Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Gregers skrev:Spørger lige her, da jeg før har fået en "højrisikoøvelse" af instruktøren i mit center og det med at undgå skader er alfa og omega.
Nå, men er det skidt at holde armene helt strakte? Jeg fik øvelsen da jeg i den grad (snøft) mangler masse på siden af skuldrerne og spurgte til de mange varianter man ser af laterals.
Han gav mig også een han kaldte trippel-terror.
Man starter med armene langs siden og med strakte arme og håndfladen nedad løfter man armene og ud til siden op til 90 grader.
Stopper bevægelsen og roterer armen så man nu har håndfladen opad. Fortsætter løftet til man har armene lodret.
I topstilling roteres armen tilbage og man sænker kontrolleret hele vejen til udgangspositionen.
Den bed godt men er ret usikker på om det er en fornuftig øvelse - dels fordi man normalt prædiker at man skal stoppe med armene vandret og dels pga. rotationerne.
Er denne lataral-variant sikker eller en skades-fremkalder?

Blitz skrev:Lateral Raise skal efter min mening køres på denne måde:
Har set mange kvinder lave den hvor de står helt vandret og har vægtene langs siden i lodret position.

Thomas Vestergaard skrev:Hvis det er usundt at lave laterals hvor man roterer, så kan man vel også sige at arnold press er usundt ??

incognito skrev:udfra de biomekaniske betragtninger er arnold press faktisk nok mere skånsom end alm. skulderpres med håndvægte..

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster