Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69645 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1585
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1582

Følg bodybuilding.dk på

Lejlighed i kbh, Penge under bordet

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Som en milliard andre søger jeg en lejlighed i københavn, jeg er klar til at give 5000 kr. under bordet jeg har absolut ingen ide om det giver pote den vej, men hvis du står og skal vælge en lejer så ja, så er jeg parat til det. Maks budet for lejligheden er 6000 kr. Jeg har økonomien i orden, jeg er ikke ryger, min hobby er at træne. Som sagt er det efterhånden akut og jeg ved ikke det giver pote men jeg giver det et forsøg på denne måde. Har det vagt din interrese, jamen så ring eller skriv endelig til mig på 42521561. Jeg fortæller gerne om mig selv. (:

Reputation point: 5

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Sådan her har det været de sidste 5 år, hvis du skal studere har du måske en chance.

Søg på officielle sider er mit råd, da du nemt kan blive snydt big time, især under bordet.

Reputation point: 0

Hvis du skal have leje eller andelsbolig i københavn, så skal du nok op med mere end 5.000 ,-
Det er meget normalt at folk lægger 20-50.000 under bordet for en 2-3 vær lejligheder.
Med store lejligheder har man set eksempler på +100.000 ,- under bordet.

Det er efterhånden blevet umuligt at finde noget medmindre man har en høj indtægt.
Men sådan er det med de politikere vi har idag, og fortsætter det, så bliver det højst sandsynligt ligesom London, hvor kun de rige bor i byen.

Held og lykke med boligjagten.

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 140.00

Kostplan: Vis kostplan

5000kr? Du må lige gange med ti og stadig være tildels heldig.
Brugeravatar

Reputation point: 105

Træner her: VK49

Styrkeliste
- Bænkpres: 25.00
- Squat: 50.00
- Dødløft: 75.00

Logbog: Vis logbog

Det jo helt vildt, havde ellers hørt fra et par kammerater at 5000 kr havde de hørt om. Heldigvis har jeg været skrevet op i del tid nu og kan se ventelisten ser overkommelig ud. Men ja må bare prøve endnu mere men det føles umuligt.

Søg udenfor KBH - Skriv dig på ventelister i boligområderne udenfor København. Lad vær med at være kræsen. Hvis du gerne vil have en bolig, så skal du nok finde en. Det handler bare om at lede længe nok, ihærdigt nok, og være skrevet op overalt. Så skal det nok komme.

Alternativt må du jo på et hostel det første stykke tid, indtil du har en lejlighed.
Brugeravatar

Reputation point: 152

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 117.50
- Dødløft: 157.50

Der er adskillige steder hvor man kan leje sig ind på et værelse rundt omkring i københavn.
Det er min klare plan, og ellers bare vente på en lejlighed
Brugeravatar

Reputation point: 40

Styrkeliste
- Bænkpres: 50.00
- Squat: 35.00
- Dødløft: 40.00

Held og lykke med det og overvej om det kan være en god ide at starte med en base lidt længere ude end broerne og Frederiksberg, så burde det bliver nemmere og når man først bor i Københavns-området, så fungerer offentlig trafik og cykelstier super godt
Jeg priser mig lykkelig for at jeg har giftet mig ind i andelsboligmarkedet i København - og fortryder at jeg ikke købt i 2013, da jeg flyttede dertil, hvor jeg synes det var lidt dyrt... Den er faktisk lejet ud lige nu, men vi gjorde det super reelt. Ingen penge under bordet og fulgte alle regler i forhold til leje, så det kan stadig lade sig gøre. Vi fandt lejere gennem en ven, så ræk ud til dit netværk på Facebook osv - det kan give gevinst. Det er sgu usundt at understøtte et system, der baserer sig på penge under bordet. Jeg forstår dog godt dilemmaet hvis det er 10.000 der skiller en fra at købe en andel eller få en god lejemulighed centralt i KBH.
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

Og så lad da være med at støtte den sorte økonomi til skade for både dig selv og andre. Jeg kender sgu mange der bor til leje i kbh, som ikke har givet under bordet. Faktisk kender jeg ingen, der har givet under bordet. De ville som studerende i øvrigt slet ikke have råd til at give de summer
Brugeravatar

Reputation point: 200

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 200.00

8800 skrev:Jeg priser mig lykkelig for at jeg har giftet mig ind i andelsboligmarkedet i København

8800 skrev:Det er sgu usundt at understøtte et system, der baserer sig på penge under bordet.

Det er også usundt at støtte det system, som er den primære årsag til skævvridningen af det københavnske boligmarkedet :)
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

The Juice skrev:
8800 skrev:Jeg priser mig lykkelig for at jeg har giftet mig ind i andelsboligmarkedet i København

8800 skrev:Det er sgu usundt at understøtte et system, der baserer sig på penge under bordet.

Det er også usundt at støtte det system, som er den primære årsag til skævvridningen af det københavnske boligmarkedet :)

Andelssystemet? Tjah, efter valuarene fik cuttet tøjlerne, og andelskronerne blev givet fri, gik det hele jævnt af skinner for den ellers smukke andelstanke. Men jeg vil numene at den virkelige synder her, er de afdragsfrie lån.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Jeg har virkelig svært ved at se det smukke i at gøre boligejerskab i København umulig for folk med enten rige forældre, et exceptionelt held, urimelig tålmodighed eller penge-under-bordet villighed. Afdragsfrie lån er for mig at se kun problematiske så længe folk ikke kan tilbagebetale dem. Efterspørgslen på ikke-lejeboliger i København er fuldstændig latterlig, fordi boligmængden er for lille. Et større boligudbud ville drive priserne markant ned.
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

The Juice skrev:Jeg har virkelig svært ved at se det smukke i at gøre boligejerskab i København umulig for folk med enten rige forældre, et exceptionelt held, urimelig tålmodighed eller penge-under-bordet villighed.

Den oprindelige tanke bag andelsboligerne, var netop at gøre det muligt for folk med almindelige indkomster at kunne side i egen bolig, hvorfor andelskronen var låst og ventelister blev oprettet. Da jeg var helt ung kunne man handle en toværelses på 55kvm. Nørrebro til 20.000kr. i andel, og 500kr. i boligafgift om måneden. Samme lejlighed sælges i dag for en lille million, med en månedlig afgift omkring de 3000, efter andelskronen blev frigivet og private valuarer kom ind på markedet. Læs evt. lidt op på andelsboligernes historie.

Afdragsfrie lån er for mig at se kun problematiske så længe folk ikke kan tilbagebetale dem.

Mnah, problemet er i højere grad, at priserne fulgte trop. Når bankerne gav grønt lys til at folk kunne låne millioner der først skulle betales tilbage årtier efter, fik ejendomsmæglerne dollartegn i øjnene og priserne på ejerboliger skød følgelig gennem loftet. Uafhængige økonomer forudsagde dette, men Lene Espersen grinede af dem og derefter hele vejen ned til banken, da hun få år efter at havde presset loven igennem omlagde sit lån, og sparede et halvt hundrede tusinde om året.

Efterspørgslen på ikke-lejeboliger i København er fuldstændig latterlig, fordi boligmængden er for lille. Et større boligudbud ville drive priserne markant ned.

Dette kan ingen modsige, medmindre de er klinisk vanvittige. Sjovt nok er samtlige borgerlige partier, stærkt imod planloven om afsættelse af 25% nybygget boligmasse til almene boliger.
Brugeravatar

The Juice skrev:

Det er vist mere skyld end andelsboligmarkedet kan bære og du bliver selvfølgelig nødt til at udbygge dit argument?
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

Den oprindelige tanke bag andelsboligerne, var netop at gøre det muligt for folk med almindelige indkomster at kunne side i egen bolig, hvorfor andelskronen var låst og ventelister blev oprettet. Da jeg var helt ung kunne man handle en toværelses på 55kvm. Nørrebro til 20.000kr. i andel, og 500kr. i boligafgift om måneden. Samme lejlighed sælges i dag for en lille million, med en månedlig afgift omkring de 3000, efter andelskronen blev frigivet og private valuarer kom ind på markedet. Læs evt. lidt op på andelsboligernes historie.

Bevares, jeg har en rimelig fin rudamentær forståelse af andelstanken. Og i sin essens er den både dødfødt og tilnærmelsesvis pervers. Det siger sig selv, at man ikke havde forudset den massive befolkningstilvækst, København har oplevet i indeværende årtusinde og derfor skal der ikke lyde et ondt ord om andelsbevægelsens grundlæggere. Men jeg vil mene, at der står temmelig klart for enhver, hvor utidssvarende konceptet er. Andelsmarkedet var uden tvivl i sin tid en mulighed for at byens mindre velbeslåede borgere kunne få egen bolig i byen og det fungerede på fundamentalt andre vilkår end ejerboligmarkedet, fordi dette ikke var under samme massive efterspørgselspres. I dag er det massive efterspørgselspres på ejerboligmarkedet en realitet, og det forstærkes yderligere af, at udbudet af ejerbolig i København er kunstigt lavt.

Derfor ender du med to markeder; et, hvor udbud og efterspørgsel dikterer prisen med et rimeligt antal købere til hver bolig samt hvor prisen er voldsomt oprskruet pga. det lave udbud og et andet, hvor prisen er arbitrær men udbud og efterspørgsel er helt forskruet. Og når prisen ikke kan få lov at følge udbud og efterspørgsel, så bliver markedet perverteret, jf. penge under bordet, nepotisme etc. i andelsbolighandler.

Andelstanken fungerer sikkert nogenlunde i et boligmarked, hvor udbud og efterspørgsel følges ad. Det er bestemt ikke tilfældet pt. I det nuværende københavnske boligmarked er den altoverskyggende konsekvens af tilstedeværelsen af den massive mængde af andelsboliger, at prisen på ejerboliger bliver enormt høj, fordi udbudet er meget lavt. En afskaffelse af andelsboligen ville være medvirkende til en normalisering af det det kønhavnske boligmarked.

Andelsmarkedet er for de få og de heldige. Resten bliver så efterladt i et boligmarkeder, der uanset om man ejer eller lejer er dikteret af et altoverskyggende misforhold mellem udbud og efterspørgsel.
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

The Juice skrev:Bevares, jeg har en rimelig fin rudamentær forståelse af andelstanken. Og i sin essens er den både dødfødt og tilnærmelsesvis pervers. Det siger sig selv, at man ikke havde forudset den massive befolkningstilvækst, København har oplevet i indeværende årtusinde og derfor skal der ikke lyde et ondt ord om andelsbevægelsens grundlæggere. Men jeg vil mene, at der står temmelig klart for enhver, hvor utidssvarende konceptet er. Andelsmarkedet var uden tvivl i sin tid en mulighed for at byens mindre velbeslåede borgere kunne få egen bolig i byen og det fungerede på fundamentalt andre vilkår end ejerboligmarkedet, fordi dette ikke var under samme massive efterspørgselspres. I dag er det massive efterspørgselspres på ejerboligmarkedet en realitet, og det forstærkes yderligere af, at udbudet af ejerbolig i København er kunstigt lavt.

Derfor ender du med to markeder; et, hvor udbud og efterspørgsel dikterer prisen med et rimeligt antal købere til hver bolig samt hvor prisen er voldsomt oprskruet pga. det lave udbud og et andet, hvor prisen er arbitrær men udbud og efterspørgsel er helt forskruet. Og når prisen ikke kan få lov at følge udbud og efterspørgsel, så bliver markedet perverteret, jf. penge under bordet, nepotisme etc. i andelsbolighandler.

Det eneste perverterede ved andelsmodellen, er at man perverterede den qua fri krone og tilgang af private valuarer. Det var netop kongstanken bag hele andelsbevægelsen, ikke kun boligdelen, at den skulle fungere udenom markedskræfterne via tung regulering og styring. Da man frigav andelskronen, dræbte man andelsboligerne og skabte blot et alternativt ejerforhold på almindelige markedsvilkår. Det er akkurat det samme dødsstød, borgerlig-liberale kræfter længe har ønsket at rette mod lejeboligmarkedet, ved at afvikle først planloven og derefter huslejereguleringerne. Facit er altså, at andelsboligbevægelsen kunne havde sikret fornuftige boliger til almindelige mennesker, men hele herligheden blev skudt i sænk af kræfter der ikke tåler tanken om et alternativ til den merkantile råkapitalisme.

Andelstanken fungerer sikkert nogenlunde i et boligmarked, hvor udbud og efterspørgsel følges ad. Det er bestemt ikke tilfældet pt. I det nuværende københavnske boligmarked er den altoverskyggende konsekvens af tilstedeværelsen af den massive mængde af andelsboliger, at prisen på ejerboliger bliver enormt høj, fordi udbudet er meget lavt. En afskaffelse af andelsboligen ville være medvirkende til en normalisering af det det kønhavnske boligmarked.

Ja, eller en tilbagevenden til de oprindelige forhold med regulering af andelskronen. Det er ikke sikkert det er muligt, og hvis ikke det er så ja, så bør andelsboligerne ganske enkelt omdannes til almindelige ejerboliger.

Andelsmarkedet er for de få og de heldige. Resten bliver så efterladt i et boligmarkeder, der uanset om man ejer eller lejer er dikteret af et altoverskyggende misforhold mellem udbud og efterspørgsel.

Som det ser ud i dag, ja. Desværre.
Brugeravatar

Det virker til at både A menace to Chicken og The Juice har ok styr på andel eller ejerlejligheder i storkøbenhavn?

Jeg står selv om vil gerne flytte mod københavn, og tænkte selv på andel, da det virker til jeg kan få mere lejlighed for pengene i modsætning til en ejer? - i hvert fald hvis jeg skal låne.

Jeg er enlig, og har desværre kun en løn på lige under 30.000 kr. om måneden. Min bank har sagt jeg kan købe for 1.3 mil hvis det skal være ejer, men det virker godt som håbløst hvis man gerne vil have 2 værelser og 50+ m2, og ikke bo i NV eller Kastrup.
Bankdamen kunne ikke sige hvad jeg kan låne for hvis det skal være andel - det skulle være op til den enkelte lejlighed.

Hvad ville i foretrække? Ejer eller andel? Jeg regner med at flytte i 2017.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Tintin skrev:Det virker til at både A menace to Chicken og The Juice har ok styr på andel eller ejerlejligheder i storkøbenhavn?

Jeg står selv om vil gerne flytte mod københavn, og tænkte selv på andel, da det virker til jeg kan få mere lejlighed for pengene i modsætning til en ejer? - i hvert fald hvis jeg skal låne.

Jeg er enlig, og har desværre kun en løn på lige under 30.000 kr. om måneden. Min bank har sagt jeg kan købe for 1.3 mil hvis det skal være ejer, men det virker godt som håbløst hvis man gerne vil have 2 værelser og 50+ m2, og ikke bo i NV eller Kastrup.
Bankdamen kunne ikke sige hvad jeg kan låne for hvis det skal være andel - det skulle være op til den enkelte lejlighed.

Hvad ville i foretrække? Ejer eller andel? Jeg regner med at flytte i 2017.

Som Juice er inde på, så er andelsmarkedet et lotteri af held og gode forbindelser. Undersøg det grundigt, før du beslutter dig, undersøg den individuelle forenings økonomi og lånetype, spørg ind til organisationsstruktur og foreningens historie etc.

Derudover, så er Nord Vest ikke så slemt som sit rygte. Kastrup er bare kedeligt.
Brugeravatar

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 98 gæster