Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1083
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1080

Følg bodybuilding.dk på

Kan det lade sig gøre?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej allesammen. Jeg er ny her og er her for at ændre min livsstil fuldstændig.
Jeg er en fyr på snart 22 år, (kun) 167 cm høj, og vejer (desværre) omkring de 80 kg :(
Og det er fedt og ikke muskler. Men det skal der laves om på nu, og gerne inden jeg skal til portugal i september.
Jeg har billeder af mine drømme mål, men ville så høre jer om det kan lade sig gøre i den tidsperiode og eller om det er alt for ambitiøst? Hvis det kan lade sig gøre på nogen måde, må i også gerne komme med ideer, måder, fif osv, hvad i ellers måtte have at byde ind med?

På forhånd tak for hjælpen! :)

Mit mål er noget i retning af dette:
Vedhæftede filer
2.jpg
1.jpg

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Noah2013 skrev:Hej allesammen. Jeg er ny her og er her for at ændre min livsstil fuldstændig.
Jeg er en fyr på snart 22 år, (kun) 167 cm høj, og vejer (desværre) omkring de 80 kg :(
Og det er fedt og ikke muskler. Men det skal der laves om på nu, og gerne inden jeg skal til portugal i september.
Jeg har billeder af mine drømme mål, men ville så høre jer om det kan lade sig gøre i den tidsperiode og eller om det er alt for ambitiøst? Hvis det kan lade sig gøre på nogen måde, må i også gerne komme med ideer, måder, fif osv, hvad i ellers måtte have at byde ind med?

På forhånd tak for hjælpen! :)

Mit mål er noget i retning af dette:

Det godt nok ambitiøst, du har trods alt et BMI omkring 29.. Hvad har du af træningserfaring? :)
- Men lidt har vel også ret, det kunne måske være et mål inden næste sommer?

Geografisk sted: Aarhus

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 190.00

Kostplan: Ingen kostplan

Prøv at smid et billede op af dit udgangspunkt :) Men hvis du er fuldstændig utrænet, vil du nok ikke kunne nå det, på den relativt korte tid.
Følg min logbog her: Log med Gosser
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding

Træner her: Fitness World Kolding
Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 237.50

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (10)

i forhold til din højde er det nok lidt for højt sat. Men udover det, så burde målet ikke være at blive lean til din ferie, men at blive lean generelt. Du kan komme til at stå rigtig godt til sommeren 2014 hvis du virkelig gør noget ved det.

Det hele afhænger sig af din egen indsats. Begynd at læse lidt rundt på forummet her, da der er mange gode artikler omkring kost og træning. Og ellers så er det bare at få røven ned i centeret og holde kæften væk fra de søde sager :)

Held og lykke - jeg hepper på dig ;)
Brugeravatar

jeg vil ikke sige det er umuligt at blive lean på den tid, spørgsmålet er bare om du har nok masse til at se sådan ud, for selv om de på ingen måde er decideret "store" ligger der sikkert noget træning bag det alligvel.

men altså april-september det er 4 måneder, 16 uger, hvis du cutter lidt aggressivt og virkeligt ligger dig i selen med cardio og kost og træning kan du nok godt smide 10-12 kg på den periode, og så er du da nede i en vægt hvor abs efterhånden må komme frem, afhængig af din masse selvfølgeligt
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 175.00
- Dødløft: 220.00

Tyskeren skrev:jeg vil ikke sige det er umuligt at blive lean på den tid, spørgsmålet er bare om du har nok masse til at se sådan ud, for selv om de på ingen måde er decideret "store" ligger der sikkert noget træning bag det alligvel.

men altså april-september det er 4 måneder, 16 uger, hvis du cutter lidt aggressivt og virkeligt ligger dig i selen med cardio og kost og træning kan du nok godt smide 10-12 kg på den periode, og så er du da nede i en vægt hvor abs efterhånden må komme frem, afhængig af din masse selvfølgeligt

Husk på at han vil komme til at smide rigtig meget væske under hans vægttab. Han burde godt kunne tabe 1-2 kilo om ugen det første stykke tid. /4-5 uger umiddelbart.

Reputation point: 232

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 210.00
- Dødløft: 220.00

For en utrænet at opnå det på 4 måneder? Det kan ikke lade sig gøre uden kemi. Det er såre simpelt.

Du kan nå at blive cut, men husk på du holder marginal masse, så du vil bare ende med at flexe knogler.

Fokuser på at blive stærk, lær proper teknik. Idet du har en god højde til at blive massiv, kan du formentlig næste sommer stå med en helt udemærket fisseform.
Brugeravatar

Reputation point: 245

Hvis du træner 3-5 gange om ugen, siger sidens ligevægtsberegner, at du har et basalstofskifte på 1847 kalorier og et energiforbrug på 2863 kalorier. Din kostplan med 1482 kalorier er alt for lidt. Sats på at ligge mellem 2100 og 2400 kalorier om dagen. Det vil give dig et ugentligt vægttab på i hvert fald et halvt kilo, og så slipper du for, at der ryger alt for meget muskelmasse med i købet.

Det betyder, at du efter de 5 måneders træning kan tage til Portugal med en vægt på ca. 70 kg. Brug tiden indtil da på cardio, fornuftig kost og vægttræning. I starten skal du ikke bekymre dig om, hvor meget du kan løfte, men sørg for at på teknikken på plads.

Glem alt om at opnå en form som på billederne på 5 måneder. Du skal have realistiske mål, hvis du skal kunne holde motivationen.

Velkommen til og held og lykke med livsstilsændringen.
Brugeravatar

Reputation point: 190

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster