Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

J-S-O skrev:Man tisser dog ikke overskydende protein ud af kroppen! Det optages skam også og bidrager med energi på lige fod med kulhydrater. Protein og fedt bliver nedbrudt til ketoner, hvilket i ekstreme tilfælde kan få alvorlige konsekvenser - dette er dog ofte på kulhydratfattige diæter (nul kulhydrater) og masser af proteiner og fedt. Jeg tror (uden at kende til din kost) ikke du har noget som helst at bekymre dig om! Men proteinchock har jeg aldrig hørt om

Rambo-Ringsted skrev:det eneste du kan gøre er at skade din nyer lidt hvis du æder RIGTIG MANGE proteiner hver dag i rigtig lang tid... ellers ikke og det er vist ret umuligt at skade nyerne ved at æde protein så bare rolig

incognito skrev:J-S-O skrev:Man tisser dog ikke overskydende protein ud af kroppen! Det optages skam også og bidrager med energi på lige fod med kulhydrater. Protein og fedt bliver nedbrudt til ketoner, hvilket i ekstreme tilfælde kan få alvorlige konsekvenser - dette er dog ofte på kulhydratfattige diæter (nul kulhydrater) og masser af proteiner og fedt. Jeg tror (uden at kende til din kost) ikke du har noget som helst at bekymre dig om! Men proteinchock har jeg aldrig hørt om
nogle af aminosyrerne nedbrydes sammen med sukkerarterne og nogle af dem nedbrydes i lipolysen. Man pisser dog generelt kvælstoffet ud i form af urea eller polyaminer.
fedt og lipogene aminosyrer nedbrydes via lipolyse og kan principielt undgå i nydannelse af sukker i leveren, men ikke i muskulaturen..

Stiv skrev:Tænkte jeg nok der ikke var noget ved det. Hvis jeg søgte på google var der kun en masse resultater med fisk der har fået proteinchok. Svigermor vandt ikke denne her omgang. hahaha

Stiv skrev:Tænkte jeg nok der ikke var noget ved det. Hvis jeg søgte på google var der kun en masse resultater med fisk der har fået proteinchok. Svigermor vandt ikke denne her omgang. hahaha

Stiv skrev:Jeg har spurgt hende om hvor hun har det fra og hvad og hvorfor, men hun kunne ikk besvare mine spørgsmål og det kunne google heller ikke :lol: Mht. at slå op med kæresten, så siger jeg nej for det er heldigvis ikk svigermor jeg er kærester med =D>

Stiv skrev:Ja det kunne være pænt griner. Jeg er bare så ringe til at holde masken, men jeg vil helt sikkert sige det en dag. Skide god idé HAV

heheDet er rigtigt nok at der er noget med at man kan blive syg hvis man kun får protein. Så i et overlevelses program, at hvis man kun kunne fange kaniner og æde dem, så ville man blive syg efter et stykke tid, for de har rent faktisk ingen fedt overhovedet på dem. Så hvis du ikke får fedt, og kun får ren protein' kan det gå galt Måske lidt off topic, men synes lige jeg ville nævne det hehe

JensL skrev:Det er rigtigt nok at der er noget med at man kan blive syg hvis man kun får protein. Så i et overlevelses program, at hvis man kun kunne fange kaniner og æde dem, så ville man blive syg efter et stykke tid, for de har rent faktisk ingen fedt overhovedet på dem. Så hvis du ikke får fedt, og kun får ren protein' kan det gå galt Måske lidt off topic, men synes lige jeg ville nævne det hehe
Jeg tror, også jeg så programmet på Disco-very
De kaniner Fødevaredatabanken har undersøgt indeholder altså fedt![]()
http://www.foodcomp.dk/fvdb_details.asp?FoodId=0106
Der findes vel næppe nogle dyr i naturen der ikke indeholder fedt.

Stiv skrev:Min svigermor tror hun er så klog så klog

Dingo skrev:Stiv skrev:Min svigermor tror hun er så klog så klog
Hedder din svigermor Lene Hansson ?

True
Der hvor der er muskler er der også fedt. Det skyldes at musklernes cellemembraner er lavet af fedt. Mener min gamle biologi lærer snakkede noget om at der altid vil være 4-6% i kødet pga det. Men det er ved at være et stykke tid siden så tag det med et gram salt.
Hedder din svigermor Lene Hansson ?

J-S-O skrev:Rambo-Ringsted skrev:det eneste du kan gøre er at skade din nyer lidt hvis du æder RIGTIG MANGE proteiner hver dag i rigtig lang tid... ellers ikke og det er vist ret umuligt at skade nyerne ved at æde protein så bare rolig
Såvidt jeg er orienteret, så viser undersøgelser kun at i forvejen nyresyge kan forværre deres tilstand, men mener ikke jeg har hørt noget om, at raske og sunde mennesker skulle kunne beskadige deres nyrer ved store proteinindtag...

JonasMH skrev:J-S-O skrev:Rambo-Ringsted skrev:det eneste du kan gøre er at skade din nyer lidt hvis du æder RIGTIG MANGE proteiner hver dag i rigtig lang tid... ellers ikke og det er vist ret umuligt at skade nyerne ved at æde protein så bare rolig
Såvidt jeg er orienteret, så viser undersøgelser kun at i forvejen nyresyge kan forværre deres tilstand, men mener ikke jeg har hørt noget om, at raske og sunde mennesker skulle kunne beskadige deres nyrer ved store proteinindtag...
Har jeg også læst om. Det skulle kun være skadeligt, hvis iforvejen har nedsat nyefunktion eller anden fejl i nyren. Tror godt jeg kan finde den artikel frem hvis det er

Biggalow skrev:JensL skrev:Det er rigtigt nok at der er noget med at man kan blive syg hvis man kun får protein. Så i et overlevelses program, at hvis man kun kunne fange kaniner og æde dem, så ville man blive syg efter et stykke tid, for de har rent faktisk ingen fedt overhovedet på dem. Så hvis du ikke får fedt, og kun får ren protein' kan det gå galt Måske lidt off topic, men synes lige jeg ville nævne det hehe
True
Der hvor der er muskler er der også fedt. Det skyldes at musklernes cellemembraner er lavet af fedt. Mener min gamle biologi lærer snakkede noget om at der altid vil være 4-6% i kødet pga det. Men det er ved at være et stykke tid siden så tag det med et gram salt.

Stiv skrev:Min svigermor tror hun er så klog så klog( i kender det nok). Men hun mener helt bestemt at jeg får for mange proteiner, og derfor kan få proteinchok. Jeg tror ikk på at man kan få et chok, da jeg tidligere har læst, at man tisser det overskydende ud.

J-S-O skrev:JonasMH skrev:J-S-O skrev:Rambo-Ringsted skrev:det eneste du kan gøre er at skade din nyer lidt hvis du æder RIGTIG MANGE proteiner hver dag i rigtig lang tid... ellers ikke og det er vist ret umuligt at skade nyerne ved at æde protein så bare rolig
Har jeg også læst om. Det skulle kun være skadeligt, hvis iforvejen har nedsat nyefunktion eller anden fejl i nyren. Tror godt jeg kan finde den artikel frem hvis det er
Jamen, bare find den frem

JensL skrev:Det er rigtigt nok at der er noget med at man kan blive syg hvis man kun får protein. Så i et overlevelses program, at hvis man kun kunne fange kaniner og æde dem, så ville man blive syg efter et stykke tid, for de har rent faktisk ingen fedt overhovedet på dem. Så hvis du ikke får fedt, og kun får ren protein' kan det gå galt Måske lidt off topic, men synes lige jeg ville nævne det hehe
Ude i naturen spiser kaninerne jo kun grønt så vidt jeg ved :b ( er ikke ligefrem ekspert på kaniner) og om så der skulle være en meget lille smule fedt i det grønne de åd, ville de højest sandsynligt forbrænde det relativt hurtigt. For tror de fleste af os har set hvordan en hare spæner rundt, hvis bare den hører det mindste Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 36 gæster