ikke-vestlig indvandring e-e-er jo en udgift for s-s-staten
THE SUN NO LONGER RISES
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: Odense

Styrkeliste
- Squat: 150.00
- Dødløft: 210.00

Muddii skrev:Nu er det heller ikke muslimerne der har indføret nogle af de medie-oplusset regler om at svinekød ikke må serveres diverese steder og at julepynt ikke må hænges op i butikkerne (seneste shit).

Det er vel en blanding. Det er muslimer, der indledende fremstiller krav/ønske om undtagelse fra svinekød i børnehaver eller at få serveret halalslagtet kød på hospitalerne, hvorefter institutionen af effektiviseringsmæssige/økonomiske hensyn vælger at strømline tilbuddet, så alt henholdsvis er halalslagtet eller fri for svinekød. Knap så mange brokker sig decideret over det modsatte.

Jeg er på sin vis enig i, at muslimerne her er uskyldige. De beder blot om ikke at få serveret svinekød, hvilket bør kunne imødekommes. Jeg kan dog også godt forstå de folk, der i kraft af disse ønsker oplever, at samfundet ændres, og det man tidligere har oplevet som "dansk kultur" fades ud.

Svinekød forsvinder fra skolekantinen. Julesalmer og juleafslutning i kirken forsvinder i folkeskolen, m.m. Muslimer beder ikke om, at det aflyses, men i takt med at andelen af muslimer stiger, så giver det mere og mere mening helt at droppe den slags, så der ikke er 8 børn til juleafslutning og 15 børn tilbage på skolen og den slags.

Jeg kan se det fra flere sider, og jeg kan da også selv ærgre mig over, hvis mine børn ikke kommer til at fejre jul på nogen måde i folkeskolen. I sidste ende er det nok bare noget lidt pladder romantisk pjat, og man bør nok indstille sig på, at kristendommen efterhånden udsluses helt af folkeskolen.

Mht. det oprindelige indlæg, så virker det selvfølgelig grotesk at afvise folk udelukkende med deres religiøse overbevisning som begrundelse. Et eller andet sted kan jeg dog godt følge behovet for eller ønsket om at søge mod generaliseringer for at løse problemerne, når man ser statistikker som denne:

http://www.bt.dk/krimi/chokerende-tal-s ... -i-danmark

Reputation point: 5

ChristianR skrev:Mht. det oprindelige indlæg, så virker det selvfølgelig grotesk at afvise folk udelukkende med deres religiøse overbevisning som begrundelse. Et eller andet sted kan jeg dog godt følge behovet for eller ønsket om at søge mod generaliseringer for at løse problemerne, når man ser statistikker som denne:

http://www.bt.dk/krimi/chokerende-tal-s ... -i-danmark

Problemet med den artikel du henviser til er at artiklen nævner et tal på hvor mange kriminelle personer med somalisk statsborgerskab der er pr. 1000 borger. Hvis man går lidt i Danmarks Statistikbank, så kan man dog finde ud af at der er omkring 400 somaliere uden dansk statsborgerskab i Danmark(har opholdstilladelse), hvilket betyder at ca. 41-42 person af disse personer er krimielle, det antaget at hver person har fået afgørelse i en dom hver.

Der er 18351 somaliere med dansk borgerskab. En 1% af disse er statistisk set krimielle, da de indgå i gruppen "Statsborgere i Danmark".
Brugeravatar

Reputation point: 35

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 170.00

Et eller andet sted kan jeg dog godt følge behovet for eller ønsket om at søge mod generaliseringer for at løse problemerne, når man ser statistikker som denne:

Så alle* ikke-vestlige indvandrere skal fratages/nægtes deres RETMÆSSIGE statsborgerskab, simpelthen fordi en relativt stor del somaliere begår kriminalitet? Jamen, hvor er logikken i det?

*Nu skriver jeg alle, og mener ikke at det er en overdrivelse, for du og jeg ved jo begge to godt, at det er dét DF ønsker.

Indvandrerkriminalitet er et integrationsproblem, IKKE et somalierproblem eller islamproblem. Det er naturligvis heller ikke overraskende, at i indvandrerkredse er det netop de (nogenlunde) praktiserende og koranfølgende muslimer, som lige netop ikke begår kriminalitet (tværtimod fremstår de som helgener blandt deres kammerater....). Tro mig, kommer selv fra et indvandrermiljø (dansker i Brøndby Strand-ghetto), og de kriminelle unge herover repræsenterer overhovedet ikke Islam.

Af samme grund er det jo hovedløst at generalisere udfra om man er muslim eller ej, da det ikke er der problemet ligger. Derimod bør man kigge på straffeattest og kriminel baggrund.... har personen før brudt loven? I hvor høj grad? Alt andet er ren diskrimination.

Danskstatsborgskaber burde gives til folk der ønsker at bidrage til det danske samfund, og være med til at udvikle landet. Folk der er interesseret i den danske kultur og det at være "dansk".
Har absolut intet i mod "indvandring", så længe de er interesseret i at bidrage til samfundet i form af arbejde, innovation osv
.

Du modsiger jo dig selv. Så man kan ikke få statsborger i Danmark som hårdtarbejdende indisk højtuddannet ingeniør, bare fordi man ikke vil opgive sine hinduistiske og indiske traditioenr og "være dansk" :lol: ? :lol:

Langt størstedelen af de kriminelle indvandrere er 2. generations og 3. generationsindvandrere. Deres hjem er Danmark, lige så meget som det er dit.

Jaood skrev:Et eller andet sted kan jeg dog godt følge behovet for eller ønsket om at søge mod generaliseringer for at løse problemerne, når man ser statistikker som denne:

Så alle* ikke-vestlige indvandrere skal fratages/nægtes deres RETMÆSSIGE statsborgerskab, simpelthen fordi en relativt stor del somaliere begår kriminalitet? Jamen, hvor er logikken i det?

Nu tror jeg ikke der er nogen der taler om at fratage statsborgerskabet, men snarere at undgå at tildele SÅ MANGE NYE statsborgerskab til personer fra gruppen. Hvis du ikke kan se logikken så er den følgende:
Gruppen bidrager som gennemsnit ikke til statskassen i kroner og ører = Det er simpelthen en dårlig forretning. Eller hvis man ikke vil tale i tal, så kan man vel opstille et argument om at de nedbryder sammenhængskræften i Danmark.

Jaood skrev:*Nu skriver jeg alle, og mener ikke at det er en overdrivelse, for du og jeg ved jo begge to godt, at det er dét DF ønsker.

Ok, ligesom at LA vil have 0% skat, Venstre ville skide i drikkevandet hvis de fik chancen og kristendemokraterne ville straffe abort med piskeslag? Fedt nok

Jaood skrev:Indvandrerkriminalitet er et integrationsproblem, IKKE et somalierproblem eller islamproblem.
Ok, hvad er det så? og hvorfor ikke?

Jaood skrev:Det er naturligvis heller ikke overraskende, at i indvandrerkredse er det netop de (nogenlunde) praktiserende og koranfølgende muslimer, som lige netop ikke begår kriminalitet (tværtimod fremstår de som helgener blandt deres kammerater....). Tro mig, kommer selv fra et indvandrermiljø (dansker i Brøndby Strand-ghetto), og de kriminelle unge herover repræsenterer overhovedet ikke Islam.

Oh du store Jaood der har set Islams sande ansigt, hvor opnår jeg opnår åbenbaring om Islam som jeg kan holde mine befolkningsstikprøver op mod.

Så fordi du siger at de kriminelle i Brøndby Strand-ghetto ikke repræsenterer Islam, så må vi ikke tælle dem med som muslimer i statistikken

mmmMkay

Jaood skrev:Af samme grund er det jo hovedløst at generalisere udfra om man er muslim eller ej, da det ikke er der problemet ligger. Derimod bør man kigge på straffeattest og kriminel baggrund.... har personen før brudt loven? I hvor høj grad? Alt andet er ren diskrimination.

Ja hvis vi taler om at udsmide personer der allerede har statsborgerskab. Men hvis man ønsker at undgå at de NYE indvandrere man får ind i landet bidrager negativt, er det vel en meget god idé at se på nogle bagvedliggende faktorer som kan ses INDEN de bliver kriminelle, ellers er det jo for sent. Af disse bagvedliggende faktorer er (desværre) spørgsmålet om hvilket land man kommer fra meget sigende. Vestligt vs. ikke-vestligt. Hvorvidt det at landet er muslimsk har noget at sige for kriminalitet, vil jeg ikke udtale mig om. Nu har Jaood jo fortalt at Islam ikke har noget at gøre med kriminalitet, så det kan vi jo bare gå ud fra.

På side 93 og frem i Danmarks Statistiks næsten nye 2013 publikation "Indvandrere I Danmark" fremgår de nyeste tal om kriminaliteten blandt indvandrere- og efterkommer, bl.a. fordelt på oprindelsesland.

http://www.dst.dk/pukora/epub/upload/17961/indv2013.pdf
THE SUN NO LONGER RISES
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: Odense

Styrkeliste
- Squat: 150.00
- Dødløft: 210.00