Lithium skrev:Hamdi skrev:Hey gutter / og pigerne self :D
Hva gør i ved jeres træthed ?? Altså, føler mig meget træt nu, og venter med vilje til, at sove efter træningen iaften.
Jeg ved, at det ikke er pga. overtræning, men måske det med, at kroppen simulere træthed :)
skal jeg holde den skrappe stil, eller tage 1 time på øjet...
Hva gør i ?? :wink:
Der er som jeg ser det 4 faktorer du kan prøve at skrue på. En eller flere af dem er det galt med:
Arbejde/skole/whatever du laver til hverdag
Træning
Søvn
Kost
Først kan du prøve at skrue op for kvaliteten af kosten og søvnen generelt. Det kan man blandt andet gøre ved ikke at indtage store kulhydrat-rige måltider for tæt på at man skal sove, stryg også evt koffein holdige drikke tæt på sengetid. Hvis du sover sammen med en pige til hverdag så prøv at sove hver for sig et stykke tid, det giver beviseligt bedre søvn at sove alene.
Prøv iøvrigt at holde samme døgnrytme henover ugen, dvs gå i seng samme tid og stå op samme tid hver dag, også i weekenderne.
Indtag protein ved hvert eneste måltid og hold dig fra sukker/sodavand så undgår du spikes i insulin-niveau og dermed træthed.
Du kan også prøve at indtage en ekstra zink-pille hver dag, det hjælper til en bedre søvn, men husk alt det andet først.
Hehe , super post =D>
nu skal du høre, jeg går jo på oure idrætsgymnasium, så der er tryk på hverdag. Mht søvnen bliver det svært da jeg også har nattearbejde hver weekend. Den står på ca. 35 timers skole og 12 timers træning om ugen. Dertil arbejde 14 timer hver weekend, og kæreste har jeg ikke

såh, men måske skulle jeg overveje zink-pillerne ??
Hm, har det sådan, at jeg hvertfald 1-2 dage om måneden bare skal sove....
Men på sigt er det fordi vi selv er meget presset på skolen. vi har også obl. rengøring 3 gange om ugen, husmøder , mad vi skal op og spise osv.
Dog bliver man hærdet , så tror det er godt for mig i sidste ende!