Pre Big Bang skrev:Jeg er selv mand og ser ingen grund til at kvinder ikke skal ha flere direktør stillinger men man må sætte spørgsmålstegn ved hvorfor direktør verdenen er så domineret af mandestillinger og ikke bare sige at det er mændenes skyld.
Lad os få nogle kvindekvoter. For det er slet ikke nedværdigende over for kvinder at de muligvis får et job fordi loven siger de skal.
En mulighed kunne også være et størstedelen af kvinder prioriterer familieliv frem for at gå efter the hot shot direktørstilling, hvor mænd måske er mere i karriereretningen. Jeg har ikke studeret mænd og kvinders adfærd i forhold til arbejdsmarkedet, så jeg ved det ikke.
Lad os få Anne Grethe Bjarup Riis i GoAften Danmark og vrøvle noget mere. Lad os få nogle flere relevante forslag som at det skal forbydes at frisører tager forskellige priser for "herreklip" og "dameklip", selvom det har mere at gøre med forskellen på mængden af arbejde ved at klippe hhv. en mand eller dame, end det har med kønsforskelle. Lad os bruge tid på at diskutere om der skal kvindefigurer på lyssignalerne, så alle kvinder ikke føler sig undertrykt hver gang de går over et fodgængerfelt.
Men skal vi have værnepligt til kvinder, og stoppe prisdifferentieringen for mænd og kvinder på natklubber og diskoteker? Nej nej, det er jo noget andet.
Skal mænd have mere barsel? Nej, hvorfor dog. Vi er jo ligeglade med vores børn.
Skal mænd ses som mere ligeværdige i skilsmissesager end de de gør nu? Nej, hvorfor da. Barnet har det altid bedst hos mor. Også selvom vi snakker børn midt i teenageårene, der fint er i stand til at fortælle at de helst vil være hos far, så skal de da være hos mor. Hvorfor dog ikke?

Det er forkasteligt at det under 100 år siden at kvinder fik stemmeret i Danmark. At kvinder dengang sås som nogle der ikke engang kunne håndtere en stemmeseddel er jo grinagtigt. Men nu må de altså se at komme ud af den offerrolle man ind imellem ser. Der er muligvis rum til forbedring, men det er der så også den anden vej.