Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1453
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1450

Følg bodybuilding.dk på

Kreatin

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej, nu har jeg købt noget kreatin pulver som jeg skal til at starte med men ved ikke hvornår eller hvor meget jeg skal tage.

- Tages kreatin før træning, eller sammen med proteinen efter træning? tages det også på hvile dage?

- Har hørt om en load periode samt at man tager det en periode og herefter stopper en periode. men hvordan helt konkret?

Jeg kan næsten gætte mig til at emnet har været oppe før men ved mine søgninger har jeg ikke kunnet finde noget... :(
links er også meget velkomne, hvis I ikke gider skrive noget igen, I lige har skrevet.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Træner her: Fitness World Risskov

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 70.00
- Dødløft: 70.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Mikkel [S.I.S] skrev:Hej, nu har jeg købt noget kreatin pulver som jeg skal til at starte med men ved ikke hvornår eller hvor meget jeg skal tage.

- Tages kreatin før træning, eller sammen med proteinen efter træning? tages det også på hvile dage?

- Har hørt om en load periode samt at man tager det en periode og herefter stopper en periode. men hvordan helt konkret?

Jeg kan næsten gætte mig til at emnet har været oppe før men ved mine søgninger har jeg ikke kunnet finde noget... :(
links er også meget velkomne, hvis I ikke gider skrive noget igen, I lige har skrevet.

Jeg kan da finde mindst 58 hits på ordet: "kreatin" i søgningen. Der er også artikler.. :wink:

dog sku svarne være samlet her: http://www.bodybuilding.dk/artikler/kost-kosttilskud/hvad-er-kreatin.html
Brugeravatar

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Brugeravatar

Geografisk sted: 2500

Hvorfor køber folk sådan noget uden egentlig at vide hvad det er de foretager sig :P
You know what you want? Wait for it, it's coming!

Click her til højre og kom med ud på eventyr! Billede
Brugeravatar

Træner her: AK Atlas

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 33.00
- Dødløft: 7.00

Det ved jeg ikke, men det er ikke tilfældet her, kender bare ikke så meget til doseringen som jeg gør til virkningen..

og mange tak, men kan ikke forstå I får så mange hits det eneste der kommer frem ved mig er "karstens log".. :?
Brugeravatar

Styrkeliste

The Dane skrev:Hvorfor køber folk sådan noget uden egentlig at vide hvad det er de foretager sig :P

Nu er det heldigvis kreatin han har købt, så der sker ingen skade ved det, og det er møgbilligt, så det vil ikke engang kunne hævne sig på hans likviditet.

Jeg vil vove den påstand, at alle på et tidspunkt får købt noget de ikke aner hvad er, og benytter sig af det i lang tid, måske endda til der ikke er mere, uden at vide hvorfor.
Brugeravatar

heyhey :) , bare fordi jeg spørger om hjælp til doseringen betyder det jo ikke at jeg ikke ved noget om det produkt jeg har købt, Jeg har endda været meget skæptisk over for det og har derfor under søgt meget først.. Det er udelukkende doseringen jeg er forholdsvis uvidende overfor..
Brugeravatar

Styrkeliste

loading 5-7 dage

4*5 gram pr. dag

vedligeholdelse

2x2 gram pr. dag

sådan kører jeg
penge dk - din vej til mere fritid tjek det.tabe sig
Brugeravatar

Hejsa

Med hensyn til doseringen har jeg kørt kreatin på følgende måde: 1. uge -> 20 gram pr. dag. Herefter 6 gram pr. dag....

Du kan være uheldig at være nonresponder, hvilket vil medføre ingenting:-) Hvis du responderer på kreatin, vil du formentligt opleve en vægtstigning, idet kreatin giver mere eller mindre væskeophobning!

God fornøjelse med det mest dokumenterede kosttilskud i verden;-)

/Spider
Brugeravatar

Min metode:

Loade i 5 dage.
Træningsdage: 6 gram morgen, 6 gram inden, og efter træning.
Offdage: 6 gram morgen, middag, og aften.
Efter det vedligeholder jeg med 2 gram morgen, 2 gram før træning/middag, 2 gram efter træning/aften.

Træner her: Fitnessone

Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 135.00

Super Nu begynder det virkeligt at hjælpe på forståelsen af doseringen, Rigtigt mange tak for konkret info! :D

har dog stadigt et spørgsmål om hvor lang tid I så, efter loadingsperioden, bliver ved med at vedligeholde og hvor lang tid der så går før I begynder på at loade igen? :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Mikkel [S.I.S] skrev:Super Nu begynder det virkeligt at hjælpe på forståelsen af doseringen, Rigtigt mange tak for konkret info! :D

har dog stadigt et spørgsmål om hvor lang tid I så, efter loadingsperioden, bliver ved med at vedligeholde og hvor lang tid der så går før I begynder på at loade igen? :)

Ej nu må du sku lige.. alle dine spørgsmål er svaret i artiklen, som to (2!!!) har linket til i toppen... det er sku nogle gang i orden, at lave noget selv !
Brugeravatar

Mikkel [S.I.S] skrev:Super Nu begynder det virkeligt at hjælpe på forståelsen af doseringen, Rigtigt mange tak for konkret info! :D

Du skal først begynde at loaded igen efter en pause,
så loading 7en uge
vedligehold 3 måneder
pause 14 dage til en måned
Brugeravatar

Equus skrev:

så loading 7en uge
vedligehold 3 måneder

Du er sku for flink Equus :wink: :hihi:
Brugeravatar

Gaxe skrev:
Equus skrev:

så loading 7en uge
vedligehold 3 måneder

Du er sku for flink Equus :wink: :hihi:

Ja, men det er tydeligvis svært at klikke på linket til artiklen
Brugeravatar

Gaxe skrev:

Ej nu må du sku lige.. alle dine spørgsmål er svaret i artiklen, som to (2!!!) har linket til i toppen... det er sku nogle gang i orden, at lave noget selv !

No offence, men grunden til jeg skriver herinde er for at lære noget, synes nogle folk herinde har større interesse i at hakke ned på folk, istedet for at hjælpe..
Jeg har kigget i artiklen Men der stod der ikke rigtigt noget om hvornår man skulle tage det, der står det er godt at tage noget efter træning, men hvor og hvor meget skal jeg så tage på andre tider af døgnet, vidste jeg ikke. Derfor var det ekstra fedt da folk skrev helt konkret hvordan de tager det.
Og jeg har intet imod at lave noget selv, Tak.

Jeg havde i farten dog overset hvor langtid man skulle vedlige holde, og hvor langtid der skulle gå før næste loadings periode. Men det spørgsmål er også besvaret nu.

Tak herfra. :) så må vi håbe at det virker på mig :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Mikkel [S.I.S] skrev:No offence, men grunden til jeg skriver herinde er for at lære noget, synes nogle folk herinde har større interesse i at hakke ned på folk, istedet for at hjælpe..
Jeg har kigget i artiklen Men der stod der ikke rigtigt noget om hvornår man skulle tage det, der står det er godt at tage noget efter træning, men hvor og hvor meget skal jeg så tage på andre tider af døgnet, vidste jeg ikke. Derfor var det ekstra fedt da folk skrev helt konkret hvordan de tager det.
Og jeg har intet imod at lave noget selv, Tak.

Jeg havde i farten dog overset hvor langtid man skulle vedlige holde, og hvor langtid der skulle gå før næste loadings periode. Men det spørgsmål er også besvaret nu.

Tak herfra. :) så må vi håbe at det virker på mig :)

Ved ikke om det øverst var møntet på mig, men lig lige mærke til at jeg faktisk var den ene af de to der linkede til artiklen :wink: Derudover er så kig lige her, sakset fra artiklen:
Timing af indtag
- I princippet er det lige meget hvornår man indtager sit kreatin, men det er altid en god ide at indtage kreatin efter træning, da optagelsen er bedre på dette tidspunkt. Det er i øvrigt også et tidspunkt hvorpå man normalt indtager en stor portion simple kulhydrater, som samtidigt booster optagelsen. Det er nemlig som regel bedst at indtage sit kreatin sammen med en kulhydratsholdig væske, som f.eks juice eller saftevand. Dette skyldes at insulin frigørelsen, som sker i respons på kulhydrats-indtaget, booster optagelsen af kreatinet. Da for mange kulhydrater er et problem, når man er på diæt, så kan det også bare indtages opløst i vand, sammen med et almindeligt måltid.

Der har du svaret på dit spørgsmål om hvornår du sku ta det. Som det også er nævnt i nogle af de tråde man kan søge sig til her på siden. OGSÅ er google jo altid ens bedste ven !

også held og lykke med "kuren", håber ikke du bliver alt for bloated... for det er nederen :(
Brugeravatar

Tak
men bloated? altså opsmulmet? Det har jeg ikke læst om før, de fleste steder står der det er tæt på bivirkningsfrit..
Brugeravatar

Styrkeliste

Mikkel [S.I.S] skrev:Tak
men bloated? altså opsmulmet? Det har jeg ikke læst om før, de fleste steder står der det er tæt på bivirkningsfrit..

ja man kan holde noget væske under kreatin indtagelse, som gør man kan se lidt opsvulet ud. Nogle i mere udtalt grad end andre... Det kan derfor være svært helt at stole på sin vægt under kreatin.

Edit: Men det er self noget der går væk når man stopper :) Kan dog være lidt nedern mens det står på, hvis man er vild med sine markeringer.. er man tyk, kan det være det samme...
Brugeravatar

Jeg har aldrig oplevet et væskebloat som følge af kreatin, desuden bør det være intramuskulært, så ikke et bloat som man normalt oplever det, men der imod et der får en til at se swole ud :hihi:

http://da.wikipedia.org/wiki/Kreatin
Brugeravatar

Okay bload bliver nok ikke det helt store problem, er ikke så markeret..

men lidt offtopic, hvorlang tid har i kørt med kreatin, og giver det en mærkbar forskel..? har nemlig kun snakket med nogle der har brugt det i kort tid.. :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online