Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Magic-MJ-Music skrev:Man kan ikke skrive det sådan.
Det kommer an på hvor langt ned du skære kulhydraterne.
Men hvor lidt kulhydrat vil du indtage?

Malke skrev:Du mener om kroppen bruger protin eller fedt som energikilde?

thefighter skrev:Malke skrev:Du mener om kroppen bruger protin eller fedt som energikilde?
Nej..
For hvis jeg sænker mit kulhydratindtag med 100g, så skal de 400 kalorier der ryger der jo komme fra noget andet. Og så går spørgsmålet på hvor de 400 kalorier skal hentes: Fedt eller protein?

thefighter skrev:Når man kører en low carb diet er det så i sit protein- eller fedtindtag man henter de kalorier man skærer væk ved at sænke sit kulhydrat indtag?

Bork skrev:thefighter skrev:Når man kører en low carb diet er det så i sit protein- eller fedtindtag man henter de kalorier man skærer væk ved at sænke sit kulhydrat indtag?
Hvorfor vil du overhoved gå low-carb diæt?

thefighter skrev:Bork skrev:thefighter skrev:Når man kører en low carb diet er det så i sit protein- eller fedtindtag man henter de kalorier man skærer væk ved at sænke sit kulhydrat indtag?
Hvorfor vil du overhoved gå low-carb diæt?
Fordi jeg gerne vil prøve det, det er så populære i mange kredse.. Og hvorfor ikke kunne spørgsmålet så også være?

thefighter skrev:Og desuden er der en masse fordele i at kun indtage carbs på fordelagtige tidspunkter på dagen, og dermed bliver det også et lavere carb indtag når det kun er på disse tidspunkter kulhydrater bliver indtaget.

Bork skrev:thefighter skrev:Og desuden er der en masse fordele i at kun indtage carbs på fordelagtige tidspunkter på dagen, og dermed bliver det også et lavere carb indtag når det kun er på disse tidspunkter kulhydrater bliver indtaget.
Helt enig. Men så er der efter min mening ikke meget low-carb over det

thefighter skrev:Bork skrev:thefighter skrev:Og desuden er der en masse fordele i at kun indtage carbs på fordelagtige tidspunkter på dagen, og dermed bliver det også et lavere carb indtag når det kun er på disse tidspunkter kulhydrater bliver indtaget.
Det jeg har tænkt mig er jo heller ikke en sådan zero-carb diet, eller noget der som sådan ligner. Har bare tænkt på implementere disse "carb-regler" for hvornår kulhydrater skal indtages, og derigennem bliver mit indtag jo lavere end normalt, men aldrig i nærheden af hvad nogle coaches proklamerer skulle være så fantastisk.
- Så det bliver nok nærmere noget ala "lowering the carbs"-diet.

Bork skrev:thefighter skrev:Bork skrev:thefighter skrev:Og desuden er der en masse fordele i at kun indtage carbs på fordelagtige tidspunkter på dagen, og dermed bliver det også et lavere carb indtag når det kun er på disse tidspunkter kulhydrater bliver indtaget.
Det jeg har tænkt mig er jo heller ikke en sådan zero-carb diet, eller noget der som sådan ligner. Har bare tænkt på implementere disse "carb-regler" for hvornår kulhydrater skal indtages, og derigennem bliver mit indtag jo lavere end normalt, men aldrig i nærheden af hvad nogle coaches proklamerer skulle være så fantastisk.
Jamen så er jeg mere rolig.
Så bare sørg for at få alle dine carbs fra grøntsager, udover morgen og pre/post workout. Det gør jeg og det virker

thefighter skrev:Bork skrev:thefighter skrev:Bork skrev:thefighter skrev:Og desuden er der en masse fordele i at kun indtage carbs på fordelagtige tidspunkter på dagen, og dermed bliver det også et lavere carb indtag når det kun er på disse tidspunkter kulhydrater bliver indtaget.
Så bare sørg for at få alle dine carbs fra grøntsager, udover morgen og pre/post workout. Det gør jeg og det virker
Fantastisk.
- Så er du jo den rette til at svare på, hvor jeg så skal få de kalorier, der er skåret væk? - Altså om det er et højere fedt indtag eller et højere protein indtag?

Bork skrev:thefighter skrev:Bork skrev:thefighter skrev:Bork skrev:thefighter skrev:Og desuden er der en masse fordele i at kun indtage carbs på fordelagtige tidspunkter på dagen, og dermed bliver det også et lavere carb indtag når det kun er på disse tidspunkter kulhydrater bliver indtaget.
Fantastisk.
- Så er du jo den rette til at svare på, hvor jeg så skal få de kalorier, der er skåret væk? - Altså om det er et højere fedt indtag eller et højere protein indtag?
Hvor meget protein, kulhydrat og fedt får du på nuværende tidspunkt?

thefighter skrev:Bork skrev:thefighter skrev:Bork skrev:thefighter skrev:Bork skrev:thefighter skrev:Og desuden er der en masse fordele i at kun indtage carbs på fordelagtige tidspunkter på dagen, og dermed bliver det også et lavere carb indtag når det kun er på disse tidspunkter kulhydrater bliver indtaget.
Fantastisk.
Hvor meget protein, kulhydrat og fedt får du på nuværende tidspunkt?
Selvfølgelig forskelligt fra dag til dag, men ca. prot: 185 - carbs: 330 - fedt: 75 (vejer ca. 75kg)

Bork skrev:Du kunne godt øge dit protein og fedt en smule.
Bare sørg for at erstatte carbs som jeg tidligere sagde med grøntsager. Hvis det viser sig at du har kcal du mangler at placere når du har gjort det, så smid nogen flere carbs ind morgen, pre eller post workout.
Når du så har brug for at sænke dit kcal indtag, så sænker du dine carbs primært. Fedt kan også godt sænkes ned til 75 igen, hvis du beslutter dig for at hæve fedt.
Det ville jeg hvertfald gøre.

thefighter skrev:Bork skrev:Du kunne godt øge dit protein og fedt en smule.
Bare sørg for at erstatte carbs som jeg tidligere sagde med grøntsager. Hvis det viser sig at du har kcal du mangler at placere når du har gjort det, så smid nogen flere carbs ind morgen, pre eller post workout.
Når du så har brug for at sænke dit kcal indtag, så sænker du dine carbs primært. Fedt kan også godt sænkes ned til 75 igen, hvis du beslutter dig for at hæve fedt.
Oki.. Og lige et sidste spørgsmål: På off-dage hvornår skal man så placere sit carbindtag, udover morgenmad?

Bork skrev:thefighter skrev:Bork skrev:Du kunne godt øge dit protein og fedt en smule.
Oki.. Og lige et sidste spørgsmål: På off-dage hvornår skal man så placere sit carbindtag, udover morgenmad?
Morgenmad også resten af dagen, i form af grøntsager.
Jeg får ca. 60g carbs mindre på OFF dage.
Dog er det okay at have 1-2 yderligere måltider på OFF dage hvor du indtager fx havregryn som carb kilde. For insulin-kicket.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 20 gæster