Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Mikael skrev:næringsværdierne er da ellers ok som udgangspunkt?

Garik skrev:Mikael skrev:næringsværdierne er da ellers ok som udgangspunkt?
Man kan jo også æde et halvt kilo chokoladekage og supplere med 100g proteinpulver. Det giver også fine næringsværdier.

Garik skrev:Mikael skrev:næringsværdierne er da ellers ok som udgangspunkt?
Man kan jo også æde et halvt kilo chokoladekage og supplere med 100g proteinpulver. Det giver også fine næringsværdier.
Din aftensmad og natmad er en joke. Grøntsager, frugt og sundt fedt bør erstatte disse.

Oliverg skrev:Garik skrev:Mikael skrev:næringsværdierne er da ellers ok som udgangspunkt?
Din aftensmad og natmad er en joke. Grøntsager, frugt og sundt fedt bør erstatte disse.
Jeg har aldrig interesseret mig for andet end makronæringsstoffer, da mikro bliver relativt komplekst. Personligt er alle mine kostplaner opbygget efter en god fordeling af makronæringsstoffer, og dertil supplere med en vitaminpille.
Hvad er dit argument for at et halvt kilo chokoladekage er dårligt? - jeg er klar over dette er ekstremt eksempel, men såfremt man får komplekse kulhydrater, til at f.eks. stabilisere blodsukkeret, er det vel same shit?

Garik skrev:Oliverg skrev:Garik skrev:Mikael skrev:næringsværdierne er da ellers ok som udgangspunkt?
Jeg har aldrig interesseret mig for andet end makronæringsstoffer, da mikro bliver relativt komplekst. Personligt er alle mine kostplaner opbygget efter en god fordeling af makronæringsstoffer, og dertil supplere med en vitaminpille.
Hvad er dit argument for at et halvt kilo chokoladekage er dårligt? - jeg er klar over dette er ekstremt eksempel, men såfremt man får komplekse kulhydrater, til at f.eks. stabilisere blodsukkeret, er det vel same shit?
Her modsiger du jo dig selv. Det kan jo ikke være "same shit", når man alligevel skal holde øje med, hvilken type kulhydrater vi får.
Kulhydraterne i brød, pomfritter og deslige er langt fra så "gode", som dem fra frugt og grøntsager. Is til natmad? Ej vel? Her kunne man med fordel vælge en omgang sundt fedt og/eller et magert mælkeprodukt suppleret med en smule mørk chokolade.
Jeg snakker ikke om at fintune sin mad på mikroniveau - Gud vide, at det er noget nær det sidste, jeg ville kunne finde på - men at sige, at fordi han får x antal gram protein, kulhydrat og fedt, så er han dækket ind, er jo en løgn. Derfor kommer jeg med chokoladekageeksemplet. Her får du fedt og kulhydrater én masse, så hvis man supplerer med proteinpulver som proteinkilde, er du jo også "dækket ind" - men kosten er jo på ingen måde så god, som hvis man spiste kød og grøntsager i løbet af dagen, selvom makronæringsstofferne måske synes ens (når man kigger på %-fordelingen).
Summa summarum: Lad være med at kigge på tallene, kig på fødevarerne.

Oliverg skrev:Jeg har aldrig interesseret mig for andet end makronæringsstoffer, da mikro bliver relativt komplekst. Personligt er alle mine kostplaner opbygget efter en god fordeling af makronæringsstoffer, og dertil supplere med en vitaminpille.

Legend skrev:Oliverg skrev:Jeg har aldrig interesseret mig for andet end makronæringsstoffer, da mikro bliver relativt komplekst. Personligt er alle mine kostplaner opbygget efter en god fordeling af makronæringsstoffer, og dertil supplere med en vitaminpille.
Hvad du interesserer dig for er relativt ligegyldigt. Personligt interesserer jeg mig for Kurosawa-film.
Har du nogensinde overvejet at alle makronutrienter ikke er af samme kvalitet?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 52 gæster