Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1211
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1208

Følg bodybuilding.dk på

Madcow 5x5 ift. hypertrofi

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hejsa

Jeg har kigget lidt på nedenstående program, og dertil har jeg nogle spørgsmål, som jeg håber I kan svare på.

Billede

1. Mit primære mål er muskelmasse. Hvis jeg sørger for, at spise ordentlig, vil jeg også gaine fornuftigt? Eller vil noget helt andet være at foretrække?

2. Jeg er ikke særlig stærk. F.eks. Squat omkring de 45 kg. Der står at jeg skal rampe vægten? Jeg tænker, at jeg så kommer til at løfte meget let? Er det godt nok, eller skal det tilpasses en smule?

3. Vil der ske noget ved at smide lidt isolationsøvelser på? (meget begrænset omfang)

4. Jeg kan se, at programmet ikke er tiltænkt begyndere. Jeg er ikke decideret begynder. Jeg har været omkring styrketræning før med større pauser og sådan, og har desuden altid været aktiv. Personligt vil jeg ikke mene, at jeg ville have problemer?

Hvis der er noget uddybende I skal vide, så bare spørg ind! :)
Sidst rettet af L84 29. dec 2011, 00:04, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

1. Mit primære mål er muskelmasse. Hvis jeg sørger for, at spise ordentlig, vil jeg også gaine fornuftigt? Eller vil noget helt andet være at foretrække?

5x5 Madcow er så vidt jeg er orienteret et styrkeprogram, hvilket er fint for dig, i og med dit squat kun ligger omkring 45kg. Du vil uden tvivl opnå muskelmasse, fordi dit fundament er så 'svagt'. Et andet godt program til at bygge grundlæggende styrke kunne være Starting Strength.

2. Jeg er ikke særlig stærk. F.eks. Squat omkring de 45 kg. Der står at jeg skal rampe vægten? Jeg tænker, at jeg så kommer til at løfte meget let? Er det godt nok, eller skal det tilpasses en smule?

Det netop af denne grund SS måske ville være bedre. Hvis du beslutter dig for madcow ligger der et excel program du kan benytte dig af her: http://madcow.hostzi.com/5x5_Program/Linear_5x5.htm ..

3. Vil der ske noget ved at smide lidt isolationsøvelser på? (meget begrænset omfang)

Fint

4. Jeg kan se, at programmet ikke er tiltænkt begyndere. Jeg er ikke decideret begynder. Jeg har været omkring styrketræning før med større pauser og sådan, og har desuden altid været aktiv. Personligt vil jeg ikke mene, at jeg ville have problemer?

Nej.
Jeg træner fordi jeg er the ladies man
Brugeravatar

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Vis kostplan

Jeg overvejer også at køre programmet og mit styrke- og erfaringsmæssige grundlag er mere eller det samme som L84s.

Spørgsmålet ligger vel i, om man - såfremt ens hovedmål er hypertrofi - er markant bedre tjent med noget andet, der retter sig mere imod fokuspunktet? For man vil uden tvivl gaine på programmet (taget i betragtning, at man spiser nok etc.)?

a34 skrev:Jeg overvejer også at køre programmet og mit styrke- og erfaringsmæssige grundlag er mere eller det samme som L84s.

Spørgsmålet ligger vel i, om man - såfremt ens hovedmål er hypertrofi - er markant bedre tjent med noget andet, der retter sig mere imod fokuspunktet? For man vil uden tvivl gaine på programmet (taget i betragtning, at man spiser nok etc.)?

Hvis din styrke er så lav burde dit fokuspunkt være at få den op til et nogenlunde niveau inden alt for meget andet sker

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 187.50

Alex789 skrev:Hvis din styrke er så lav burde dit fokuspunkt være at få den op til et nogenlunde niveau inden alt for meget andet sker

Jeg er ikke uenig. Jeg vil dog ikke mene, at jeg nødvendigvis skal tilpasse min træning således, at den udelukkende fokuserer på at udvikle min styrke. Det er jo også muligt at opnå større styrke gennem mere hypoertrofiorienterede progressionsformer, og det er jo netop dét, som (IMO) udgør hovedspørgsmålet her.

Selvfølgelig er TS' og min manglende styrke et meget vigtigt fokuspunkt, men såfremt vi primært træner for hypertrofi, ser jeg ingen grund til fuldt og fast at negligere dette.

a34 skrev:
Alex789 skrev:Hvis din styrke er så lav burde dit fokuspunkt være at få den op til et nogenlunde niveau inden alt for meget andet sker

Jeg er ikke uenig. Jeg vil dog ikke mene, at jeg nødvendigvis skal tilpasse min træning således, at den udelukkende fokuserer på at udvikle min styrke. Det er jo også muligt at opnå større styrke gennem mere hypoertrofiorienterede progressionsformer, og det er jo netop dét, som (IMO) udgør hovedspørgsmålet her.

Selvfølgelig er TS' og min manglende styrke et meget vigtigt fokuspunkt, men såfremt vi primært træner for hypertrofi, ser jeg ingen grund til fuldt og fast at negligere dette.

Bare du stiger i vægt på dine øvelser er det lige gyldigt om det er fra styrkeløft eller bodybuildingens måde at gå til det.

Styrkeliste

Alex789 skrev:Bare du stiger i vægt på dine øvelser er det lige gyldigt om det er fra styrkeløft eller bodybuildingens måde at gå til det.

Det er jo lige netop det? Så hvis TS (og mig selv) primært ønsker at udvikle sin/vores muskelmasse, er noget andet end Madcows måske at foretrække (noget hvor man udvikler sin styrke, men i højere grad også sin muskelmasse, end i førnævnte)?

a34 skrev:
Alex789 skrev:Bare du stiger i vægt på dine øvelser er det lige gyldigt om det er fra styrkeløft eller bodybuildingens måde at gå til det.

Det er jo lige netop det? Så hvis TS (og mig selv) primært ønsker at udvikle sin/vores muskelmasse, er noget andet end Madcows måske at foretrække (noget hvor man udvikler sin styrke, men i højere grad også sin muskelmasse, end i førnævnte)?

Hvis jeg var jer ville jeg bare tage et program hvor i rammer hver øvelse omkring 2 gange ugentlig også prøve at stige i styrken lige meget hvad. Bare vel det program i har mest lyst til og vil gå hårdest til.

Styrkeliste

Første år jeg trænede, var det efter et lignende program. Jeg tog voldsomt meget på og fløj derud af.
Gå i krig med det.

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 255.00

JensVoigt skrev:

Nej.

Nej til hvad? Er det et problem? :)

J_a_y skrev:Første år jeg trænede, var det efter et lignende program. Jeg tog voldsomt meget på og fløj derud af.
Gå i krig med det.

Det er dejligt at høre fra folk der selv har prøvet det, tak!

L84 skrev:
JensVoigt skrev:

Nej.

Nej til hvad? Er det et problem? :)
'

Ved jeg sørme ikke, men det jeg mente var, at det IKKE er et problem :D
Brugeravatar

Jeg trro også, at jeg vil begynde med Madcow om nogle uger. Bare ærgeligt, at jeg ikke før har trænet Barbell rows .. Håber ikke det er for svært :D
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: Fitness World Valby

Styrkeliste
- Bænkpres: 72.50
- Squat: 92.50
- Dødløft: 105.00

Ferencvaros skrev:Jeg trro også, at jeg vil begynde med Madcow om nogle uger. Bare ærgeligt, at jeg ikke før har trænet Barbell rows .. Håber ikke det er for svært :D

Det er det skam ikke, du kan jo evt bruge de næste par uger på at indtræne øvelsen stille og roligt
Brugeravatar

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 48 gæster