Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1663
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1660

Følg bodybuilding.dk på

kostplan hele tiden..

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

hej BB.dk. har lidt brug for ''hjælp'' omkring kostplan og det at tælle kalorier. det er efterhånden blevet en besættelse for mig, jeg kan ikke bare spise ''efter min sunde fornuft''. hvis jeg ikke følger noget bestemt og ved hvad jeg får, kan jeg slet ikke fungere, og det er godt nok et problem synes jeg. bliver mere og mere indelukket, fordi jeg konstant har en plan jeg skal følge til punkt og prikke.
vil meget gerne vide hvad i gør? gør i også sådan her ALTID eller er det kun under cut? jeg kan ikke blive ved sådan her, det øgelægger mange ting for mig, så har hårdt brug for råd, og høre hvordan i andre gør.. tak

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hvorfor bliver du indelukket af at følge en plan? Hvorfor opstår problemerne?

Det svært at hjælpe uden at vide hvad frustrationen skyldes. Er du elendig til at planlægge? Eller er du bare fucking fanatisk?

Reputation point: 5

lassej skrev:Hvorfor bliver du indelukket af at følge en plan? Hvorfor opstår problemerne?

Det svært at hjælpe uden at vide hvad frustrationen skyldes. Er du elendig til at planlægge? Eller er du bare fucking fanatisk?

ja det var nok et rodet indlæg jeg kom med der. jeg ER fucking fanatisk og sikkert heller ikke den bedste til at planlægge. problemet er jeg går (for at sige det mildt) psykisk ned hvis jeg ikke følger en plan hvor der står ''du skal have det og det og ikke et gram mere''
om det virkelig er et problem, eller det bare betyder jeg går op i det her.. det kan jeg ikke finde ud af. ved bare jeg har mistet meget socialt pga. alt det her, og jeg egentlig ikke laver andet end at lave min mad og tage ned og træne.

RS0123 skrev:
lassej skrev:Hvorfor bliver du indelukket af at følge en plan? Hvorfor opstår problemerne?

ja det var nok et rodet indlæg jeg kom med der. jeg ER fucking fanatisk og sikkert heller ikke den bedste til at planlægge. problemet er jeg går (for at sige det mildt) psykisk ned hvis jeg ikke følger en plan hvor der står ''du skal have det og det og ikke et gram mere''

Hvis du går ned psykisk, så er det fordi du har en spiseforstyrrelse.

Reputation point: 255

Jem har kæmpet med det i godt 1 år nu, det går bedre og bedre men det sidder der stadig.

Problemet opstår sikkert ved tanken om at skulle væk hjemmefra hvor man har sin mad lige ved hånden og har sine rutiner. Og alt er trygt så længe man holder sig til sin plan. Jeg kan dog godt spise franskbrød fredag morgen på arbejde og ude fredag og lørdag aften.
Der er ikke så meget andet end at prøve at overbevise sig selv om der intet sker ved det, dog kommer der typisk 1 kg eller 2 på over weekenden som er væske og i sidste ende taber jeg 1,5-2 kg om måneden alligevel

Reputation point: 60

Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00

Det er, uden sidestykke, noget af det mest vanvittige jeg har hørt herinde. Der er et eller andet galt med dig, enten en form for (speciel?) selektiv OCD, eller hvad der vel minder om startskuddet til spiseforstyrrelse. Du skal have hjælp hvis ik du selv løser det, det er nok mit bedste bud.

Now go get the last slice of pizza my friend :-)
You can't direct the wind, but you can adjust your sails.

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Reputation point: 255

Få noget hjælp, det forværrer dit liv.
Det stinker af orthorexi. Det er alvorligt. Håber du får bugt med det.
Mentor for personlige trænere.
Brugeravatar
Månedens skribent: Juli 2009 Månedens skribent: December 2009

Reputation point: 175

RS0123 skrev:hej BB.dk. har lidt brug for ''hjælp'' omkring kostplan og det at tælle kalorier. det er efterhånden blevet en besættelse for mig, jeg kan ikke bare spise ''efter min sunde fornuft''. hvis jeg ikke følger noget bestemt og ved hvad jeg får, kan jeg slet ikke fungere, og det er godt nok et problem synes jeg. bliver mere og mere indelukket, fordi jeg konstant har en plan jeg skal følge til punkt og prikke.
vil meget gerne vide hvad i gør? gør i også sådan her ALTID eller er det kun under cut? jeg kan ikke blive ved sådan her, det øgelægger mange ting for mig, så har hårdt brug for råd, og høre hvordan i andre gør.. tak

er selv i samme båd, nok bare endnu længere ude. jeg skal begynde på en forløb meget snart, forhåbentlig, når min læge finder mig et passende psykolog forløb. det bliver kun værre og værre jo længere tid du venter, så skynd dig at kom af med det. det er et helved uden lige!

Reputation point: 10

Logbog: Ingen logbog

Det lyder til, at du er et menneske, som virkelig har behov for en struktureret kostplan for at fungere. Det i sig selv er også fint nok. Dog skal du kunne øve dig i at give plads til at træde lidt ud af dine rammer og strukturer.

Jeg kan anbefale, at du nøje tænker over, hvad betyder det for min krop, at jeg ikke følger min kostplan 100 %. Og derefter tænke over, hvad betyder det for mit psykiske velbefindende, at jeg ikke følger min kostplan 100%.

Endvidere vil det være en god ide, at skabe dig nogle værktøjer og redskaber, der forebygger at du går psykisk ned. Fordi (efter min erfaring), så er det nok ikke "kun", at du har en udfordring med at holde dig til en kostplan.

Prøv tænk på dit liv generelt. Er du et menneske som har behov for struktur over det meste? Skal alting ske i samme rækkefølge, spise på en bestemt måde, gør dig klar om morgenen på en bestemt måde?

Du må gerne skrive til mig privat, hvis du har behov for at få hjælp til det. Jeg er hverken psykolog, læge eller diætist, men qua mit arbejde som socialrådgiver, støder jeg meget tit på mennesker som har svært ved at strukturere noget i deres liv, og i den forbindelse har behov for at få snakket om at tilrettelægge deres dag.
“I may look calm, but in my head I’ve killed you 3 times”

Reputation point: 80

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 210.00

frpedersen7 skrev:Det er, uden sidestykke, noget af det mest vanvittige jeg har hørt herinde. Der er et eller andet galt med dig, enten en form for (speciel?) selektiv OCD, eller hvad der vel minder om startskuddet til spiseforstyrrelse. Du skal have hjælp hvis ik du selv løser det, det er nok mit bedste bud.

Now go get the last slice of pizza my friend :-)

Det lyder hverken som OCD eller spiseforstyrrelse, nok nærmere en anden psykiatrisk udfordring. Nogle mennesker har udfordringer ved sociale sammenhænge, andre har svært ved at kunne tilrettelægge deres dag hensigtsmæssigt og nogle andre (såsom topicstarter) har udfordringer med at tilrettelægge deres madindtag.
“I may look calm, but in my head I’ve killed you 3 times”

Reputation point: 80

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 210.00

jeg er hverken den stærkeste eller et kæmpe brød, men efter min opfattelse bliver man heller ikke det uden at kæmpe som et svin. og derfor kan jeg ikke fungere overhovedet ved bare at spise som man har lyst, og tage ned og træne lidt. jeg SKAL vide oppe i mit hovedet at det går fremad, at jeg får nok mad osv, ellers kan jeg ikke se nogen mening i noget som helst.

troublemaker skrev:Det lyder til, at du er et menneske, som virkelig har behov for en struktureret kostplan for at fungere. Det i sig selv er også fint nok. Dog skal du kunne øve dig i at give plads til at træde lidt ud af dine rammer og strukturer.

Jeg kan anbefale, at du nøje tænker over, hvad betyder det for min krop, at jeg ikke følger min kostplan 100 %. Og derefter tænke over, hvad betyder det for mit psykiske velbefindende, at jeg ikke følger min kostplan 100%.

Endvidere vil det være en god ide, at skabe dig nogle værktøjer og redskaber, der forebygger at du går psykisk ned. Fordi (efter min erfaring), så er det nok ikke "kun", at du har en udfordring med at holde dig til en kostplan.

Prøv tænk på dit liv generelt. Er du et menneske som har behov for struktur over det meste? Skal alting ske i samme rækkefølge, spise på en bestemt måde, gør dig klar om morgenen på en bestemt måde?

Du må gerne skrive til mig privat, hvis du har behov for at få hjælp til det. Jeg er hverken psykolog, læge eller diætist, men qua mit arbejde som socialrådgiver, støder jeg meget tit på mennesker som har svært ved at strukturere noget i deres liv, og i den forbindelse har behov for at få snakket om at tilrettelægge deres dag.

jeg har sendt dig en besked troublemaker..

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 80 gæster