Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1276
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1274

Følg bodybuilding.dk på

Kostplan - Nogen der kan fortælle mig, om det er godt?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej :)

Jeg har sat mig for, at jeg vil tabe mig. Jeg ved godt dette forum er for bodybuildere, men jeg kunne forestille mig, at I har godt styr på kost alligevel.
Jeg er pt. rimeligt buttet af form, og vil gerne tabe mig, og evt. få en flot krop. Som det ser ud nu, består min motion af, at jeg cykler ti kilometer dagligt, går til karate 2-3 gange om ugen, og træner om aftenen (armbøjninger, mavebøjninger, benløft). Jeg prøver at holde mig under 1500 kcal. dagligt. Som det ser ud nu, vejer jeg 75 kg., og er 175 cm. høj. Jeg har lavet mig en kostplan, som ser således ud:

Morgenmad: Smoothie bestående af et æble, en banan, og 200 ml. mælk.
Mellemmad: Et æble i skolen.
Mellemmad: Et æble efter skolen.
Aftensmad: Forskelligt, dog for det meste wok.
Aftensnack: Endnu et æble.

Hvad siger I til denne kostplan?
Jeg forestiller mig, at den er ret god, fordi det er sundt. Jeg forestiller mig også at jeg holder mig under de 1500 kcal. Er det realistisk, og er det nok, hvis man dyrker den slags motion? Desuden har jeg forestillinger om, at jeg vil melde mig til et fitnesscenter inden alt for længe.
Håber at nogen kan besvare bare nogle af mine spørgsmål.

Mange hilsner,
Jacob.

Reputation point: 0

Geografisk sted: Silkeborg

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

1500 kcal er utrolig lidt. Det svarer til at dit ligevægtsindtag skulle ligge på omkring 2000 kcal, og jeg tror umiddelbart at det ligger højere med dit aktivitetsniveau. Desuden tror jeg dårligt nok at du med den kostplan kommer til at indtage meget mere end 1000 kcal, men prøv lige at skriv det du regner med at spise ind i en rigtig kostplan. Der findes sådan en funktion her på siden.

En anden ting er om du overhovedet kan blive mæt af kun et par æbler i løbet af dagen.

En tredie ting er at du ikke kommer til at indtage særlig meget sundt fedt eller en ordenlig mængde protein, med mindre der er en seriøs omgang kød i din vok-ret.
KIG FORBI MIN LOG ELLER SE HOMEMADE TRAINING FOOTAGE !
Brugeravatar

Geografisk sted: Nyborg

Træner her: Nyborg Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog

Du skal ihvertfald have en del mere mad indenbors. 1500 kcal er alt for lidt :wink: Du kan ikke leve at at blive æble i 3/5 måltider.

Du skal både have proteiner (ca 2g pr. kg kropsvægt), sundt fedt (f.eks. nødder, fisk, avocado osv.) samt kulhydrater så du har noget at holde dig kørende på.
Brugeravatar
Månedens skribent: September 2007

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
Fitness World Lyongade

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Dødløft: 220.00

Galleri: Vis galleri (5)

Indtil videre har jeg ikke haft problemer, hverken med sult, eller træthed, osv. Men tak for de gode svar alligevel :)

Grunden til at jeg kører det så lavt er, at jeg gerne vil tabe mig hurtigt. Vil det kunne ske ved hjælp af den skrevne madplan, eller skal jeg lave nogle ændringer, for at det kan ske hurtigere?

EDIT:
Jeg har lige sat det hele ind i kostplanen. Wow! Det er for det første en fantastisk funktion på siden, og for det andet: "Wow!". Jeg ved ikke om I andre kan se det, eller hvordan det fungerer, men jeg ligger på 750 kcal. Det er LANGT under, hvad jeg troede jeg ville ligge på. I må gerne komme med forslag til min kostplan. Igen, mange tak! :)

Man har faktisk også fundet ud af at æbler indeholder enzymer som vækker appetitten, hvilket slet ikke er så godt ifølge din kostplan ;) Bliver også selv hurtigt ekstra sulten når jeg spiser æbler.
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus

Kostplan: Ingen kostplan

Du lever med 100% sikkerhed ikke af 750 kcal om dagen, det er simpelthen ikke muligt med dit aktivitetsniveau.

Som de andre har skrevet, så skal du få dig noget mere at spise, noget sundt fedt og noget protein.

Sådan overslagsmæssigt, så er dit ligevægtsindtag på ca. 2500 kcal iht. http://www.motion-online.dk/sundhed_og_ ... giforbrug/

Så du spiser alt for lidt, du skal ikke lægge dig mere end ca. 500 kcal under dit ligevægtsindtag for at få et varrigt og sundt vægttab.
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Træner her: Fitness World Odense, Vestre Stationsvej

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 180.00

Det kommer mig som en kæmpe overraskelse. Men tak for rådene alligevel, :)
Har I nogle forslag til, hvordan jeg kan spise sundt, proteinrigt, og holde mig ved de 2000 kcal?
Det kunne være fantastisk, hvis nogen kunne hjælpe mig med det.

Jeg har taget et screenshot af en typisk dag for mig.
Jeg har prøvet at lave et skelet der gør det simpelt, praktisk og nogenlunde overskueligt økonomisk.

Mellemtider ser sådan ud:
1: to skiver rugbrød med torskerognen plus æble.
2:to skiver rugbrød med en banan inden træning
3: Protein plus en banan.
4: Kasein inden nighttime.

Håber, det er forståeligt, skriver fra chickens miniature laptop.
Vedhæftede filer
8579-Unavngivet.jpg
8579-Unavngivet.jpg (135.03 KiB) Vist 185 gange

Reputation point: 45

Fisker: Wh00t?

Delirium: Prøv at kigge lidt i artikelarkivet. Hvis der er nogen der har forstand på at tabe sig må det siges at være os bodybuildere. Og det mener jeg sgu. Uanset hvad skal der mere protein og fedt i din mad.
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)

Jeg har en idé til en ny kostplan. Ville lige spørge jer, hvad I synes. Det ser således ud:

En smoothie om morgenen, bestående af et æble, banan, og 300ml mælk.
En sandwich i skolen, bestående af to skiver grovt brød, et salatblad, en tomat, og to skiver kød (formodentligt hamburgerryg).
Endnu en sandwich efter skole, magen til ovenstående.
Så aftensmad, wok blanding (ligesom før).
Det forestiller jeg mig, ender under, eller omkring de 2000 kcal, som er mit ligevægtsindtag.

Selvfølgelig med cykling (de 10km dagligt) og to/tre gange karate ugentligt. Ville det da være en god idé at anskaffe proteinpulver, eller en anden slags pulver til min smoothie om morgenen?

Desuden har jeg også planer om at melde mig ind i det lokale fitnesscenter (CityMotion - Silkeborg).
Så ville min plan se sådan ud:

Mandag; to timer Karate, 10 km cykel.
Tirsdag; Træning (regner evt. med Sheiko), og cykling.
Onsdag; Cykling, og måske en løbetur.
Torsdag; to timer Karate, 10 km cykel.
Fredag; Træning, og cykling.

Er det for meget?

Du burde sagtens kunne spise mere med det aktivitetsniveau. Drop iøvrigt sheiko under diæt, det er for hårdt og giver ikke nok resultat.

Prøv at putte det ind i kostplanen, så er det lettere at se.

Du skal
1) have tilstrækkelig energi
2) have tilstrækkelig protein
3) have tilstrækkelig fedt
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)

Jeg har smækket den nye kostplan op.
Jeg har ikke styr på, hvor meget jeg skal indtage, men jeg tror ikke der er nok, over det hele.
Desuden, med vægttab, er jeg egentligt ligeglad med kilo'erne. Det er mere spejlet, der betyder noget for mig.
Er der et program, som du kan anbefale, hvis jeg gerne vil tabe mig, samtidigt med, at jeg får en flot krop.
Er jeg helt galt på den, hvis jeg håber at kunne nå det inden juli? Og hvis du har nogle rettelser, og tilføjelser til min kostplan, er du mere end velkommen til at sige det.

Hvis du ligger i 500 kcal underskud vil du ca. tabe dig 0,5 kg om ugen. Det vil sige ca. en 4-5kg inden juli.
Det er vigtigt at du ikke er over 500 kcal i underskud, da du så vil begynde at tabe mere muskelmasse.

Du skal nok ikke regne med at du har six-pack inden juli, men det vil helt klart kunne ses.
Brugeravatar

Indtil videre har jeg kørt noget lignede, hvor jeg lå 700 kalorier under. Jeg har tabt mig ca. 4 kg på 19 dage. Hvordan har du regnet det ud? Ikke fordi jeg tvivler på det du siger, men vil egentligt gerne have noget teori bag det.

1 kg fedtvæv svarer til ca. 7000 kcal, derfor 500 kcal underskud om dagen bliver til ca. ½ kg om ugen.

Men det er vigtigere at du prøver dig frem og finder ud af hvordan du skal spise for at tabe dig ca. ½ kg om ugen.
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Træner her: Fitness World Odense, Vestre Stationsvej

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 180.00

Du siger du gerne vil tabe dig hurtigt :), det kan du godt men hvis du taber dig alt for hurtigt, vil massen ryge og derfor er det ikke godt!

Max 0,5 kg om ugen! Medmindre du er enormt fed!

Udover det, så bare ved at tage et kig på din kostplan, så mangler du hvertfald sundt fedt! Også tror jeg også du skal spise lidt mere, prøv dig frem, og find din indtag så du taber dig ca. 0,5 kg om ugen...

Også byg en kostplan op efter det antal kalorie.
The closer you are to failure, the closer you are to victory, it all depends on how closely you walk the line
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2009

Træner her: Frederikssund Motion Center ApS

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster