Undskyld hvis dette er et dumt spørgsmål

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69651 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Flaban skrev:1 kalorie er den mængde energi der skal bruges til at varme 1 gram vand op til 100 grader.

EmilB skrev:Flaban skrev:1 kalorie er den mængde energi der skal bruges til at varme 1 gram vand op til 100 grader.
Arhh.. Du må da selv kunne se at det ikke giver mening

Garik skrev:EmilB skrev:Flaban skrev:1 kalorie er den mængde energi der skal bruges til at varme 1 gram vand op til 100 grader.
Hvorfor så ikke det?

Flaban skrev:1 kalorie er den mængde energi der skal bruges til at varme 1 gram vand op til 100 grader.

Dingo skrev:Flaban skrev:1 kalorie er den mængde energi der skal bruges til at varme 1 gram vand op til 100 grader.
Tjaaaaaaa både ja og nej vil jeg så sige

Rasmuskrogh skrev:Garik skrev:EmilB skrev:Flaban skrev:1 kalorie er den mængde energi der skal bruges til at varme 1 gram vand op til 100 grader.
Hvorfor så ikke det?
For det første angiver han ikke, hvad det gram vand skal varmes op fra.
EDIT: Stjålet fra wiki En kalorie er defineret som den energi der kræves til opvarmning af 1 gram vand 1 grad celsius fra 14,5 °C til 15,5 °C
Det var jo nok det han mente, men det var langt fra det han skrev.

A. Szollosi skrev:Dingo skrev:Flaban skrev:1 kalorie er den mængde energi der skal bruges til at varme 1 gram vand op til 100 grader.
1 kalorie er den mængde energi der skal til for at varme 1 gram vand op med 1 grad.

Dingo skrev:A. Szollosi skrev:Dingo skrev:Flaban skrev:1 kalorie er den mængde energi der skal bruges til at varme 1 gram vand op til 100 grader.
1 kalorie er den mængde energi der skal til for at varme 1 gram vand op med 1 grad.
Ja?

IngenGodeNan skrev:Genopliver lige dette emne!
Er de kalorier jeg får fra pizza lige så gode for min træning som dem jeg får fra kyllingefilet og weight gainer shakes?

IngenGodeNan skrev:Genopliver lige dette emne!
Er de kalorier jeg får fra pizza lige så gode for min træning som dem jeg får fra kyllingefilet og weight gainer shakes?

flamingopikken skrev:IngenGodeNan skrev:Genopliver lige dette emne!
Nu sammenligner du en pizza (primært kulhydratholdig) med kyllingefilet (stort set udelukkende proteinholdig) og en weight gainer shake (protein- og kulhydratholdig).
Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål, vil du prøve at uddybe det? Der vil givetvis være mange andre ting der er mere nærende og fornuftige at spise end en pizza - om end en pizza i ny og næ ikke gør den store forskel, så længe du er opmærksom på det ifh. til resten af din kost.

IngenGodeNan skrev:flamingopikken skrev:IngenGodeNan skrev:Genopliver lige dette emne!
Nu sammenligner du en pizza (primært kulhydratholdig) med kyllingefilet (stort set udelukkende proteinholdig) og en weight gainer shake (protein- og kulhydratholdig).
Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål, vil du prøve at uddybe det? Der vil givetvis være mange andre ting der er mere nærende og fornuftige at spise end en pizza - om end en pizza i ny og næ ikke gør den store forskel, så længe du er opmærksom på det ifh. til resten af din kost.
Hvis jeg har dækket mit behov for kulhydrater, proteiner, fedt, vitaminer etc. og det eneste jeg mangler er 500 kalorier, er der så forskel på om jeg får dem fra en pizza eller en WG shake? (Se bort fra at pizzaen vil give mig flere kulhydrater og shaken flere proteiner osv.) Ved ikke helt om det hjælper? Har forsøgt at læse kost fra a til å artiklen, men begynder at få på fornemmelsen der er noget der ikke helt hænger ved

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 26 gæster