Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Flabster skrev:Som kugler skriver er 2-3 mdrs bulk eferfulgt af 6 ugers cut er et godt udgangs punkt. Systemet har dog lidt startvanskligheder da men helst skal forøge/formindske sig kalorie indtag over et stykke tid fremfor pludselig lige +/- 1000 kcal fra dag 1.
f.eks.
Bulke 8-12 uger 3500kcal
pre cut 4 uger -250 kcal pr uge
Cut 6 uger 2500 kcal
post cut 4 uger cut + 250kacal pr uge
forfra

Rofleren
Er du sikker på det? Synes jeg har læst, at kroppen havde godt af det chok det fik, hvis det lige pludselig gik fra bulk til cut?

kuglen skrev:Er du sikker på det? Synes jeg har læst, at kroppen havde godt af det chok det fik, hvis det lige pludselig gik fra bulk til cut?
Rofleren
der har du ganske ret. når man giver kroppen dette "chok" frigiver den en masse ekstra hormon.
når du bulker er kroppen anabolsk, samt den har en højere forbrænding. når du cutter er den katabolsk og man har en lavere forbrænding i store dele af dagen. der går et par dage fra du nedsætter dit indtag til kroppen opfatter det og tilpasser sin forbrænding derefter. dvs. at man i de første par dage hvor man er gået fra bulk til cut vil man stadig have en højere forbrænding. denne "bonus" mister man ved at trappe sit kcal indtag gradvist ned.

kuglen skrev:Rofleren
Er du sikker på det? Synes jeg har læst, at kroppen havde godt af det chok det fik, hvis det lige pludselig gik fra bulk til cut?
der har du ganske ret. når man giver kroppen dette "chok" frigiver den en masse ekstra hormon.
når du bulker er kroppen anabolsk, samt den har en højere forbrænding. når du cutter er den katabolsk og man har en lavere forbrænding i store dele af dagen. der går et par dage fra du nedsætter dit indtag til kroppen opfatter det og tilpasser sin forbrænding derefter. dvs. at man i de første par dage hvor man er gået fra bulk til cut vil man stadig have en højere forbrænding. denne "bonus" mister man ved at trappe sit kcal indtag gradvist ned.

Flabster skrev:[
Jeg mener hvis stofskiftet har kørt på højtryk under 12 ugers bulk er det da med at bevare det højtryk så længe som muligt, og det gør men efter min opfatelse bedst ved gradvist at reducere kcal indtaget. Det chok kroppen får ved at gå direkte fra bulk til cut er mere en bremsning af stofskiftet og jeg tvivler godt nok på at der er meget "Boost" over den filosofi.

Friche skrev:Kroppen er altså ikke anabol heletiden under bulk og ikke katabol heletiden under cut

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 46 gæster