Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Simonsen skrev:er der nogen der har links eller ved hvor meget kreatin der er i en dåse tun i olie/vand?

Simonsen skrev:jo???

Simonsen skrev:jo! men ved ikk hvor meget. der er kreatin i alt kød

MC skrev:Simonsen skrev:jo???
Der er ikke kreatin i tun.

Andro skrev:MC skrev:Simonsen skrev:jo???
Der er ikke kreatin i tun.
MC > Tror du skal læse lidt på lektien, tun indeholder lige så meget kreatin som kød.... skal se om jeg kan finde noget om det... vender lige tilbage

Simonsen skrev:jo! men ved ikk hvor meget. der er kreatin i alt kød

Mandenibusken999 skrev:Simonsen skrev:jo! men ved ikk hvor meget. der er kreatin i alt kød
hahaha kreatin i kød??
undskyld jeg siger det her men det her er bare for langt ude
og var det ik dig der sagde du kunne ta 125 kg i bænk?

Smeden skrev:Ualmindelig dårlig vil jeg tro, siden der indgår ikke mindre end 3 nitrogen i kreatin og glucose har intet.
Det bliver lavet af aminosyrene gycin og arginin, og vistnok en til (selvom jeg ikke lige kan se hvad den sidste skal bruges til)

Smeden skrev:Hun snakker formentlig om energien der går til selve processen.
Mængden af kreatin er nogenlunde konstant, men mængden af kreatinphosphat og særligt forholdet mellem denne og uphosphoryleret kreatin varierer. Sammen med ATP, ADP og AMP, afhænger det af hvad man laver.
Energien til at fosforylere kommer fra nedbrydningen af bl.a. glukose, men selve kreatinen skal nødvendigvis dannes af noget nitrogenholdigt og det gøres ved at reagere nogen aminosyrer.

Smeden skrev:AMP = adenosine monophosphat
Det fungerer ligesom atp og alt det der gør: Når ATP/ADP bliver for lav, reagerer CrP med ADP og danner mere ATP. Tilbage er kreatin, der så skal fosforyleres før den kan igen. På den måde kan man holde ATP højt et par sekunder længere end ellers, og derfra skal der gang i nogen anaerobe og aerobe mekanismer.
Efterfølgende skal der f.eks. glukose til at skabe energi til fosforyleingen igen.

Smeden skrev:Man har også kun et - men det er kun den del af det der har fosforgrupper på, der kan bruges til noget. Hvor stor en del det er, afhængere af nogen ligevægtskonstanter og om musklen er aktiv eller ej.

Smeden skrev:
Kugle: nææh, egentlig ikke, men jeg kan da prøve at svare hvis du vil spørge om noget?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster