Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1461
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1458

Følg bodybuilding.dk på

Mælk...

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej alle :)
Ville høre om det på nogen måde er usundt at drikke mælk hele dagen igennem? :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Ja fordi du i så fald ikke vil drikke vand.
Brugeravatar

Reputation point: 15

Logbog: Vis logbog

JRHEDER skrev:Ja fordi du i så fald ikke vil drikke vand.

Er der ikke vand i både den mad vi spiser og i mælk?

En ret stor del af mælk er jo vand.
Det er mere manglen på gode ting fra mad, man mister ved et så ensidigt indtag af kcal.

Reputation point: 65

Stenalt skrev:

En ret stor del af mælk er jo vand.
Det er mere manglen på gode ting fra mad, man mister ved et så ensidigt indtag af kcal.

Helt til hest... Jeg vrøvler, selvfølgelig er der det! ](*,)

Men maden bliver vel ikke erstattet fordi TS ønsker at erstatte sit væskeindtag med mælk?

EDIT: Jeg aner ikke om TS vil erstatte hele sit daglige indtag med mælk! TS hvad mener du præcist med dit spørgsmål? :roll:
Brugeravatar

Reputation point: 15

Mener selvfølgelig ikke at jeg KUN vil drikke mælk. Men at jeg sammen med en kostplan vil drikke mælk istedet for vand eller anden form for væske. Spørger fordi jeg et sted(Kan ikke huske hvor) har hørt at mælk i for stort indtag kan øge risikoen for nogle sygdomme. Har andre hørt noget om denne snak? Er det noget man behøver at tænke på? Osv.. :)

Fiskermand skrev:Mener selvfølgelig ikke at jeg KUN vil drikke mælk. Men at jeg sammen med en kostplan vil drikke mælk istedet for vand eller anden form for væske. Spørger fordi jeg et sted(Kan ikke huske hvor) har hørt at mælk i for stort indtag kan øge risikoen for nogle sygdomme. Har andre hørt noget om denne snak? Er det noget man behøver at tænke på? Osv.. :)

Drik du bare løs. Jeg ville dog, såfremt vi snakker flere liter dagligt, vælge en af de fedtfattige.
Det eneste jeg ved, er, at jeg intet ved.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Højt indtag af mælk er sat i forbindelse med øget risiko for prostata cancer
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Dingo skrev:Højt indtag af mælk er sat i forbindelse med øget risiko for prostata cancer

Som følge af det høje calcium indtag skal det tilføjes
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Dingo skrev:
Dingo skrev:Højt indtag af mælk er sat i forbindelse med øget risiko for prostata cancer

Hvad kategoriseres som et højt indtag af calcium?

Batmand skrev:
Dingo skrev:

Hvad kategoriseres som et højt indtag af calcium?

2 gram om dagen mener jeg der stod på kræftensbekæmpelses hjemmeside

1dl mælk indeholder vist 120 mg calcium

Mælk og kræft (TAGET PÅ KRÆFTENSBEKÆMPELSE HJEMMESIDE)

Når det handler om kræft, kan man på nuværende tidspunkt hverken fraråde eller anbefale mælk. Der er ikke nogen overbevisende sammenhæng mellem mælk og udvikling af kræft, når man ser samlet på befolkningsundersøgelserne.

Overordnet set, så udvikler mennesker, der drikker meget mælk ikke oftere (eller sjældnere) kræft, end mennesker der drikker lidt eller ingen mælk.

Opsummering:

Mælk beskytter sandsynligvis mod udvikling af tyktarmskræft.

Mælk kan muligvis have en beskyttende effekt i forhold til blærekræft, men der er endnu for få data til, at man kan konkludere noget endeligt.

Der er en mulig sammenhæng mellem en høj indtagelse af mælk og udviklingen af prostatakræft. Det kan hænge sammen med, at en kost med et højt indhold af calcium sandsynligvis øger risikoen for prostatakræft.

Der er ikke fundet nogen øget risiko eller sammenhæng i øvrigt for brystkræft og indtagelse af mælkeprodukter.

Der er ikke en entydig sammenhæng mellem mælk og udvikling af kræft i æggestokkene – resultaterne af de eksisterende undersøgelser er for uklare.
Til top

Kræftens Bekæmpelse forsker i sammenhængen mellem mælk og kræft
Spørgsmålet om mælks rolle i forhold til kræft optræder jævnligt i medierne. Nogle af debattørerne går endda så langt, at de fraråder indtagelse af mælkeprodukter, som tilskrives at være årsagen til en række livsstilssygdomme, herunder ikke mindst flere kræftsygdomme.

Netop på grund af den debat, der har været de seneste år om mulige kræftfremkaldende effekter af mælk, har dette emne også været blandt de områder, vi har valgt at forske i.

Et yderligere argument for, at vi fra Kræftens Bekæmpelse aktivt har valgt at forske i mælks betydning for kræft er, at nogle debattører har anklaget meget af den tilgængelige forskning for at være påvirket af instanser, der har økonomiske og/eller politiske interesser i produktion af mælk.

De forskningsprojekter, vi selv har været aktivt medvirkende til, ved vi med sikkerhed er gennemført for uafhængige forskningsmidler og alene med det formål at afdække de reelle sammenhænge.

En af de vigtigste årsager til, at mælk sættes i forbindelse med kræft, er en formodning om at indtag af mælk øger niveauet af IGF-1 og andre af de såkaldte vækstfaktorer i blodet, og herigennem stimulerer til udviklingen af kræft i blandt andet brystet hos kvinder, kræft i tyktarmen og prostatakræft hos mænd.

Hvad siger videnskaben om mælk og kræft?
Men hvad siger egentlig den videnskabelige litteratur, både de studier vi selv har medvirket til, og de studier andre har lavet, om disse sammenhænge?

Der findes en lang række studier, der har undersøgt sammenhænge mellem indtag af mælk og udvikling af kræft.

Da der ikke findes såkaldte 'lodtrækningsforsøg' indenfor dette emne, er de bedste tilgængelige studier de såkaldte kohortestudier, hvor man følger en stor gruppe mennesker, der som udgangspunkt er raske og leder efter forklaringer på, at nogle bliver syge, mens andre forbliver raske.

I Kræftens Bekæmpelses følger vi f.eks. 57.000 danskere i vores ”Kost, kræft og helbred” kohorte. I kohorteundersøgelserne har vi undersøgt, om personer, der drikker meget mælk, oftere udvikler forskellige kræftsygdomme. Derudover har vi målt deltagernes blodniveauer af vækstfaktorer som IGF-1 og set på, om disse hænger sammen med kræftudvikling.

EPIC - stor europæisk undersøgelse
Et af de bedste kohortestudier, der findes, er det fælleseuropæiske EPIC studie. I EPIC studiet følges 500.000 Europæere, heriblandt også de 57.000 danskere fra 'Kost, kræft og helbred' kohorten.

Styrken ved EPIC studiet er, at vi kan sammenligne befolkningsgrupper med meget forskellige kostvaner, da der både indgår personer, der drikker meget lidt eller slet ingen mælk og personer, der drikker langt mere (½ liter om dagen eller mere). Den store variation i mælkeindtagelsen gør, at eventuelle effekter af f.eks. mælk bliver svære at overse.

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 32 gæster