Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Riberrock skrev:Mit spørgsmål er så: Hvordan laver man et 'leangain' eller en kontrolleret vægtøgning uden at tælle kalorier?

Larsjensen skrev:Peter: Hvordan tæller du kalorier? Hvordan måler du det fx. hvis du ude og spise med familien? Og hvilken app bruger du? jeg er selv fan af myfitnesspal

Larsjensen skrev:Jeg har faktisk slet ikke haft noget problem med, at tælle det. Men her i sommerferien kan det være svært selvom jeg virkelig gerne vil. Fx. Hvis jeg får forældrene til, at lave noget spinat, pats lakse-sauce til aftensmad kan jeg umuligt ramme det rigtige kcal tal

Riberrock skrev:Hej
Jeg har haft et lidt bøvlet forløb med nogle psykiske problemer i forhold til kosten, som har gjort at jeg har stået stille med træningen. Nu er situationen så den, at jeg inden d. 20 august, skal op og veje ca. 65-66 kg. Ellers så skal jeg starte på en standard kostplan lavet af en diætist fra et sygehus.. Hvilket jeg specielt ikke er fan af! Da den foreslår kage som mellemmåltid, og choko-mysli/aka slik til morgenmad, samt et meget lavt indtag af protein kontra kulhydrater..
Pt. vejer jeg ca. 62 kg, og er 184-5 høj. Jeg cykler hverdag ca. 20 km på arbejde, og træner et 2-split program, med fokus på styrke i grundøvelserne, og lidt flere reps ved 'isolerings' øvelser. Jeg går ud fra at ligge på 3000 kalorier om dagen, og undgår korn-produkter da det giver mig problemer i maven/tarmen...
Mit spørgsmål er så: Hvordan laver man et 'leangain' eller en kontrolleret vægtøgning uden at tælle kalorier?
- jeg vil jo gerne stige i vægt, men er bare i tvivl om hvordan, uden at indtage alt for meget.. Eller for lidt for den sags skyld.
Og har i ellers nogle råd til hvordan jeg kan gribe dette optimalt an?

rba skrev:Personlig tæller jeg aldrig kalorier som sådan. Jeg ved hvad og hvor meget forskellige fødevare indeholder, og jeg kører så bare på gefühl, og følger vægten samt justerer derefter. Vil meget hellere en erfaringsmæssig approach fremfor en tilgang hvor man tæller og vejer alt man indtager.

Almond skrev:rba skrev:Personlig tæller jeg aldrig kalorier som sådan. Jeg ved hvad og hvor meget forskellige fødevare indeholder, og jeg kører så bare på gefühl, og følger vægten samt justerer derefter. Vil meget hellere en erfaringsmæssig approach fremfor en tilgang hvor man tæller og vejer alt man indtager.
Estimere du så bare et antal kalorier for hver ret du indtager, eller spiser du bare til du er mæt?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster