Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1657
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1656

Følg bodybuilding.dk på

Kostplan failer

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hey folkens.

Jeg er kommet igang med at løbe. Jeg har en aktiv hverdag på arbejdet og cykler en del, så tænkte at det var kosten jeg skulle hive fat i. Styrketræner og løber.

Har udregnet mit kaloriebehov til ca. 2500-3000kcal. 187cm høj og vejer 106kg. 74kg muskler, 4kg knogler, resten fedt og væske.
Har det problem at jeg har cuttet, ris, pasta og delvis brød. Spiser dog brød engang imellem, efter behov, da jeg har meget at give af.

Men min daglige kostplan ser sådan her ud

kostplan

Knapt 1200kcal. Jeg ved at mit vægttab vil gå i stå af dette, men hvad skal jeg tilføje? Kan ikke æde som et bæst selvom jeg løber og træner ved siden af. Cutter selvfølgelig, men hvad skal jeg tilføje? Jeg kan næsten ikke spise mere på en dag, så jeg kommer totalt i underskud! Help needed! ](*,)

PS. Står heller ikke med så mange penge igen, så mandler kan være et alternativ et sted, men det satme dyre til min sølle pengepung indtil jeg er udlært
Sidst rettet af Kh4zy 5. feb 2015, 20:12, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

hvorfor har du fjernet ris, pasta og brød?. der er en kostplans funktion på siden, prøv at slå det derind, for vi kan ikke rigtig se hvor meget fedt, protein og kulhydrat du får :).

PS: du skulle efter min mening gerne op over 2000 kcal.

PPS: du får sikkert taget din måling af en vægt i FW eller noget. De passer ikke, og du har bestemt ikke 74 kg muskel :D.
Sidst rettet af MadzP92 5. feb 2015, 20:00, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

Logbog: Vis logbog

MadzP92 skrev:hvorfor har du fjernet ris, pasta og brød?. der er en kostplans funktion på siden, prøv at slå det derind, for vi kan ikke rigtig se hvor meget fedt, protein og kulhydrat du får :).

Jeg kan bare ikke spise ris eller pasta mere. Jeg er blevet voldsomt træt af det og synes altid at jeg får en klam fornemmelse af det bagefter. Jeg vil prøve at slå det ind og lige give en update. Sender en PM når det er gjort
Brugeravatar

Kh4zy skrev:
MadzP92 skrev:hvorfor har du fjernet ris, pasta og brød?. der er en kostplans funktion på siden, prøv at slå det derind, for vi kan ikke rigtig se hvor meget fedt, protein og kulhydrat du får :).

Jeg kan bare ikke spise ris eller pasta mere. Jeg er blevet voldsomt træt af det og synes altid at jeg får en klam fornemmelse af det bagefter. Jeg vil prøve at slå det ind og lige give en update. Sender en PM når det er gjort

Du behøver ikke skrive PM, jeg er nok ikke den helt rette til at hjælpe dig, skriver bare hvad du kan gøre for at andre kan hjælpe dig bedre.

Du kan slå din kostplan op herinde, når du skriver en besked så er der 2 bokse ude i højre side med "mine billeder" og "indsæt kostplan", lige over smileyerne, så kan du bare sætte den herind i tråden :)
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Dødløft: 175.00

MadzP92 skrev:
Kh4zy skrev:

Du behøver ikke skrive PM, jeg er nok ikke den helt rette til at hjælpe dig, skriver bare hvad du kan gøre for at andre kan hjælpe dig bedre.

Du kan slå din kostplan op herinde, når du skriver en besked så er der 2 bokse ude i højre side med "mine billeder" og "indsæt kostplan", lige over smileyerne, så kan du bare sætte den herind i tråden :)

Alright ;) Det er rettet ihvertfald :P
Brugeravatar

Anyone? Hvad søren skal jeg smide ind da jeg har cuttet alt stivelse udover rugbrød i ny og næ?
Brugeravatar

nødder, nøddesmør, kød, hytteost, græsk yoghurt, ost og æg er eksempler. Dit fedtindtag er off the charts lavt.

Der er uendelige muligheder. At spise sundt er ikke lig med at spise lidt. husk det :)
Sidst rettet af Mikael 7. feb 2015, 14:20, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 140

Kostplan: Ingen kostplan

Havregryn
If you hit an oak tree one thousand times in one thousand different places, what’s going to happen? Absolutely nothing. But if you hit an oak tree one thousand times in the exact same spot, what’s going to happen is you are going to knock it down.
Brugeravatar

Reputation point: 275

Mikael skrev:nødder, nøddesmør, kød, hytteost, græsk yoghurt, ost og æg er eksempler. Dit fedtindtag er off the charts lavt.

Det er vægttab jeg ønsker, så mit fedtindtag skal da ikke være større? Hvad jeg ved så er daglig indtagelse af fedt 20g umættet og 10g mættet fedt det man max på indtage?
Brugeravatar

snus skrev:Havregryn

Ja jeg overvejede at smide havregryn og bananer ind i stedet for skyr
Brugeravatar

Kh4zy skrev:
Mikael skrev:nødder, nøddesmør, kød, hytteost, græsk yoghurt, ost og æg er eksempler. Dit fedtindtag er off the charts lavt.

Det er vægttab jeg ønsker, så mit fedtindtag skal da ikke være større? Hvad jeg ved så er daglig indtagelse af fedt 20g umættet og 10g mættet fedt det man max på indtage?

Hvor har du hørt det? du skal gerne have ~1g per kropskilo. mættet/umættet er underordnet ift. kropskomposistion. Hvis jeg var dig ville jeg ikke spise under 90g om dagen med en vægt på 105.

Mikael skrev:
Kh4zy skrev:

Hvor har du hørt det? du skal gerne have ~1g per kropskilo. mættet/umættet er underordnet ift. kropskomposistion. Hvis jeg var dig ville jeg ikke spise under 90g om dagen med en vægt på 105.

Det har jeg lært i naturfag, da jeg er ved at uddanne mig indenfor sundhedssektoren. og der fik jeg afvide at det var 30g fedt om dagen. Hmm, men 90g sund fedt? Det lyder ret ekstremt. Mættet eller umættet, så jeg kunne i princippet æde en twix og stadig tabe mig? ;)
Brugeravatar

Googlede lige lidt og det var dette jeg fandt frem til

Fedt er menneskets mest koncentrerede oplagring af kalorier. Det er en vigtig bestanddel af dit vægttab, men kun i en begrænset mængde. Det betaler sig med andre ord at holde igen med fedtet. Der findes 37,8 kJ/9,0 kcal i 1 gram fedt - det er mere end dobbelt så meget som i protein og kulhydrater. Samtidig er fedt svært at forbrænde, og det gør det ekstra uheldigt.

Når du er i gang med et sundt vægttab, er der en lille risiko for, at du får for lidt fedt. Det kan give hormonforstyrrelser og sætte vægttabet i stå. Du skal have ca. 3 gram fedt pr. 100 kalorier som du spiser. Spiser du ca. 1200 kalorier dagligt, skal du altså have mindst 35 g fedt. Det må meget gerne være fra de sunde typer som planteolier, mandler, nødder avokado og lignende.

Mit mål er 2000kcal, da jeg vil cutte med -1000kcal frem for 500kcal kun. Så 60g fedt?? Lyder bare af meget
Brugeravatar

60 gram fedt er ingenting. Var du en kvinde med din nuværende kostplan, ville din menstruation nok udeblive. Dine hormoner bliver ikke understøttet uden tilstrækkeligt fedt. Du kan roligt tilføje 50 gram ekstra fedt (godt fedt). Så får du 450 kalorier ekstra.

At du ikke kan spise mere end 1200 kalorier er jo bare åndssvagt. Der er ikke så meget andet for end at mande sig op.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Garik skrev:60 gram fedt er ingenting. Var du en kvinde med din nuværende kostplan, ville din menstruation nok udeblive. Dine hormoner bliver ikke understøttet uden tilstrækkeligt fedt. Du kan roligt tilføje 50 gram ekstra fedt (godt fedt). Så får du 450 kalorier ekstra.

At du ikke kan spise mere end 1200 kalorier er jo bare åndssvagt. Der er ikke så meget andet for end at mande sig op.

Når du stiller det op sådan, så kan jeg godt se hvad du mener :) Så overordnet ændring skulle f.eks være havregryn i stedet for skyr, og så smide noget peanut butter på en rugbrødsmad, tilføje et æg i ny og næ og mandler? Det lige hvor søren jeg skulle smide det ind. Jeg har mest travl om morgenen!
Brugeravatar

Kh4zy skrev: Det lige hvor søren jeg skulle smide det ind. Jeg har mest travl om morgenen!

Sæt vækkeuret et kvarter tidligere - problem solved.

Reputation point: 30

Geografisk sted: Esbjerg

Kh4zy skrev:så jeg kunne i princippet æde en twix og stadig tabe mig? ;)

Ved ikke om dette er ment sarkastisk, men svaret er ja. Hvis vi siger du forbrænder 3000 kalorier på en dag, ville du kunne spise 10 af de der dobbelt twix pakker om dagen, hvilket svarer til ~2800, og tabe dig.

Og at bytte skyr ud med havregryn giver ikke megen mening hvis du er interesseret i at øge dit fedtindtag. græsk yoghurt med 10% fedt er bedre, så har du heller ingen undskyldning om morgenen. Det tager 15 sekunder at tage en ske, dyb tallerken, og hælde noget i den.
Sidst rettet af Mikael 7. feb 2015, 15:32, rettet i alt 1 gang.

Stop med at lede efter undskyldninger og mand dig op.

Dette er jo bare en af flere tråde fra dig med dårlige undskyldninger hvor du prøver at finde veje udenom hårdt arbejde.

Det er fint hvis man er en pussy.

Er du en pussy?

Æd som et svin!

Og stop med at stille alle mulige ligegyldige spørgsmål og fokuser i stedet på at løfte noget tungt jern.

Less talking, more action.

Læg en jaw day in i dit split. Det er den eneste dag på ugen du må snakke. Resten af tiden giver du den max gas i centeret og æder som et svin.

Work harder, not smarter.

Comprende?
Brugeravatar

Reputation point: 130

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Muscle House Gym

Kh4zy skrev:
Det har jeg lært i naturfag, da jeg er ved at uddanne mig indenfor sundhedssektoren. og der fik jeg afvide at det var 30g fedt om dagen. Hmm, men 90g sund fedt? Det lyder ret ekstremt. Mættet eller umættet, så jeg kunne i princippet æde en twix og stadig tabe mig? ;)

Det var da en ret skræmmende information at få. Skal du have noget at gøre med folks kost i fremtiden? For det, du har lært der, er godt nok en solid omgang bullshiiiet. Har du også lært, at sukker er farligt? Og at man ikke må spise efter kl. 18?

Personligt får jeg mellem 90 og 120 g fedt om dagen. Love me some fats.
If you hit an oak tree one thousand times in one thousand different places, what’s going to happen? Absolutely nothing. But if you hit an oak tree one thousand times in the exact same spot, what’s going to happen is you are going to knock it down.
Brugeravatar

Reputation point: 275

snus skrev:
Kh4zy skrev:

Det var da en ret skræmmende information at få. Skal du have noget at gøre med folks kost i fremtiden? For det, du har lært der, er godt nok en solid omgang bullshiiiet. Har du også lært, at sukker er farligt? Og at man ikke må spise efter kl. 18?

Personligt får jeg mellem 90 og 120 g fedt om dagen. Love me some fats.

Hvis det skulle være sandt ville det også totalt underminere samtlige keto og lchf diæter der bliver anvendt til vægttab.

Af ren nysgerrighed, hvor gammel er du, og hvad studerer du?

Nu forbinder jeg bare et vægttab med et lavere indtag af kalorier end det man forbrænder + mindre fedt. Det kan måske være en af grundene til at min vægt er gået i stå og har været det i snart en måned. Vil prøve at få de 80-90g fedt ind om dagen fra mættet, hvis det hjælper ;) Synes bare det ret underligt at fedt skulle hjælpe på vægttabet og ihvertfald i den mængde. Kender godt til sundt fedt, men virkelig ikke i den mængde :)
Brugeravatar

Hvad er det du forventer fedt gør ved kroppen? Hvorfor skulle kulhydrater hjælpe vægttab?

At spise 2000kcal under ligevægtsindtag er også en crash diet, og derfor går vægttabet i stå. Som hovedregel skal du aldrig spise under bmr.
Sidst rettet af Mikael 7. feb 2015, 15:49, rettet i alt 1 gang.

Mikael skrev:Hvad er det du forventer fedt gør ved kroppen? Hvorfor skulle kulhydrater hjælpe vægttab?

At spise 2000kcal under ligevægtsindtag er også en crash diet. Som hovedregel skal du aldrig spise under bmr.

Jeg er 23 og studie er sundhedshjælper, men den info jeg så har fået, kan jeg så takke min elendige naturfagslærer!

Nu tænker på mættet fedt, men tænker bare at det er noget der ville blive lagret i kroppen, men det er nu sukker og fedt jeg ikke ved så meget om. Jeg indtager intet sukker(udover frugtsukker) i frygt af at det så begynder at gå den negative vej og jeg tager på igen. Men jo jeg ved at fedt skal bruges til f.eks opbygning af muskler ligesom alt det andet, men thats it!

Edit! My bad, det er 20-30% og ikke 20-30g. Kan godt mærke jeg har været for lang tid i praktik ;)

Men jeg får jo 27% fedt, så i princippet er jeg på grænsen?
Brugeravatar

Du bliver nød til at læse nogle artikler herinde. Din viden er simpelthen for lille. Ikke nogen kritik, men folk vil ikke kunne hjælpe dig før du får det mest basale på plads.

Reputation point: 10

Titi skrev:Du bliver nød til at læse nogle artikler herinde. Din viden er simpelthen for lille. Ikke nogen kritik, men folk vil ikke kunne hjælpe dig før du får det mest basale på plads.

Det vil jeg gøre. Jeg vil sætte mig til at læse nogle af de artikler og indlæg og under kost. Jeg kan sagtens tåle kritik :) er ikke svag :P
Brugeravatar

Kh4zy skrev:
Titi skrev:Du bliver nød til at læse nogle artikler herinde. Din viden er simpelthen for lille. Ikke nogen kritik, men folk vil ikke kunne hjælpe dig før du får det mest basale på plads.

Det vil jeg gøre. Jeg vil sætte mig til at læse nogle af de artikler og indlæg og under kost. Jeg kan sagtens tåle kritik :) er ikke svag :P

Meget muligt du ligger på 27% fedt i en diæt bestående af 1200 kalorier. 30% af 2800 er væsentlig mere.

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 191.00
- Dødløft: 250.00

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 124 gæster