Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 757
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 754

Følg bodybuilding.dk på

Kampen mod træthed

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey gutter / og pigerne self :D

Hva gør i ved jeres træthed ?? Altså, føler mig meget træt nu, og venter med vilje til, at sove efter træningen iaften.

Jeg ved, at det ikke er pga. overtræning, men måske det med, at kroppen simulere træthed :)

skal jeg holde den skrappe stil, eller tage 1 time på øjet...

Hva gør i ?? :wink:
" En dag uden træning, er en dag uden mening ! "/ Hamdi" BB.dk er for nice ! - Maks Motivation "Tjek min LOG ! http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.ph ... t=0#277885

Reputation point: 0

Geografisk sted: Oure / Svendborg

Træner her: Forever Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

de dage hvor jeg føler mig virkelig uoplagt inden træning, har jeg nogle coffein tabs til at stå..

ellers prøver jeg at spise fornuftigt op til træning så jeg har masser af energy der..

desuden "prøver" jeg også at få mindst 8 timer om natten, selv om det oftest ikke lykkes.

ellers så er har jeg aldrig haft noget imod en lile morfar når man kommer hjem fra skole/arbejde, inden træning.. (så længde det ikke ødelægger ens nattesøvn)

/Kirk
The quality of a person's life is in direct proportion to their commitment to excellence, regardless of their chosen field of endeavor.
- Vince Lombardi

Geografisk sted: Aalborg

Logbog: Ingen logbog

Kirk skrev:de dage hvor jeg føler mig virkelig uoplagt inden træning, har jeg nogle coffein tabs til at stå..

ellers prøver jeg at spise fornuftigt op til træning så jeg har masser af energy der..

desuden "prøver" jeg også at få mindst 8 timer om natten, selv om det oftest ikke lykkes.

/Kirk

har de tabs, plus spiser sundt, plus træner en del.. hehe - men tror bare ikke min krop har vænnet sig til det endu :twisted:
" En dag uden træning, er en dag uden mening ! "/ Hamdi" BB.dk er for nice ! - Maks Motivation "Tjek min LOG ! http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.ph ... t=0#277885

Styrkeliste

skal lige siges at det er meget sjældnet jeg bruger dem. (nok 1-2 gange om måneden)

har du overvejet at tage en 15-30mins morfar når ud kommer hjem fra arbejde/skole.. i min verden er der ikke noget bedre, så længde det ikke ødelægger ens nattesøvn.

/Kirk
The quality of a person's life is in direct proportion to their commitment to excellence, regardless of their chosen field of endeavor.
- Vince Lombardi

Rigtig god post Lithium! =D>

Lithium skrev: Hvis du sover sammen med en pige til hverdag så prøv at sove hver for sig et stykke tid.

kanon ide, efter det spændende er overstået, siger du til hende, at i ikke kan sove i samme seng da det ødelægger din nattesøvn, så du smutter ind på et andet værelse.
så bliver du også fri for alle de tåbelige ja piger, det er de spørgsmål. og den næsten lige så tåbelige, oftest monologlistiske (er det et ord?), snak bagefter :D

/Kirk
- Vince Lombardi

så bliver du også fri for alle de tåbelige,( ja piger, det er de) spørgsmål. og den næsten lige så tåbelige, oftest monologlistiske (er det et ord?), snak bagefter

Haha du rammer helt plet :D

Geografisk sted: Svendborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Dødløft: 172.00

Lithium skrev:
Hamdi skrev:Hey gutter / og pigerne self :D

Hva gør i ved jeres træthed ?? Altså, føler mig meget træt nu, og venter med vilje til, at sove efter træningen iaften.

Jeg ved, at det ikke er pga. overtræning, men måske det med, at kroppen simulere træthed :)

skal jeg holde den skrappe stil, eller tage 1 time på øjet...

Hva gør i ?? :wink:

Der er som jeg ser det 4 faktorer du kan prøve at skrue på. En eller flere af dem er det galt med:

Arbejde/skole/whatever du laver til hverdag
Træning
Søvn
Kost

Først kan du prøve at skrue op for kvaliteten af kosten og søvnen generelt. Det kan man blandt andet gøre ved ikke at indtage store kulhydrat-rige måltider for tæt på at man skal sove, stryg også evt koffein holdige drikke tæt på sengetid. Hvis du sover sammen med en pige til hverdag så prøv at sove hver for sig et stykke tid, det giver beviseligt bedre søvn at sove alene.
Prøv iøvrigt at holde samme døgnrytme henover ugen, dvs gå i seng samme tid og stå op samme tid hver dag, også i weekenderne.
Indtag protein ved hvert eneste måltid og hold dig fra sukker/sodavand så undgår du spikes i insulin-niveau og dermed træthed.
Du kan også prøve at indtage en ekstra zink-pille hver dag, det hjælper til en bedre søvn, men husk alt det andet først.

Hehe , super post =D>

nu skal du høre, jeg går jo på oure idrætsgymnasium, så der er tryk på hverdag. Mht søvnen bliver det svært da jeg også har nattearbejde hver weekend. Den står på ca. 35 timers skole og 12 timers træning om ugen. Dertil arbejde 14 timer hver weekend, og kæreste har jeg ikke :D såh, men måske skulle jeg overveje zink-pillerne ??

Hm, har det sådan, at jeg hvertfald 1-2 dage om måneden bare skal sove....

Men på sigt er det fordi vi selv er meget presset på skolen. vi har også obl. rengøring 3 gange om ugen, husmøder , mad vi skal op og spise osv.

Dog bliver man hærdet , så tror det er godt for mig i sidste ende!

Styrkeliste

jeg kan ikke nøjes med 15-30 min. det gøre mig mere træt.

Jeg er normalt træt efter arbejde til aftensmaden, derefter er jeg kanon frisk :/

En lille ting er at man kan ryge en joint lidt før man går i seng, så får man en rigtig god søvn.

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste

Kostplan: Vis kostplan

HerreBred skrev:En lille ting er at man kan ryge en joint lidt før man går i seng, så får man en rigtig god søvn.

tror ikke dette er en specielt god løsning, hvis man tænker på sin sundhed, og da slet ikke på længere sigt :roll:

/Kirk
- Vince Lombardi

HerreBred skrev:jeg kan ikke nøjes med 15-30 min. det gøre mig mere træt.

Jeg er normalt træt efter arbejde til aftensmaden, derefter er jeg kanon frisk :/

En lille ting er at man kan ryge en joint lidt før man går i seng, så får man en rigtig god søvn.

Det første kan jeg nikke genkendende til, at man bliver mere træt hvis man tager en 15-30 mins.

Synes iøvrigt ikke om den joint idé, det er sikkert lækkert i starten, men hvad nu hvis det bliver en vane sag at du pludselig skal have 2, også begynder det at blive hver dag... Det kan ende galt.

Så hellere klare det "naturligt" :)

kan man styre det er det fint og sundheds mæssigt skader det jo ikke rigtigt.

men er godt i de perioder hvor man ikke kan falde i søvn om natten og bare ligger og ser fjernsyn fordi man ikke kan falde i søvn.

Styrkeliste

Lidt ændring af topic måske.

Der var en søvnforsker/ekspert inde i Go' Morgen Danmark for et godt dtykke tid siden, jeg kan ikke huske så meget af det, men han fastslog at det var godt/gavnligt at sove 30 min. hver dag. Ellers kan man bare læse lidt omkring på må og få.

tror ikke på alle bliver mere frisk af en på 30 min.

Men vejret har jo MEGET at sige, når solen kommer frem er ingen af os trætte mere :)

Styrkeliste

HerreBred skrev:tror ikke på alle bliver mere frisk af en på 30 min.

Men vejret har jo MEGET at sige, når solen kommer frem er ingen af os trætte mere :)

regner med det er din egen personlige holdning?

Den med vejret er bare en ekstremt latterlig undskyldning for ikke at træne.

Det er da også direkte tåbeligt at tage sådanne ting. Ved alkohol der sætter jeg min grænse. smøger er også for meget i min verden!
Brugeravatar

Træner her: Atletklubben Jyden

Lol tror du det goer en mindre traet at ryge yoinds? Jeg har selv roeget min del i sin tid og det hjaelper paa ingen maade!

Back on topic. Steve Pavlina har skrevet to artikler omkring soevn som jeg ret gode. Den foerste handler om at vaenne sig til at staa op om morgenen og faa en bedre kvalitets soevn. Den anden handler om Polyphasic Sleep, hvilket vil sige at man sover ca en halv time hver fjerde time og dermed bruger mindre soevn i alt. Skal dog ikke selv nyde noget af at proeve polyphasic sleep, da jeg tror det kan mindfucke en ret meget ;)

http://www.stevepavlina.com/blog/2005/05/how-to-become-an-early-riser/
http://www.stevepavlina.com/blog/2005/10/polyphasic-sleep/

Hvis nogen gaar igang med polyphasic sleep saa lad mig lige hoere hvordan det gik ;)

Derudover har lithiums foerste post forklaret hvad du skal goere ret godt :)
They are the rumors, they are the lies
We are the shit dog, and they the flies
They are the dreamkillers!!

Geografisk sted: Nykøbing Mors

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 140.00

god tråd gutterne - gode svar mv =D>

mht jobbet , bliver denne døgnrytme først skiftet når jeg stopper på skolen om nogle måneder. Kan desværre ikke bare sige mit job op, da jeg selv skal betale udgifter, skole osv.

så når vi når dertil , bliver det også bedre med søvnen.

ps. Syntes ikke lige denne tråd skal bruges til diskussion af rusmidler :twisted:

Styrkeliste

Lithium skrev:RIGTIG DÅRLIG IDE ! :evil:
Det kan skyldes dit hashmisbrug i første omgang at du ikke kan sove...det er en ond spiral

http://www.addikta.net/Cannabis.htm

"Søvnproblemer, hvis man ikke ryger hash. Man opfatter fejlagtigt, at hash giver søvn. Hash skaber søvnløshed - når man ikke ryger. "

Er det i dine øjne et misbrug, uanset hvor meget man ryger? Jeg reefer selv fra tid til anden og da jeg regelmæssigt ikke kan sove, er det en ganske effektiv måde at kickstarte søvnen på - so to speak...

Reputation point: 45

murdockrates skrev:
Lithium skrev:RIGTIG DÅRLIG IDE ! :evil:
Det kan skyldes dit hashmisbrug i første omgang at du ikke kan sove...det er en ond spiral

http://www.addikta.net/Cannabis.htm

"Søvnproblemer, hvis man ikke ryger hash. Man opfatter fejlagtigt, at hash giver søvn. Hash skaber søvnløshed - når man ikke ryger. "

Er det i dine øjne et misbrug, uanset hvor meget man ryger? Jeg reefer selv fra tid til anden og da jeg regelmæssigt ikke kan sove, er det en ganske effektiv måde at kickstarte søvnen på - so to speak...

med al respekt , kan du så ikke bar starte en "Hash" tråd hvis det er?? #-o

Denne tråd, kan sagtens kører uden diskusion af hash, alkohol mv...

Men det self. op til dig selv...

Styrkeliste

Hamdi skrev:med al respekt , kan du så ikke bar starte en "Hash" tråd hvis det er?? #-o

Med samme respekt den modsatte vej, hvorfor dette lidt grumpy svar på mit ene indæg?

Reputation point: 45

murdockrates skrev:
Hamdi skrev:med al respekt , kan du så ikke bar starte en "Hash" tråd hvis det er?? #-o

Med samme respekt den modsatte vej, hvorfor dette lidt grumpy svar på mit ene indæg?

Fordi jeg mener ikke, at denne tråd skal bruges til diskusion af rusmidler :8

vi er jo trods alt sportsmennesker :mrgreen:

Og kunne værer fedt, hvis vi kunne holde os til snakken om træthed, uden rusmidler..

Håber du forstår... bar så det ik er rodet :mrgreen:

Styrkeliste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster